Η συνάντηση στο Μαξίμου, οι πιέσεις και η...νέα παράταση που "ψήνουν" για το Καστέλλι!

Γιατί κλήθηκαν στο γραφείο του πρωθυπουργού Κινέζοι και Έλληνες εργολήπτες;

Στον...αέρα βρίσκεται για μια ακόμη φορά το αεροδρόμιο Καστελλίου καθώς κανένας δεν ξέρει τι μπορεί να συμβεί στις 27 Οκτωβρίου! Περιμένουν άραγε 3 υποψηφιότητες ή θα είναι μόνο μία; Σε αυτό δεν μπόρεσε να απαντήσει ούτε ο κ.Δέδες που βρίσκεται για περιοδεία στην Κρήτη. Μάλιστα και ο ίδιος...δεν απέκλεισε -σύμφωνα με πληροφορίες του cretalive- νέα παράταση χωρίς να το πει ευθαρσώς!

Στην κατ ιδίαν συνάντηση που είχε στην περιφέρεια Κρήτης...δεν ήταν και τόσο αισιόδοξος ο γενικός γραμματέας του υπουργείου. Και φαίνεται ότι υπάρχει πολύ ενδιαφέρον...παρασκήνιο καθώς υπάρχει έντονη αντίδραση από τους Έλληνες εργολάβους!

Οι χειρισμοί πάντως της κυβέρνησης στον διαγωνισμό για το Καστέλι έχουν αρχίσει να προκαλούν εκνευρισμό στους Έλληνες εργολήπτες. Την περασμένη εβδομάδα, στελέχη μεγάλων τεχνικών
ομίλων κλήθηκαν αιφνιδιαστικά στο Μαξίμου σε μία συνάντηση στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι της Κινεζικής πλευράς.

Όπως αναφέρει η Μαριάννα Τζάννε και με δεδομένο ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί αλλαγή συσχετισμών στα ενδιαφερόμενα γκρουπ ακόμη και νέοι ενδιαφερόμενοι, η κυβέρνηση εντατικοποιεί τις διεργασίες για την προετοιμασία του διαγωνισμού, την ώρα που στην αγορά δεν αποκλείουν ακόμη και νέα παράταση. 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποιοι αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην διαδικασία. Αν και δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για το αντικείμενο της συνάντησης που φέρεται να έλαβε χώρα σε διευθυντικό επίπεδο από πλευράς εταιρειών, πολλοί εικάζουν ότι η κυβέρνηση πιέζεται για άλλη μία παράταση από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, εξέλιξη όμως που θεωρείται εξαιρετικά αρνητική για την πορεία του έργου.

Κάποιοι άλλοι δεν αποκλείουν να «ψήνεται» με τις ευλογίες της κυβέρνησης, συνεργασία μεταξύ Κινέζων και Ελλήνων εργολάβων πέραν εκείνης μεταξύ της κρατικής κατασκευαστικής της Κίνας και της Αρχιρόδον που θεωρείται στις ισχυρές υποψηφιότητες του έργου μαζί με την Τέρνα και την Ινδική GMR. Ένα τρίτο σχήμα που φέρεται να εργάζεται εντατικά για τον διαγωνισμό είναι η Γαλλική Vinci με τον Άκτωρα. Στο παιχνίδι θεωρητικά παραμένει η J&P Αβαξ με τη γαλλική Bouygues και το Aerodrome de Paris.

«Μία προσφορά συγκεντρώνει το 100% των πιθανοτήτων του διαγωνισμού, δύο το 80% και τρεις το 60%», δηλώνει άνθρωπος που παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την διαδικασία, υποστηρίζοντας ότι ο φάκελος για το Καστέλλι προχωρεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες που είναι στις υποχρεώσεις του Δημοσίου και ότι ακόμη και με μία προσφορά, η διαδικασία μπορεί να προχωρήσει. Μεταξύ των διαδικασιών αυτών είναι και η έγκριση από την DGCOM (Eυρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού), προκειμένου να εγκριθεί ότι η σύμβαση του δημοσίου είναι μέσα στα επιτρεπτά όρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 

Όπως αναφέρουν, η αρμόδια Επιτροπή δεν θα εξετάσει το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου για το οποίο η Eurostat βάζει φραγμούς, τονίζουν όμως σε κάθε περίπτωση ότι ισχυρή πλειοψηφία που επιδιώκει η κυβέρνηση θα περάσει από τα φίλτρα των Βρυξελλών, επομένως τα όποια... φάλτσα συντρέχουν θα χτυπήσουν κόκκινο. Ο ίδιος, υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να δοθεί νέα παράταση στον διαγωνισμό και τονίζει ότι λαμβάνοντας υπόψη το ρίσκο της χώρας και τη νέα αξιολόγηση, οι επόμενοι μήνες θα είναι εξαιρετικά δύσκολοι για την ελληνική οικονομία και το τραπεζικό σύστημα της χώρας, γεγονός που δυσχεραίνει την διενέργεια ενός επιτυχημένου διαγωνισμού.



Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ