Πολιτισμός | 11.01.18 14:00
Νέος κύκλος για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του ΜΦΙΚ

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

"Αισθάνομαι τη Φύση" και "Προγραμματίζω τη Φύση"

Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι έβλεπε το Δεινοθήριο;

Πώς νομίζετε ότι προσανατολίζεται η αγριόγατα;

Πόσο γρήγορα μπορεί να αντιδράσει ένα φίδι όταν δει το θήραμά του;

Αυτά και άλλα πολλά θα προβληματίσουν στον 2ο κύκλο του Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου Ρομποτικής «Προγραμματίζω τη φύση» για παιδιά 8-12 ετών που θα ξεκινήσει το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης – Πανεπιστήμιο Κρήτης και θα ολοκληρωθεί στις 24 Μαρτίου. Στόχοι του Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου «Προγραμματίζοντας τη Φύση» που σχεδίασε η Χάρις Μαυρουδή (Εκπαιδευτικός - Ερμηνεύτρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων) είναι τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν την έρευνα μέσα από τα εκθέματα του Μουσείου, να συνεργαστούν και να προγραμματίσουν ρομπότ δίνοντας έτσι κίνηση στο αντικείμενο της έρευνάς τους. Με τον τρόπο αυτό τα εκθέματα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας θα αποκτήσουν ξανά ζωή και κίνηση!

Το Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Ρομποτικής «Προγραμματίζω τη Φύση» απευθύνεται σε παιδιά 8-12 ετών και  ολοκληρώνεται σε οκτώ δίωρες συναντήσεις που θα υλοποιούνται σε οκτώ συνεχόμενα Σάββατα, ώρες 3.30-5.30μμ. Σε κάθε συνάντηση τα παιδιά θα προγραμματίσουν ένα διαφορετικό ζώο. Το Δεινοθήριο, το ποντίκι, ο λύκος, η αγριόγατα, τα χελωνάκια και ο γυπαετός είναι μερικά από τα εκθέματα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης που θα μπορέσουν να κινηθούν μηχανικά, παίρνοντας ερεθίσματα από το περιβάλλον και αξιοποιώντας τους αισθητήρες που θα επιλέξουν και θα προγραμματίσουν τα ίδια τα παιδιά. 

 

Βιογραφικό - Χάρις Μαυρουδή  

Υπεύθυνη Σχεδιασμού των Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου Ρομποτικής «Προγραμματίζω τη Φύση»

Έγινε εκπαιδευτικός αρχίζοντας από το ΤΕΑΠΗ του Καποδιστριακού [2001] και συνέχισε στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση» [2011]. Παράλληλα με την ακαδημαϊκή εκπαίδευση έδρασε στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο ως εθελόντρια στην αρχή και στη συνέχεια Ερμηνεύτρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Σταθμοί στην πορεία της ως Νηπιαγωγός είναι  η Μαίρη Αργύρη - Λαιμού [2008-2007] και το Νηπιαγωγείο Ιωάννης Μ. Καρράς του Ελληνοαμερικάνικου Κολλεγίου [2014-2016]. Η εκπαίδευση ενηλίκων είναι ένας ακόμα τομέας που την έχει παρασύρει σε δράση συμμετέχοντας ως Εισηγήτρια σε ενότητες που αφορούν τη δημιουργία animation σε μαθήματα προπτυχιακού και μεταπτυχιακού καθώς και επιμορφώσεις των κ. Μεϊμάρη και κ. Γκούσκο στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα ΜΜΕ [2011-2014] και ως εκπαιδεύτρια στα ΙΕΚ Κερατσινίου και Κορυδαλλού [2012-2013]. Σήμερα δημιουργεί νέα μονοπάτια στο Ηράκλειο Κρήτης, με αγάπη πάντα στην Ανακαλυπτική Μάθηση και στο παιχνίδι της αναζήτησης του ατομικού τρόπου γνώσης, ενώ επιθυμεί να συνεργάζεται με παιδιά και γονείς που εμπνέονται από αντικείμενα και ιδέες για να κατακτήσουν τους στόχους τους. 

Χρήσιμες πληροφορίες

  • Αριθμός συναντήσεων: 8
  • Διάρκεια: 2 ώρες (3.30 -5.30 μ.μ., κάθε Σάββατο)
  • Με τη δήλωση συμμετοχής κάθε παιδί θα πρέπει να παρακολουθήσει και τα οκτώ Εκπαιδευτικά Eργαστήρια του Κύκλου
  • Αριθμός συμμετεχόντων ανά κύκλο: 12 παιδιά
  • Κόστος συμμετοχής (για όλα τα εργαστήρια του κύκλου):  €120, Μέλη του Συλλόγου Φίλων ΜΦΙΚ: €115

 Δηλώσεις συμμετοχής

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επικοινωνείτε Δευτέρα έως Παρασκευή 16:00 - 20:00, στο τηλέφωνο 6945817380, με την κ. Χάρις Μαυρουδή, Εκπαιδευτικό - Ερμηνεύτρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και υπεύθυνη Σχεδιασμού του Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου  Ρομποτικής «Προγραμματίζω τη Φύση». 

Νέος κύκλος για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του ΜΦΙΚ

«Αισθάνομαι τη Φύση» για παιδιά 2-4 ετών

Έναρξη 3ου κύκλου: 27 Ιανουαρίου 2018

 

Το Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018 αρχίζει στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης ο νέος κύκλος των πέντε Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για παιδιά 2-4 ετών «Αισθάνομαι τη Φύση», ο οποίος θα ολοκληρωθεί στις 24 Φεβρουαρίου.

Ο κύκλος «Αισθάνομαι τη Φύση» αποτελείται από τα παρακάτω πέντε Εκπαιδευτικά Προγράμματα: «Αγγίζω τη Φύση», «Βλέπω τη Φύση», «Γεύομαι τη Φύση», «Μυρίζω τη Φύση», «Ακούω τη Φύση», τα οποία πραγματοποιούνται σε τέσσερα συνεχόμενα πρωινά Σαββάτου, από τις 11:30 πμ - 12:30 μμ.

Στόχος των πέντε Προγραμμάτων είναι να δώσει στα παιδιά τα ερεθίσματα, σύμφωνα με τα αναπτυξιακά τους χαρακτηριστικά, που θα τα παροτρύνουν να αντιληφθούν το φυσικό τους περιβάλλον μέσα από τα εργαλεία που τους προσφέρει το σώμα τους. Υπεύθυνη Σχεδιασμού του κύκλου «Αισθάνομαι τη Φύση» είναι η Εκπαιδευτικός & Ερμηνεύτρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων κ. Χάρις Μαυρουδή.

 Περιγραφή προγραμμάτων

«Βλέπω τη φύση»

Βλέπουμε αλλά με τι βλέπουμε; Τι χρώμα έχουν τα μάτια μας; Πού μπορούμε να δούμε το χρώμα των ματιών μας μέσα στη φύση; Ποιο από όλα τα ζώα της Κρήτης χαίρομαι να βλέπω περισσότερο; Σε πόσες ομάδες μπορούμε να χωρίσουμε τα δώρα της φύσης που έχουμε κοντά μας; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα μας προβληματίσουν στην πρώτη συνάντησή μας.

«Μυρίζω τη φύση»

Τι μυρωδιά έχει ο αέρας; Με ποιο τρόπο μπορούμε να αλλάξουμε τη μυρωδιά του; Τα παιδιά πειραματίζονται στον Ερευνότοπο του Μουσείου και προσπαθούν να αλλάξουν τη μυρωδιά του αέρα. Κι εάν ήμασταν έξω στη Φύση τι θα μπορούσαμε να μυρίσουμε; Στη δεύτερη λοιπόν συνάντηση θα μας κατακλύσουν οι μυρωδιές και τα συναισθήματα!

«Ακούω τη φύση»

Τι μας θυμίζει ο ήχος που ακούμε; Μια βόλτα στη φύση μέσα στη νύχτα μπορεί να μας χαρίσει πολλούς και διαφορετικούς ήχους. Είμαστε έτοιμοι να περπατήσουμε μέσα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και να τους εξερευνήσουμε παρέα; Ανακαλύπτουμε τους ήχους που μπορούμε να παράγουμε με τα υλικά της φύσης και συνθέτουμε το δικό μας τραγούδι.

«Γεύομαι τη φύση»

Ετοιμαζόμαστε για βόλτα στην εξοχή της Κρήτης! Τι θα πάρουμε μαζί μας για φαγητό; Τι μπορούμε να συναντήσουμε εκεί που θα πάμε και τι θα δοκιμάσουμε; Ποιες από τις γεύσεις μας αρέσει περισσότερο και ποιες λιγότερο; Για ποιο λόγο; Παιδιά και γονείς κάνουν πικνίκ μέσα στο Μουσείο και ανακαλύπτουν την παλέτα των γεύσεων που έχει το ανθρώπινο σώμα.

«Αγγίζω τη φύση»

Με ποιο τρόπο μπορούμε να αισθανθούμε το καλοκαίρι; Τι θα έπρεπε να αγγίξουμε για να νιώσουμε το χειμώνα; Τα παιδιά αγγίζουν υλικά της φύσης και ανακαλύπτουν πόσο σκληρή μπορεί να είναι μια πέτρα, πόσο μαλακά μπορεί να είναι τα ξερά φύλλα, ακουμπώντας τα στο σώμα τους και περπατώντας πάνω σε αυτά. 

 

Νέος κύκλος για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του ΜΦΙΚ

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάζονται τώρα