Η ιδέα των 20 δισ. δολαρίων που γεννήθηκε σε μια μπανιέρα

Newsroom
Newsroom

Ο λόγος για ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια, το Candy Crush Saga

Το Candy Crush Saga, το παιχνίδι που κατά πάσα πιθανότητα παίζει ο διπλανός σας στο μετρό ή στο λεωφορείο, κυκλοφορεί για πρώτη φορά στο Facebook. Ακολούθησαν οι βερσιόν του παιχνιδιού για iOS, Android, Windows Phone και Windows 10.

Σήμερα, είναι ένα από τα δημοφιλέστερα video games στον κόσμο, με 270 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς παίκτες σε όλο τον κόσμο αλλά και ένα πολιτιστικό φαινόμενο, αφού μέχρι και η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Janet Yellen, παραδέχθηκε τον Ιανουάριο ότι είναι εθισμένη στο Candy Crush.

Και πράγματι, αυτό το παιχνίδι με την απλή λογική (όταν τρεις ίδιες καραμέλες ευθυγραμμιστούν, αυτές εξαφανίζονται από την οθόνη και ο παίκτης παίρνει τους πόντους), είναι πράγματι εθιστικό. Μέχρι σήμερα το έχουν  «κατεβάσει» 5 δισεκατομμύρια φορές και ο μέσος παίκτης ξοδεύει 38 λεπτά την ημέρα παίζοντας Candy Crush.

Έτσι, παρότι το παιχνίδι είναι κατά βάση δωρεάν, υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους του λεγόμενου «freemium» μοντέλου, όπου οι παίκτες μπορούν να ξοδέψουν χρήματα για να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα μέχρι στιγμής έσοδά του έχουν φτάσει στο αστρονομικό ποσό των 20 δισ. δολαρίων.

Και όμως, όπως έχει ομολογήσει ακόμα και ο συνιδρυτής της King και δημιουργός του Candy Crush, Sebastian Knutsson, κανείς στην εταιρεία δεν περίμενε ότι θα έκανε μια τέτοια τεράστια επιτυχία.

Όλα ξεκίνησαν από μία ιδέα που είχε ο Knutsson στην μπανιέρα του. Ο τότε CEO της King, Riccardo Zacconi, του είχε ζητήσει να σκεφτεί «το καλύτερο match 3 παιχνίδι» (πρόκειται για τα παιχνίδια όπου πρέπει να ενώσεις τρία ίδια αντικείμενα) που είχε φτιαχτεί ποτέ.

«Τα περισσότερα παιχνίδια προηγουμένως είχαν πετράδια ή πολύτιμα μέταλλα, αλλά όχι πράγματα που βλέπεις στην καθημερινή ζωή. Και εγώ σκέφτηκα… Ας το στηρίξουμε στις καραμέλες. Κάτι που προσελκύει φυσικά τους ανθρώπους. Είναι όμορφες. Είναι φαγώσιμες. Και είναι κάτι που βλέπουν όλοι. Και αυτό πραγματικά έκανε το παιχνίδι να ξεχωρίσει στην αγορά», έχει πει ο Knutsson.

Είναι εύκολο να ξεκινήσει κανείς το Candy Crush, αλλά είναι πιο δύσκολο να γίνει πραγματικά καλός. Το παιχνίδι είναι δωρεάν και ο παίκτης παίρνει πέντε ζωές. Όταν δεν καταφέρει να περάσει μία πίστα, χάνει μία ζωή. Και όταν χάσει και τις πέντε ζωές του, πρέπει να περιμένει 20 λεπτά για να ξεκινήσει ξανά το παιχνίδι ή να πληρώσει 99 σεντς.

Οι δημιουργοί του Candy Crush δεν περίμεναν ότι το παιχνίδι θα ήταν τόσο επιτυχημένο μία δεκαετία αργότερα. «Η λογική μας ήταν ότι αυτό το παιχνίδι θα έχει ξεχαστεί σε 6-9 μήνες, επομένως έπρεπε να έχουμε το επόμενο παιχνίδι έτοιμο. Με τον καιρό, καταλάβαμε ότι αυτό δεν είναι καθόλου το μοτίβο. Υποτιμήσαμε την μακροβιότητα ενός παιχνιδιού σαν και αυτό», θα έλεγε ο Knutsson.

Τον πρώτο του χρόνο, το Candy Crush είχε πάνω από μισό δισεκατομμύριο downloads στο Facebook, το iOS και το Android και λέγεται ότι ήδη έβγαζε 600.000 δολάρια την ημέρα σε in-app αγορές. Τότε, είχε μόνο μερικές εκατοντάδες πίστες, αλλά σήμερα έχει ξεπεράσει τις 16.500 πίστες, για να ικανοποιήσει και τους πιο καλούς παίκτες.

Άλλωστε, έχει δημιουργήσει ένα νέο είδος gamer, που σε αντίθεση με το στερεότυπο δεν είναι ένας άνδρας μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή. Το 60% των χρηστών του Candy Crush είναι γυναίκες, ενώ ακόμα και ψυχολόγοι το συστήνουν σε άτομα που υποφέρουν από στρες και θέλουν κάτι για να χαλαρώσουν.

Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ