Με τις πιο αντίξοες συνθήκες "μπήκε" το πλοίο στο λιμάνι μεταφέροντας...φυσικό αέριο!

Με επιτυχία έγινε η προσομοίωση για την είσοδο στο λιμάνι του Ηρακλείου- καύσιμο του μέλλοντος το φυσικό αέριο για τα πλοία

 

Με ανέμους, με τεράστια κύματα, με εμπόδια πάσης φύσεως το μεγάλο πλοίο με υγροποιημένο φυσικό αέριο κατάφερε χθες να μπει στο λιμάνι του Ηρακλείου! Η επιχείρηση για να «δέσει» το πλοίο στο λιμάνι του Ηρακλείου έγινε στη…Λεμεσσό της Κύπρου με υπολογιστικές μεθόδους και λογισμικό το οποίο έκανε την προσομοίωση κατά τη διάρκεια μίας ακόμη συνάντησης της ομάδας εργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med II, που επικεντρώνεται στη διερεύνηση της δυνατότητας ανεφοδιασμού των πλοίων με ΥΦΑ ως καύσιμο- που θεωρείται το μέλλον για τα πλοία!

Όπως έχει γράψει το cretalive (δείτε εδώ κι εδώ) το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί έναν οδικό χάρτη που αποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία, προωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκά λιμάνια  (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) καθώς και τον τερματικό σταθμό ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα.

Χθες στην Κύπρο έγινε με το πιο σύγχρονο λογισμικό η προσομοίωση της κίνησης των πλοίων διακίνησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο λιμάνι Ηρακλείου, «όπου ελήφθησαν ολες οι δυνατές περιπτώσεις από άποψη καιρού (κυματισμός, αερας κλπ) και παρουσια πλοιων (κρουαζιεροπλοια, επιβατικά, εμπορικά ) κλπ» τόνισε  ο κ.Σταύρος Λυριντζάκης που εκπροσώπησε τον ΟΛΗ στη συνάντηση.

 Το λιμάνι του Ηρακλείου μάλιστα θα παρουσιάσει στην ΕΣΑΛ του υπουργείου το Μάρτιο την σχετική μελέτη η οποία θα προβλέπει μια δεξαμενή LNG στην προβλήτα 6 η οποία θα έχει χωρητικότητα 7000 κυβικών. Εκεί θα τα μεταφέρει το μεγάλο πλοίο και από την δεξαμενή θα πηγαίνουν μικρά πλοιάρια που θα τροφοδοτούν με φυσικό αέριο τα πλοία στο λιμάνι πχ των Μινωικών , κρουαζιερόπλοια…


 

Επιλογή

«Σταθερή επιλογή της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου είναι να στηρίζει δράσεις και ενέργειες φιλικές προς το περιβάλλον. Στόχος μας είναι το λιμάνι του Ηρακλείου να γίνει πραγματικά ένα "πράσινο" λιμάνι που θα λειτουργεί με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, βελτιώνοντας μέρα με την μέρα το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Στα πλαίσια αυτά, συμμετέχουμε στο project Poseidon Med II το οποίο αποσκοπεί στην υιοθέτηση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές. 

Για το σκοπό αυτό το λιμάνι έχει αναλάβει την εκπόνηση σχετικών  μελετών για την προετοιμασία υποδομών αποθήκευσης και ανεφοδιασμού LNG. Το έργο αυτό ευελπιστούμε να φέρει στο λιμάνι του Ηρακλείου νέα ενεργειακά δεδομένα με προφανή θετικά αποτελέσματα στην  προσέγγιση πλοίων, στην τοπική οικονομία και  στην εν γένει λειτουργία του  λιμανιού», έχει ξεκαθαρίσει ο Απόλλων Φιλιππής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου που τρέχει όλο αυτό το πρότζεκτ. Όπως και να έχει το φυσικό αέριο είναι το καύσιμο του μέλλοντος.

“To ΥΦΑ δεν είναι το μοναδικό καθαρό καύσιμο, αλλά είναι το πιο αποδεδειγμένα ασφαλέστερο και τεχνολογικά ώριμο πράσινο καύσιμο στον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από 50 λιμάνια παγκοσμίως σχεδιάζουν έργα υποδομών εφοδιασμού ΥΦΑ», είχε τονίσει ο Θάνος Κολιόπουλος, Global Special Projects Manager του Lloyd’s Register στο Λονδίνο και επικεφαλής του προγράμματος.  

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ