Αντίστροφη μέτρηση για τη δημοπράτηση, αλλά ποιος...ξέρει εάν θα γίνει!

Προϋπόθεση για να έρθει ο Τσίπρας η δημοπράτηση, όπως είχε αποκαλύψει το cretalive- Στις 8-9 Σεπτεμβρίου εγκαθίσταται από το κυβερνητικό κλιμάκιο στο Καστέλλι η εταιρεία για τις απαλλοτριώσεις- προκηρύσσεται η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ

 


Η αντίστροφη μέτρηση για την προγραμματισμένη δημοπράτηση του αεροδρομίου Καστελλίου έχει αρχίσει. Στις 30 του μήνα με τα νέα τεύχη ανά χείρας , οι εταιρείες που ενδαφέρονται τελικά θα δείξουν εάν έχουν διάθεση να καταθέσουν προσφορές για το μεγάλο έργο το οποίο η κυβέρνηση θεωρεί πλέον δεδομένο ότι θα προχωρήσει.

 Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του cretalive στις 8-9 Σεπτεμβρίου θα βρίσκεται στην Κρήτη και το Καστέλλι κυβερνητικό κλιμάκιο το οποίο θα εγκαταστήσει κι επίσημα την εταιρεία και τον ειδικό σύμβουλο που έχει αναλάβει να διεκπαιρεώσει τις απαλλοτριώσεις μετά την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης.

“Είναι η τελευταία μεγάλη ευκαιρία για το έργο”! είπε χαρακτηριστικά κυβερνητικός παράγων στο cretalive που από τις αρχές Αυγούστου είχε γράψει για την πρόθεση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να έρθει στην Κρήτη- και ως βουλευτής Ηρακλείου- αλλά να έχει και πράγματα να…πει. Μεταξύ αυτών η δρομολόγηση του ΒΟΑΚ -καθώς επίσης τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί η στρατηγική μελέτη για το δρόμο- και φυσικά η δημοπράτηση του Καστελλίου.

“Ο πρωθυπουργός θα έλθει και έχει να πει, αλλά ο ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελλίου είναι εκείνα τα έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της Κρήτης” είπε η ίδια πηγή ξεκαθαρίζοντας ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο για την ημερομηνία.

“Το εάν θα είναι 30 Σεπτεμβρίου ή το Σαββατοκύριακο 1-2 Οκτωβρίου ολίγη σημασία έχει” αναφέρει και επισημαίνει ότι το βασικό είναι να…δημοπρατηθεί το έργο το οποίο ακόμη βρίσκεται στον αέρα.

“Ελπίζουμε ότι όλα θα πάνε καλά, γιατί κάποιες εταιρείες είναι ήδη έτοιμες” τόνισε.

Και είναι μια πραγματικότητα. Οι Κινέζοι έχουν δείξει εμπράκτως το ενδιαφέρον τους για το αεροδρόμιο- όπως και για τη Θεσσαλονίκη και το Θριάσειο- μετά τον Πειραιά- θεωρούν ότι το ‘ντιλ’ έκλεισε μετά και την επίσκεψη Τσίπρα. Συνεργάζονται με ελληνική εταιρεία η οποία έχει ξοδέψει πάνω από 1 εκατομμύριο- λενε τα στελέχη της- μόνο για να ετοιμάσει το φάκελο!

Το πρόβλημα με τους Κινέζους είναι ότι θα ήθελαν να πάρουν…απευθείας το έργο χωρίς διαγωνισμό ή…να είναι τυπική η διαδικασία όπως περίπου έγινε με το λιμάνι του Πειραιά. Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει αφού στην Κρήτη τα γεωπολιτικά χαρακτηριστικά και όχι μόνο είναι εντελώς διαφορετικά

 

Οι διεκδικητές

Μεταξύ των βασικών διεκδικητών του νέου αεροδρομίου είναι και η κοινοπραξία του κινεζικού κολοσσού China State Construction Engineering Co. (ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στον κόσμο) με την Archirodon Group και την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Ζυρίχης.

Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχουν δείξει και οι κοινοπραξίες του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Vinci, ο όμιλος J&P ΑΒΑΞ με την επίσης γαλλική Bouygues, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνεργαστεί με τον ισπανικό όμιλο ACS.

Το πόσοι τελικά θα καταθέσουν θα φανεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι τελευταίες πληροφορίες για τους Ινδούς δεν φαίνεται να έχουν μεγάλη βάση καθώς εκτιμάται ότι δεν θα προλάβουν να έχουν πλήρη φάκελο.

Ανάμεσα στις αλλαγές που έχουν γίνει στους όρους δημοπράτησης είναι θυμίζουμε ότι είναι:

– Το ποσό των αντισταθμιστικών οφελών στην τοπική κοινωνία και από 1% έγινε 2,5%.

– Προβλέπεται μέσα στον χώρο του αεροδρομίου να υπάρχει χώρος που θα κατασκευαστεί εκθεσιακό κέντρο, το οποίο θα το διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, τοπικά δηλαδή, για την έκθεση και την προβολή τοπικών προϊόντων της Κρήτης.

– Στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί για τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μετέχει ο εκάστοτε δήμαρχος του δήμου

– Χρηματοδότηση, ώστε να βγει μια μελέτη για έναν συνολικό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής

Τώρα φαίνεται ότι δεν έχουν βάση επίσης οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για το ποσοστό του Δημοσίου. Οι απαιτήσεις της Eurostat, πως το Δημόσιο δεν μπορεί να συμμετάσχει στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου με ποσοστό άνω του 33% (το υπουργείο είχε ανακοινώσει αρχικά ότι η συμμετοχή θα κυμανθεί από 45% έως 55%) καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κόστος του έργου θα εγγραφεί στο Δημόσιο χρέος και κάθε ετήσια δαπάνη θα λογίζεται στο έλλειμμα έχουν ξεπεραστει. Το έχει ξεκαθαρίσει ο κ.Σπίρτζης.  

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ