«O Α. Τσίπρας ο Πρωθυπουργός που θα εγκαινιάσει το αεροδρόμιο Καστελίου»

Η απάντηση του Χρ. Σπίρτζη στο σάλο που προκάλεσε η νέα αναβολή της δημοπράτησης

Την βεβαιότητα ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα είναι ο Πρωθυπουργός της χώρας που θα εγκαινιάσει τόσο την έναρξη των εργασιών, όσο και την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι - σε πέντε χρόνια-  εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της ΝΔ και βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη, αλλά και σε (δεύτερη) ερώτηση της κοινουβουλευτικης ομάδας του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Κεγκέρογλου.

Ο κ. Αυγενάκης έκανε λόγο για "εμπαιγμό" και ένα ακόμα ψέμα στα πολλά που έχουν ειπωθεί για το θέμα, ζητώντας από τον Υπουργό να απαντήσει αν τελικά η κυβέρνηση "το πιστεύει αυτό το έργο" και αν το θέλει...

«Λέτε αναλήθειες για το έργο κύριε Σπίρτζη. Την περίοδο Καραμανλή υπήρξε απραξία , εκείνη την περίοδο που εσείς και ο κ.Τσίπρας έχετε ταυτιστεί. Εσείς έχετε δώσει τόσες αναβολές όσες δεν έχουν δώσει όλοι οι προηγούμενοι! Γιατί δεν λέτε την αλήθεια; Ότι υπάρχει επενδυτικό πρόβλημα;» αναρωτήθηκε ο κ.Κεγκέρογλου που ζήτησε από τον κ.Σπίρτζη να μην λέει μεγάλα λόγια τόσο για το αεροδρόμιο όσο και για τον ΒΟΑΚ, το δρόμο της Μεσαράς.

Στη..."θλίψη" όπως είπε του κ. Αυγενάκη, για το γεγονός ότι τον δρόμο στην πατρίδα του (το δρόμο Ηράκλειο- Μεσαρά) θα τον ολοκληρώσει ο ΣΥΡΙΖΑ απέδωσε τα λεγόμενα του βουλευτή, στην ανταπάντηση του ο κ. Σπίρτζης και επέμεινε ότι η δημοπράτηση του έργου θα γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου, κάλεσε μάλιστα τον Ηρακλειώτη βουλευτή να είναι εκεί. 

Σας βλέπω με δάκρυα στα μάτια και με πόνο ψυχής γιατί εμείς κάνουμε στην πατρίδα σας τον δρόμο της Μεσσαράς που εσείς δεν μπορέσατε να κάνετε επί 50 χρόνια», είπε χαρακτηριστικά κ. Σπίρτζης.

Αιτιολογώντας τη νέα - πολλοστή - αναβολή, ο Υπουργός Υποδομών μίλησε για πραγματικό ενδιαφέρον των επενδυτών, αλλά και για την ανάγκη διασφάλισης - όσο γίνεται καλύτερα- του δημόσιου συμφέροντος 

«Το Νοέμβριο συμπληρώνονται αισίως 13 χρόνια από τότε που ανακοινώθηκε επίσημα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι. Σε αυτά τα χρόνια, το αεροδρόμιο στο Καστέλι το έχουν εξαγγείλει τρεις πρωθυπουργοί, ενώ χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις προεκλογικές συγκεντρώσεις τους στο Ηράκλειο. Ο σημερινός πρωθυπουργός όμως είναι αυτός που πραγματικά θα το κατασκευάσει και θα το παραδώσει στο λαό της Κρήτης», είπε ο κ. Σπίρτζης και ανακοίνωσε τις εννέα αλλαγές που πέτυχε για το αεροδρόμιο Καστελίου με τις οποίες, όπως υποστήριξε, «μπαίνουν καθαροί κανόνες για όλους και καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου»:

1) Αύξηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Αερολιμένα το οποίο θα κυμαίνεται σε ποσοστό από 45% έως 55% του μετοχικού κεφαλαίου.

2) Αύξηση της βαρύτητας του κριτηρίου της αιτούμενης Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου προκειμένου να επιβραβευτούν οι διαγωνιζόμενοι που ζητούν την μικρότερη οικονομική συνεισφορά του Δημοσίου στο Έργο.

3) Αύξηση της βαρύτητας της Οικονομικής Προσφοράς των διαγωνιζομένων.

4) Ριζική τροποποίηση του τρόπου επιλογής του Ανεξάρτητου Μηχανικού με ουσιαστική συμμετοχή του Δημοσίου σε αυτόν.

5) Παρεμβάσεις στα ελάχιστα τεχνικά στοιχεία του διαγωνισμού (καθορισμός συγκεκριμένων υψηλών προδιαγραφών για βιοκλιματικό κτίριο του Αεροσταθμού κατά ΚΕΝΑΚ, θέσπιση ελάχιστου περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Αερολιμένα κλπ) που αυξάνουν το ελάχιστο επίπεδο αποδοχής των Τεχνικών προσφορών.

6) Παρεμβάσεις στη προμήθεια και εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων και εξοπλισμού για την παροχή των αεροναυτιλιακών υπηρεσιών του Αεροδρόμιου.

7) Παρεμβάσεις σε θέματα που αυξάνουν την κοινωνική αποδοχή του Έργου, με αύξηση του ανταποδοτικού τέλους προς την Αυτοδιοίκηση στο ύψος του 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του Αερολιμένα.

8) Εδραίωση της συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του Αερολιμένα με την προσθήκη ρύθμισης στην Σύμβαση Παραχώρησης, ώστε οι μετοχές που κατέχει το Δημόσιο στην Εταιρεία να είναι αναπαλλοτρίωτες και να μη δύνανται να μεταβιβασθούν ή επιβαρυνθούν για όλη τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης.

9) Ευελιξία μεταβίβασης μετοχών του Παραχωρησιούχου σε διάφορα επενδυτικά κεφάλαια, κεφάλαια επενδύσεων σε υποδομές, συνταξιοδοτικά κεφάλαια, ή/και ασφαλιστικές εταιρείες.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ