Παρέμβαση Γ. Κεφαλογιάννη για την απένταξη του έργου Πάνορμος - Εξάντης

Ένα έργο 11 χιλιομέτρων με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, όπως τονίζει.

Την αδυναμία της Κυβέρνησης να ολοκληρώσει ένα έργο 11 χιλιομέτρων με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, την ίδια στιγμή που υποτίθεται ότι αγωνίζεται για την επίσπευση των βημάτων για το συνολικό εκσυγχρονισμό του ΒΟΑΚ, επισημαίνει με παρέμβασή του ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. 

Μετά την πρόσφατη αποκάλυψη για τη μη επαναδημοπράτηση του οδικού έργου Πάνορμος-Εξάντης για την οποία είχε δεσμευτεί δημόσια η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και την αναστάτωση που επικρατεί στην τοπική κοινωνία, ο κ. Κεφαλογιάννης καταλογίζει ευθύνες στην κυβέρνηση και στον αρμόδιο Υπουργό κατηγορώντας τους για ολιγωρία που οδήγησε στην απώλεια 65 εκατομμυρίων ευρώ για το Ρέθυμνο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

"Κύριε Υπουργέ,

Με δεδομένο ότι ο ΒΟΑΚ παραμένει το τελευταίο μεγάλο ανολοκλήρωτο οδικό έργο της χώρας, και ως εκ τούτου η υλοποίηση του εκσυγχρονισμού του αποτελεί χρέος της Πολιτείας και απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για την Κρήτη, οφείλουμε να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες  προκείμενου να γίνει η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και η ολοκλήρωση όλων των ώριμων τμημάτων του έργου. Κάτι που δυστυχώς δεν έγινε αναφορικά με το οδικό έργο Πάνορμος-Εξάντης, το οποίο μόλις πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι δεν θα ολοκληρωθεί. Η μη ολοκλήρωση του έργου, που υπήρξε το μοναδικό ενταγμένο τμήμα σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, συνιστά απώλεια 65 εκατομμυρίων ευρώ για τον τόπο μας, γεγονός που υποδεικνύει ξεκάθαρα την ολιγωρία και την αναβλητικότητα που επιδείξατε για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Κύριε Υπουργέ,

Στις 5 Φεβρουαρίου του 2013 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε στην έγκριση διάθεσης πίστωσης ποσού εξήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (63.500.000 €) για τη δημοπράτηση με ανοικτή διαδικασία του έργου.

Στη συνέχεια, και με δεδομένο ότι δεν υπήρξε καμία πρωτοβουλία πάνω στο ζήτημα, σας είχαμε ενημερώσει έγκαιρα και με διαδοχικές παρεμβάσεις (268.11/10/2016, 2784.23/1/2017 και 3064.1/2/2017) για τη σημασία του έργου και για την ανάγκη αμέσων ενεργειών προκειμένου να μη χαθεί αυτή η ευκαιρία για τον τόπο μας.  Μετά την απώλεια σημαντικού χρόνου για την έναρξη εκτέλεσης του έργου, περιμέναμε, σύμφωνα με επίσημες τοποθετήσεις σας, την απόφαση για την επαναδημοπράτησή του, παρ’ ότι σας προειδοποιούσαμε ότι  θα καταλήξετε σε απώλεια των δεσμευμένων κοινοτικών πόρων.

Μάλιστα, στις αρχές του χρόνου ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μαυραγάνης μας έλεγε στη Βουλή ότι όχι μόνο θα γίνει το έργο αλλά ετοιμάζεται και επέκταση του φυσικού αντικειμένου του στο οποίο μπαίνει και το τμήμα του Γεροποτάμου, και ότι θα τελειώσουν οι μελέτες και τα περιβαλλοντικά και θα πάει για δημοπράτηση. Δυστυχώς, πέρα από εξαγγελίες δεν υπήρξε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία προκειμένου να δρομολογηθεί η υλοποίησή του.

Έτσι, σχεδόν πέντε χρόνια μετά, και ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται προς το τέλος της υλοποίησής του, μαθαίνουμε από τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη ότι το έργο απεντάχθηκε, ενώ γίνεται προσπάθεια να μείνουν τα χρήματα στην Κρήτη. Την ίδια στιγμή, και μετά τις εύλογες αντιδράσεις των συμπολιτών μας, τοπικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει σε  ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης πως το έργο δεν ήταν σημαντικό αφού δεν αφορούσε και το δυσκολότερο κομμάτι του ΒΟΑΚ και πως τα χρήματα αυτά θα διατεθούν σε ένα έργο που θα αφορά όλο το ΒΟΑΚ.

Ως εκ τούτου ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  • Με δεδομένο ότι το έργο είναι προσαρμοσμένο στο φυσικό και δομημένο – οικιστικό περιβάλλον, δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα στις παρόδιες αγροτικές, οικιστικές, τουριστικές κ.α. χρήσεις και είναι αποδεκτό από την τοπική και ευρύτερη κοινωνία, ποια είναι η επίσημη θέση του Υπουργείου αναφορικά με το έργο Πάνορμο – Εξάντης; Αναγνωρίζει τη σημασία του για την ευρύτερη περιοχή;
  • Γιατί οδηγηθήκαμε σε απόφαση μη ολοκλήρωσης του έργου ενώ η επίσημη θέση της Κυβέρνησης ήταν η  επαναδημοπράτησή του και η επέκταση του φυσικού αντικειμένου του;
  • Ποιος ευθύνεται για καθυστερήσεις που οδήγησαν σε απώλεια 65 εκατομμυρίων ευρώ και στην απένταξη του μοναδικού ενταγμένου τμήματος σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου;
  • Με δεδομένο ότι γίνονται αναφορές στον τοπικό τύπο για την εναλλακτική αξιοποίηση των χρημάτων που η προηγούμενη κυβέρνηση εξασφάλισε για αυτό το έργο, πού θα διατεθούν οι εν λόγω κοινοτικοί πόροι;"

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ