Η Ιστορία της Κυριακής: Η παιδοκτονία, ο Ευριπίδης και η Μήδεια που δεν σκότωσε τα παιδιά της!

Ελίνα Φαρσάρη
Ελίνα Φαρσάρη

Ένα μυθολογικό θρίλερ

Η Μήδεια είναι ένα από τα πιο μισητά πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας, λόγω της αποτρόπαιης διπλής παιδοκτονίας που αιώνες τώρα της έχει καταλογιστεί. Το όνομά της είναι συνώνυμο της φρίκης, και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα για να προσδιορίσει τις γυναίκες εκείνες που φέρνουν στον κόσμο παιδιά και για διάφορους λόγους τους κόβουν το νήμα της ζωής.

Τη Μήδεια παιδοκτόνο μας τη συνέστησε ο Ευριπίδης σε μία από τις πιο συγκλονιστικές του τραγωδίες. Φυσικά, η Μήδεια είναι ένα μυθικό πρόσωπο και η τραγωδία είναι θέατρο.

Τι λένε, όμως, οι πηγές για τη μάγισσα από την Κολχίδα που βρέθηκε στο πλευρό του Ιάσονα, προδόθηκε, κυνηγήθηκε και σπιλώθηκε; Μήπως η εκδοχή της παιδοκτονίας επινοήθηκε; Ή μήπως συνέβαινε κάτι άλλο;

Το σίγουρο πάντως είναι ότι σύμφωνα με τον μύθο τα παιδιά της Μήδειας και του Ιάσονα φονεύθηκαν άγρια. Από το χέρι τίνος;

Με ένα μυθολογικό θρίλερ ασχολείται στο σημερινό επεισόδιο η «Ιστορία της Κυριακής» απαντώντας – με βάση τις πηγές – στο ερώτημα «ποιος σκότωσε τελικά τα παιδιά της Μήδειας»;

 

* Φωτογραφία από Jacques GAIMARD από το Pixabay

Ακούστε επίσης:

Ιστορία της Κυριακής: Τάλως - Το αήττητο αμυντικό σύστημα της μινωικής Κρήτης

Η ιστορία της Κυριακής: Όταν ο Αριστοφάνης σατίριζε τον Ευριπίδη

Η ιστορία της Κυριακής: Αργοναυτική εκστρατεία - Πρέπει ο Ιάσονας να θεωρείται μυθικός ήρωας;

Η ιστορία της Κυριακής: Είχε το αρχαίο θέατρο spoiler, sold out παραστάσεις και... ΜΑΤ;

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ