«Ω γλυκύ μου Έαρ…» - Κορύφωση του θείου δράματος

Οι πιστοί συρρέουν στους Ναούς προκειμένου να συμμετάσχουν στην Ακολουθία των Παθών

Πλήθος πιστών συρρέουν στις εκκλησίες για να προσκυνήσουν  το σώμα του Ιησού.

Προηγήθηκε η ταφή, στο κουβούκλιο που από βραδύς γυναίκες μοιρολογώντας έχουν στολίσει με κάθε είδους λουλούδι. Πολύχρωμος και μυρωδάτος. Στη συνέχεια ψάλλεται ο Εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής και γίνεται η Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου. Ακολούθως, τοποθετείται στο  ύφασμα.

Το έθιμο θέλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να προσκυνήσεις τρεις Επιταφίους

Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου και η υμνολογία είναι σχετική με την ταφή του Κυρίου από τους Ιωσήφ και Νικόδημο και την κάθοδο της ψυχής Του στα σκοτεινά βασίλεια του Άδη.

Σχετικά τα τροπάρια: «Ο ευσχήμων Ιωσήφ...»,  και «Ότε κατήλθες προς τον θάνατον...». Όταν ο Κύριος απέθανε, το σώμα Του μπήκε στον τάφο, η δε ψυχή του ενωμένη με την Θεότητά του κατήλθε στον Άδη και αφού τον νίκησε απελευθέρωσε τις ψυχές. Και την τρίτη ημέρα ενώθηκε και πάλι η Ψυχή με το Σώμα και το Σώμα Ανέστη εκ Νεκρών. Έτσι νικήθηκε ο Άδης και ο θάνατος.

Κατά τη διάρκεια της ακολουθίας ψάλλονται σε τρεις στάσεις (μέρη) τα λεγόμενα Εγκώμια, μικρά τροπάρια πολύ αγαπητά στο λαό, αγνώστου ποιητή.

Η ζωή εν τάφω κατετέθης, Χριστέ, και αγγέλων στρατιαί εξεπλήττοντο, συγκατάβασιν δοξάζουσαι την σην.   Άξιον εστί μεγαλύνειν σε των πάντων κτίστην· τοις σοις γαρ παθήμασιν έχομεν την απάθειαν, ρυσθέντες της φθοράς.   Αι γένεαι πάσαι ύμνον τη ταφή σου προσφέρουσι, Χριστέ μου.   Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατον μου τέκνον, που έδυ σου το κάλλος;

Στη συνέχεια γίνεται η Περιφορά του Επιταφίου, εκτός του ναού και στα όρια της Ενορίας.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ