ΚΡΗΤΗ
"Οπτικοακουστικός - Κινηματογραφικός Γραμματισμός. Θέαση - Κριτική προσέγγιση - Δημιουργία"
1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων διοργανώνει, στις 29, 30 και 31 Μαρτίου 2024, στα Χανιά το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο "Οπτικοακουστικός - Κινηματογραφικός
Το Συνέδριο υλοποιείται σε συνεργασία με:
۰ Το Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ.
۰ Το Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του Π.Α.Δ.Α.
۰ Το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιόνιου Πανεπιστημίου
۰ Το πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας» του Ε.Α.Π.
۰ Το Πολυτεχνείο Κρήτης
۰ Τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων
۰ Τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και οι δράσεις του αποτελούν συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης, της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, των Δήμων Χανίων και Πλατανιά και του Πνευματικού Κέντρου Χανίων.
Στις εργασίες του Συνεδρίου συμμετέχουν ακαδημαϊκοί, επιστήμονες-ερευνητές, καλλιτέχνες-δημιουργοί,
Σημαντικές ημερομηνίες
Έως 25 Φεβρουαρίου 2024,
Έως 5 Μαρτίου 2024,
29-30-31 Μαρτίου 2024,
Έως 16 Ιουνίου 2024, Αποστολή
Σκοπός και ειδικότερα ερωτήματα του Συνεδρίου
Σκοπός του Συνεδρίου είναι η
Οι Σύνεδροι θα κληθούν να
(α) Ποιες είναι οι τάσεις, οι
(β) Σε ποιο βαθμό ο “πολιτισμός της εικόνας” συγκρούεται με τις πρακτικές του σύγχρονου σχολείου και ποια είναι η σχέση των παιδιών/εφήβων/νέων με τα οπτικοακουστικά προϊόντα;
(γ) Ποιοι είναι οι αποτελεσματικότεροι τρόποι (μοντέλα) ένταξης των οπτικοακουστικών τεχνών στην εκπαίδευση;
(δ) Ποιες είναι οι στάσεις/απόψεις των εκπαιδευτικών για την οπτικοακουστική εκπαίδευση (εκπαίδευση δια
(ε) Ποιες εκπαιδευτικές
(στ) Ποια είναι η συμβολή των
(ζ) Σε ποιο βαθμό και με ποιους τρόπους συμβάλλει η μη τυπική εκπαίδευση (φορείς, χώροι πολιτισμού, καλλιτέχνες-
(η) Ποια μοντέλα και πρακτικές συνεργασίας έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους φορείς οπτικοακουστικής
(θ) Ποια είναι η συμβολή των
κοινωνικών προβλημάτων, στην ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής στο εκπαιδευτικό σύστημα ομάδων πληθυσμού με
διαφοροποιημένης διδασκαλίας;
(ι) Σε ποιο βαθμό έχουν καταγραφεί και αξιολογηθεί πρωτοβουλίες εκπαιδευτικής πολιτικής και ποιες προτάσεις ανάληψης
۰ Θεωρητικές προσεγγίσεις και
Η Παιδαγωγική και η Διδακτική των
۰ Θέαση και κατανάλωση οπτικοα
Η προσέγγιση κινηματογραφικών προϊόντων (τεχνικοί και πολιτιστικοί κινηματογραφικοί κώδικες, η ματιά του θεατή, οι προθέσεις του δημιουργού).
۰ Οπτικοακουστική έκφραση και
Τα οπτικοακουστικά προϊόντα
۰ Οι οπτικοακουστικές
Οι μαθητές/τριες παραγωγοί
۰ Στοχοθετώντας τον οπτικοακου
Διδακτικές προτάσεις και διδακτικές εφαρμογές με τη συνέργεια των οπτικοακουστικών προϊόντων και επιδίωξη την επίτευξη βημάτων προς τον οπτικοακουστικό
۰ Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις/διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων με στοιχεία οπτικοακουστικής έκφρασης και καινοτόμες δράσεις διάχυσης των Οπτικοακουστικών Τεχνών στις καθημερινές
Διδακτικές προτάσεις που
οπτικοακουστικών τεχνών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Διδακτικές προσεγγίσεις που αξιοποιούν τα οπτικοακουστικά προϊόντα ως διδακτικά μέσα.
۰ Διδακτικές εφαρμογές με διαθ
Συνάντηση/σύζευξη της οπτικοακουστικής έκφρασης με άλλες μορφές έκφρασης (Μουσική, Εικαστικά, Λογοτεχνία, Θέατρο, Κινητικές Τέχνες κ.ά.).
۰ Οπτικοακουστική έκφραση και
Μοντέλα εισαγωγής της οπτικοακουστικής έκφρασης στα Προγράμματα Σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, Παραπρόγραμμα,
۰ Συνεργασία σχολείου, φορέων
Φεστιβάλ, κινηματογραφικές λέσχες, μουσεία, εκπαιδευτικά προγράμματα, δίκτυα εκπαιδευτικών, διδακτικές επισκέψεις σε χώρους οπτικοακουστικού πολιτισμού, προσκλήσεις δημιουργών στο σχολείο, συν-οργάνωση δράσεων,
۰ Μορφές παρέμβασης που
Καινοτόμες δράσεις διάχυσης
δραστηριότητες. Φεστιβάλ και διαγωνισμοί μαθητικών οπτικοακουστικών προϊόντων. Εκδηλώσεις ανοιχτές στην τοπική κοινωνία.
۰ Οπτικοακουστικές Σπουδές
Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, Σπουδές στον ιδιωτικό χώρο, οπτικοακουστικά εργαστήρια, επιμορφωτικά προγράμματα, επιμόρφωση εκπαιδευτικών
۰ Οπτικοακουστικές Τέχνες, Πολ
Ανάπτυξη-εκδήλωση Συναισθηματικής Νοημοσύνης, μελέτη μορφών πολιτικής και κοινωνικής δράσης, προσέγγιση κοινωνικών
۰ Οπτικοακουστικές Τέχνες και
Οι οπτικοακουστικές τέχνες ενισχυτικές της πρόσβασης και της συμμετοχής στο εκπαιδευτικό σύστημα ομάδων πληθυσμού με γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. Προσέγγιση της ετερότητας μέσα από οπτικοακουστική έκφραση και
۰ Οπτικοακουστικές Τέχνες και
Ο ρόλος των οπτικοακουστικών τεχνών και της δημιουργικής έκφρασης στην διαφοροποιημένη διδασκαλία, στην ειδική αγωγή και στην συμπεριληπτική
۰ Οπτικοακουστική δημιουργία
Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη δημιουργία, πρόσβαση και προσέγγιση της οπτικοακουστικής δημιουργίας. Oπτικοακουστική
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου θα
- Κεντρικές ομιλίες
- Προφορικές εισηγήσεις -δια
ζώσης και σύγχρονες εξ αποστάσεως- (ερευνητικές μελέτες και διδακτικές εφαρμογές) - Στρογγυλές Τράπεζες
- Βιωματικά Εργαστήρια
Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου
Φραντζεσκάκης Ματθαίος, Εκπαιδευτικός, Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, Πρόεδρος του Συνεδρίου
Αναστασιάδης Παναγιώτης, Καθηγητής Δια Βίου και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με την χρήση των ΤΠΕ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ανδρεάδου Χαρίκλεια, Σύμβουλος Εκπ/σης Δασκάλων Π.Ε. Χανίων, Διδακτικολόγος Κοινωνικών Επιστημών, Επιστημ. Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών προγραμμάτων Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων
Γρόσδος Σταύρος, Δρ. Οπτικοακουστικού Γραμματισμού και Δημιουργικής Γραφής στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ., Επιστημ. Συνεργάτης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων
Δελιδάκη Ειρήνη, Μουσειοπαιδαγωγός, Επιστημονική Επιμέλεια Εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΜΚΘ (Δ/νση Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης), υπ. Δρ. Πολιτισμικής Τεχνολογίας
Κολοκυθά Όλγα, Ερευνήτρια πολιτιστικής πολιτικής και διαχείρισης/Ακαδημαϊκή Διευθύντρια
μεταπτυχιακών προγραμμάτων, Κέντρο Εφαρμοσμένης Μουσικής Έρευνας Universität für Weiter
Λάσκαρη Ηρώ, Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού Ε.Α.Π.
Μυλωνάκη Αγγελική, Ιστορικός κινηματογράφου, Δρ. Κινηματογραφικών Σπουδών ΑΠΘ, Αν. προϊσταμένη Film Office Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Ουγγρίνης Κώστας, Αντιπρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης, Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων
Παΐζη Λίζα, Γλωσσολόγος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Π.Ε. Χανίων
Παπαδημητρίου Σοφία, Καθηγήτρια-Σύμβουλος ΕΑΠ, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων – Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Παπαδόπουλος Δημήτρης, Δρ. Κινηματογραφικών Σπουδών, Παιδαγωγική του Κινηματογράφου, Σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, ΕΔΙΠ-Τμήμα Κινηματογράφου Α.Π.Θ., Ε.Α.Π.
Πολυχρονάκης Στέλιος, Σκηνογρά
Σιάκας Σπυρίδων, Aναπληρωτής Καθηγητής 3d animation, Διευθυντής τομέα εικαστικών και κινούμενης εικόνας Π.Α.Δ.Α., Διευθυντής Π.Π.Σ. Σ.Κ.Ι. Ε.Α.Π.
Σκοπετέας Ιωάννης, Αν. Καθηγητής Σκηνοθεσίας και Εικονοληψίας, Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου, Ε.Κ.Π.Α.
Σοφός Αλιβίζος (Λοΐζος), Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Τσαγκαράκης Νίκος, Κριτικός- Ιστορικός κινηματογράφου, Δρ. Τμήματος Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Χάλκου Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Εργαστήριο Διαδραστικών Τεχνών, Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Σημαντικές ημερομηνίες
Έως 25 Φεβρουαρίου 2024,
Έως 5 Μαρτίου 2024,
29-30-31 Μαρτίου 2024,
Έως 16 Ιουνίου 2024, Αποστολή
Υποβολή περιλήψεων
Οι υποψήφιοι/ες εισηγητές/τριες (των προφορικών ανακοινώσεων) και οι υποψήφιοι/ες εμψυχωτές/τριες των εργαστηρίων θα πρέπει να
https://chaniafilmfestival.
Στην παραπάνω διεύθυνση θα
Κόστος συμμετοχής:
Παρακολούθηση των εργασιών: Χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
Εισηγητές/τριες και εμψυχωτές/τριες εργαστηρίων: 40 Ευρώ έκαστος/η.
Φοιτητές/τριες (προπτυχιακοί) ως εισηγητές/τριες: Χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
Επικοινωνία-Πληροφορίες: http