Προσφορά - έκπληξη από ΤΕΡΝΑ και Ινδούς για το Καστέλλι

Ελκυστικό προβλέπεται να είναι το νέο αεροδρόμιο, αν επιβεβαιωθούν τα σενάρια για τέλη αεροδρομίου κάτω από τα 20 ευρώ

480 εκατομμύρια ευρώ ... αποκάλυψε το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ GMR για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, του οποίου το αρχικό κατασκευαστικό αντικείμενο είχε συνολικό ύψος 800 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου ανέρχεται στο ύψος των 180 εκατ. ευρώ, όταν με βάση τα τεύχη του διαγωνισμού προβλεπόταν συμμετοχή έως 220 εκ. ευρώ.

Τα 480 εκ. ευρώ ήρθαν προφανώς προκειμένου ο ιδιώτης να κερδίσει "μπόνους" στην προσφορά του, κάτι που εξασφαλιζεται με τη μεγαλύτερη συμβολή του. Αντίστοιχα, το ποσοστό που θα έχει στην εταιρεία παραχώρησης, το δημόσιο ανέρχεται σε 46%, είναι δηλαδή μέσα στις προδιαγραφές που έβαζε ο διαγωνισμός που προέβλεπε αυξημένη συμμετοχή σε ποσοστό από 45% έως 55%.

Ειδικότερα, μετά την αποσφράγιση του Φακέλου Γ (Οικονομικής Προσφοράς), η προσφορά του κοινοπρακτικού σχήματος έχει ως εξής:

-Προϋπολογισμός κατασκευαστικών εργασιών 480 εκατ. ευρώ αντί άνω των 850 εκατ. ευρώ που προϋπολόγιζε το υπουργείο Υποδομών

-Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ έναντι 220 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν οι αρχικοί όροι του διαγωνισμού

-Η συμμετοχή του Δημοσίου στο σχήμα παραχώρησης ανέρχεται σε 46% (από 45% ως είχε αρχικά προβλεφθεί)

-Τέλη χρήσης αεροδρομίου σημαντικά χαμηλότερα των 20 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα συγκριτικά με αυτά στο περιφερειακό αεροδρόμιο Χανίων

Με ορίζοντα το 2018

Οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν αρχές του 2018.

Μετά την αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς, σειρά έχει η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, για περίοδο 37 ετών, η οποία θα πρέπει να υπογραφεί και να υποβληθεί για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το τελευταίο βήμα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.

Το αυξημένο ποσοστό του δημοσίου πάντως συνιστά έσοδα και μερίσματα από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, το οποίο με βάση τις ως τώρα πληροφορίες φαίνεται πως θα έχει και χαμηλά (και άκρως ανταγωνιστικά) τέλη που θα πέσουν κάτω από τα 20 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα είναι πιο "ελκυστικό" κι από το αεροδρόμιο των Χανίων που περνά στην Fraport.

Ο διαγωνισμός προχωρεί με ταχύτατους ρυθμούς αφού την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η τεχνική αξιολόγηση. Εφόσον εγκριθεί η οικονομική προσφορά, στην συνέχεια θα πρέπει να καταρτιστεί η σύμβαση και κατόπιν να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από τη Βουλή, διαδικασία που δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του χρόνου.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ