Πλοίο ζητούν οι Ρεθεμνιώτες

Συστράτευση τοπικών φορέων

Φάκελο με πλήρη οικονομοτεχνικά στοιχεία σε όλες της πλοιοκτήτριες εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Ρέθυμνο έχει καταθέσει πρωτοβουλία φορέων της περιοχής.

Στην “Ομάδα Διαχείρισης της Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης Ρεθύμνου – Πειραιά” μετέχουν όλοι οι Δήμοι του Νομού και οι δημοτικές παρατάξεις στον Δήμο Ρεθύμνου, Επιμελητήρια, η Εκκλησία κ.ά.
Αφού κάνουν μία σύντομη ιστορική αναδρομή στη λειτουργία της “Ρεθυμνιακής” και της Cretan Line σημειώνοντας πως «λαμβάνοντας υπ’ όψη την εμπειρία από το παρελθόν και με στόχο αυτήν τη φορά, να μην επαναληφθούν τα ίδια πιθανά σφάλματα, επιθυμούμε, όλοι οι Ρεθεμνιώτες, τη λειτουργία της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιά, τώρα μέσω ξένης διαχειρίστριας εταιρείας και με την επιλογή του σωστού δικού της πλοίου. Ο νέος φορέας που δημιουργήθηκε στο Ρέθυμνο θα προσπαθεί να ενεργεί ως μεσολαβητής για λογαριασμό της διαχειρίστριας εταιρείας για την εξασφάλιση της διαθέσεως των κατοίκων του Ρεθύμνου, των επιβατηγών αυτοκινήτων, των φορτηγών, των εμπορευμάτων για το δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιά – Ρέθυμνο. Ταυτόχρονα θα ζητά τη διεξαγωγή τεχνικών ελέγχων, σε τακτά χρονικά διαστήματα στο πλοίο που θα επιλεχθεί σε μια προσπάθεια να βοηθά τη διαχειρίστρια εταιρεία με στόχο να αποφεύγονται πιθανά συμβάντα στο πλοίο τα οποία θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο και κόστος στους επιβάτες και τα οχήματα».
Οι τοπικοί φορείς δίνουν μια σειρά από στοιχειά προς διευκόλυνση της ενδιαφερόμενης διαχειρίστριας εταιρείας και είναι στοιχεία από τα αρχεία των προηγουμένων ετών των πλοίων της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιάς και τονίζουν πως στόχος τους είναι «να υλοποιείται το δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιά και πίσω, χωρίς προβλήματα και διακοπές μέσω ενός πλοίου που να ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις σοβαρού νηογνώμονα, των ασφαλιστικών εταιρειών και των αρχών του πλοίου, της σημαίας καθώς και των λιμανιών».
Σύμφωνα με τους φορείς τα δυνατά σημεία και οι ευκαιρίες στη δρομολόγηση πλοίου είναι:
• Η εξασφάλιση επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων.
• Η έλλειψη ανταγωνισμού
• Η αποφυγή οδικής ταλαιπωρίας των επιβατών.
• Η εύκολη μετάβαση των τουριστών στο Ρέθυμνο.
• Η καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών.
• Η πραγματοποίηση οικονομικών κερδών.
• Η αύξηση του τουρισμού στο Ρέθυμνο.
• Η έλλειψη αεροδρομίου στο Ρέθυμνο.

ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ
Ο φορέας επιθυμεί το πλοίο που θα δρομολογηθεί:
• Να ικανοποιεί όλους τους κανονισμούς ναυσιπλοΐας συμπεριλαμβανομένων αυτών της σημαίας του πλοίου και των τ-τοπικών αρχών.
• Να ικανοποιεί τους κανονισμούς του νηογνώμονα του πλοίου.
• Να πραγματοποιεί 130 δρομολόγια τους μήνες Ιούνιο ως -Σεπτέμβριο.
• Να καλύπτεται από ικανοποιητική ασφαλιστική εταιρεία.
• Το πλήρωμα να είναι κατά πλειοψηφία ελληνικής εθνικότητας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Οι φορείς του Ρεθύμνου προτείνουν δύο ο επιλογές για τη διαχειριστική εταιρεία, οι οποίες έχουν υπολογιστεί βάσει παλαιών στοιχείων για τις πιθανές καθαρές εισπράξεις του πλοίου ανά δρομολόγιο και με βάση τις οποίες η δρομολόγηση επιβατηγού είναι συμφέρουσα:
• 1η Επιλογή
Λειτουργία της γραμμής 4 καλοκαιρινούς μήνες (Ιούνιος – Σεπτέμβριος). Οι καθαρές εισπράξεις υπολογίζονται σε 8.000 ευρώ ανά δρομολόγιο, με την προϋπόθεση να μετακινηθούν, κατά μέσο όρο 670 επιβάτες, 108 οχήματα (ΙΧ & Δίκυκλα), 31 φορτηγά ανά δρομολόγιο καθώς ότι θα πραγματοποιούνται 33 δρομολόγια τον μήνα.
Στην παραπάνω επιλογή καλύπτεται η δυναμικότητα του πλοίου κατά 65% σε συνολικό μεταφορικό έργο.
•2η Επιλογή
Λειτουργία της γραμμής 12 μήνες τον χρόνο, για 1 πενταετία, με ετήσια τακτική συντήρηση τον μήνα Φεβρουάριο κάθε έτους. Οι καθαρές εισπράξεις υπολογίζονται σε 3.200 ευρώ ανά δρομολόγιο, με την προϋπόθεση ότι θα μεταφέρονται, κατά μέσο όρο, 450 επιβάτες, 75 οχήματα (ΙΧ & Δίκυκλα), 20 φορτηγά ανά δρομολόγιο καθώς και ότι θα πραγματοποιούνται 28 δρομολόγια τον μήνα. Στην παραπάνω επιλογή καλύπτεται η δυναμικότητα του πλοίου κατά 45% σε συνολικό μεταφορικό έργο. Οι παραπάνω καθαρές εισπράξεις ανά δρομολόγιο προκύπτουν εφόσον ληφθούν υπ’ όψη οι πωλήσεις των εισιτηρίων ανά επιβάτη, ανά όχημα και φορτηγό, τα έξοδα πληρώματος, τα απαιτούμενα καύσιμα συμπεριλαμβανομένων των λιπαντικών, τις κρατήσεις υπέρ τρίτων και τα διάφορα άλλα έξοδα.
Τα προκύπτοντα Οικονομικά Αποτελέσματα για τη διαχειρίστρια εταιρεία είναι προ αποσβέσεων και φόρων
Και στις δυο παραπάνω περιπτώσεις υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αύξησης του μεταφορικού έργου (35% και 65% αντίστοιχα) επομένως και των κερδών της διαχειρίστριας εταιρείας .

Πηγή: Χανιώτικα Νέα

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ