Νόμος του Κράτους το νέο Χωροταξικό της Κρήτης!

Τι προβλέπει για το νέο δρόμο, τα Λινοπεράματα, το λιμάνι του νότου

Το νέο χωροταξικό της Κρήτης είναι πλέον νόμος τους Κράτους! Πέρασαν δύο μήνες από την ημέρα που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας προανήγγειλε- όπως και ο κ.Σταθάκης- το νέο χωροταξικό της Κρήτης, μέχρι τελικά να γίνει νόμος του Κράτους!

Τελικά η αναθεώρηση του νέου χωροταξικού πήρε ΦΕΚ κι έρχεται να ρυθμίσει μια σειρά βασικών θεμάτων, ανάμεσα στα οποία οι υποδομές, τα δίκτυα, η ανάπτυξη και να βάλει τις βάσεις για μια ανοδική πορεία της Περιφέρειας.

Σύμφωνα με το νέο Χωροταξικό, η κυβέρνηση και το συναρμόδιο Υπουργείο θέτουν τρεις βασικούς άξονες και ειδικότερα, την ενίσχυση του Διεθνούς και ευρωπαϊκού προσανατολισμού της Περιφέρειας, την προώθηση της χωρικής ολοκλήρωσης της Περιφέρειας και την ολοκλήρωση των αναγκαίων χωρικών δράσεων για την προώθηση ενός πρότυπου χωρικής οργάνωσης.

Σε σχέση με το φλέγον ζήτημα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στο νέο Χωροταξικό αναφέρεται η «ενίσχυση» προς τα δύο άκρα, τόσο ανατολικά προς τη Σητεία όσο και δυτικά προς το Καστέλι Κισάμου. Στο νέο Σχέδιο περιλαμβάνονται προβλέψεις και για νότιους άξονες, όπως επίσης και για συνδετήριους. Ενώ όμως αναφέρεται ο όρος «ενίσχυση» που να καλύπτει και τους τέσσερις νομούς δεν είναι απόλυτα σαφείς οι προσδιορισμοί για τη δημιουργία ενός νέου και υπερσύγχρονου οδικού άξονα από την Κίσαμο ως τη Σητεία.

Παρόμοια ασάφεια υπάρχει στο νέο χωροταξικό και αναφορικά με τη λειτουργία του σταθμού των Λινοπεραμάτων, για τον οποίο αναφέρεται ότι αρχικά προβλέπεται ο περιορισμός της λειτουργίας του, ενώ η μελλοντική παύση της λειτουργίας του αναφέρεται μεν, αλλά δεν προσδιορίζεται χρονικά. Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο του χωροταξικού, για το θέμα μετεγκατάστασης του σταθμού των Λινοπεραμάτων στην Κορακιά, δεν υπάρχει σαφής πρόβλεψη, αφού για την Κορακιά εκτιμάται ότι «θα μπορούσε να δημιουργηθεί» νέος σταθμός με καύσιμο φυσικό αέριο και δημιουργία σταθμού υγροποιημένου αερίου στη θαλάσσια ζώνη. Πουθενά ωστόσο δεν αναφέρεται η επικείμενη μετεγκατάσταση του σταθμού των Λινοπεραμάτων στην περιοχή.

Στη συνέχεια των ασαφειών για το νέο χωροταξικό, περιλαμβάνονται και οι αναφορές για το περίφημο λιμάνι του νότου στο Τυμπάκι, για τη δημιουργία του οποίου εκτιμάται ότι θα πρέπει να «επαναξιολογηθεί ο χαρακτήρας του και κυρίως οι προτεραιότητες για τα έργα υποδομής, λόγω της πολιτικής αστάθειας στο χώρο της νοτιοανατολικής Μεσογείου».

Σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης, το νέο χωροταξικό επιλέγει ήπιες μορφές πολυθεματικού τουρισμού, εναλλακτικού και ποιοτικά αναβαθμισμένου στα ορεινά και ημιορεινά σύνολα της Περιφέρειας. Ειδικά για το βόρειο τμήμα του νησιού, προβλέπεται αποφόρτιση των υψηλών πιέσεων αναβάθμισης του δομημένου χώρου και η αποφυγή, στο μέτρο του δυνατού, της έγκρισης νέων αιτημάτων για ανάπτυξη μορφών μονοθεματικού μαζικού τουρισμού. Οι τουριστικές δράσεις, μέσω του χωροταξικού στοχεύεται να οδηγηθούν προς την ενδοχώρα.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, επιδιώκεται μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων Ειδικού Τύπου, με έμφαση στις Τεχνοπόλεις, για εγκατάσταση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων υψηλής τεχνολογίας, ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων με κατάλληλες προβλέψεις καινοτομίας.

  Δείτε το ΦΕΚ:

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ