Παρά τον πληθωρισμό, οι Γερμανοί είναι προσκολλημένοι στις καλοκαιρινές τους διακοπές, αλλά και στα μετρητά, αφού περισσότεροι από τους μισούς εξακολουθούν να προτιμούν την πληρωμή με μετρητά απ’ ότι με κάρτα στις διακοπές. Αυτό αποκαλύπτει έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό της Norisbank το ινστιτούτο έρευνας αγοράς INNOFACT AG.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σε αντιπροσωπευτικό πληθυσμό 1.073 ατόμων, ηλικίας 18 ετών και άνω, στα μέσα Απριλίου 2023, ο ρόλος της πιστωτικής κάρτας αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία ακόμη και για μικρότερα έξοδα.
Ενώ πέρυσι η κάρτα ήταν για πρώτη φορά το προτιμώμενο μέσο πληρωμής στις διακοπές, το 2023 τα μετρητά βρίσκονται και πάλι στην πρώτη θέση.
Σύμφωνα με την έρευνα Norisbank Summer Survey 2023, παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις τραπεζικές και πιστωτικές τους κάρτες τα τελευταία χρόνια και οι ηλεκτρονικές αγορές και οι ψηφιακές πληρωμές μέσω PayPal ή Apple Pay έχουν από καιρό καθιερωθεί στην καθημερινότητα, οι Γερμανοί δεν ακολουθούν όλοι την τάση προς το ψηφιακό χρήμα.
Η αγάπη για τα μετρητά φαίνεται να είναι τόσο μεγάλη, που η πληρωμή με μετρητά βρίσκεται και πάλι στην πρώτη θέση στις διακοπές φέτος για τα 52% των Γερμανών, έναντι 49,3% το 2022 και 50,4% το 2021. Όμως, παρά την εκπληκτική “αναβίωση” των μετρητών, η πληρωμή με κάρτα εξακολουθεί να έχει μεγάλη σημασία αυτό το καλοκαίρι, αφού σχεδόν οι μισοί Γερμανοί προτιμούν να πληρώνουν με κάρτα στις διακοπές.
Σε σύγκριση με το έτος πριν από την πανδημία, το ποσοστό των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την EC/Maestro ή την πιστωτική τους κάρτα όταν ταξιδεύουν είναι σημαντικά υψηλότερο φέτοςκατά περίπου 8 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 48% από 39,9% το 2019.
Προφανώς, τα χρόνια της πανδημίας δεν έδωσαν μόνο ισχυρή ώθηση στις πληρωμές με κάρτες, αλλά άλλαξαν μόνιμα και τη συμπεριφορά πληρωμών.
Σύμφωνα με την έρευνα της Norisbank, το ποσοστό των Γερμανών που δεν διαθέτουν κάρτα EC/Maestro ή πιστωτική κάρτα έχει μειωθεί και ανέρχεται πλέον στο 22,9%, από 26% το 2022 και 25,1% το 2019. Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι εξακολουθούν να προτιμούν να πληρώνουν με μετρητά στις διακοπές.
Η μεγαλύτερη σε ηλικία προτιμούν τα μετρητά
Η ηλικιακή ομάδα που επιλέγει τα μετρητά είναι τα άτομα από 50 έως 69 ετών. Το ένα τέταρτο αυτής της ηλικιακής ομάδας επισκέπτεται ένα ΑΤΜ στον προορισμό διακοπών τους για να πάρει μετρητά μέσω της κάρτας EC/Maestro. Το 5,5% των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων προτιμούν να αφήνουν όλες τις κάρτες τους στο σπίτι από φόβο μήπως τις χάσουν. Παρόλο που οι νεότεροι (18 έως 34 ετών) προτιμούν στις διακοπές τους να χρησιμοποιούν “μετρητά” αντί για “κάρτα”, ο κύριος λόγος εντοπίζεται στο γεγονός ότι σε ποσοστό 24% ανησυχούν μήπως χάσουν τον έλεγχο των δαπανών τους όταν πληρώνουν με κάρτα.
Από αυτούς οι οποίοι προτιμούν να πληρώνουν με κάρτα (EC/Maestro ή πιστωτική κάρτα) όταν ταξιδεύουν το 15,3% εκτιμούν ιδιαίτερα το γεγονός ότι μπορούν να δουν όλα τα έξοδά τους στον τραπεζικό τους λογαριασμό όταν πληρώνουν με κάρτα, ανεξάρτητα από το σε ποια χώρα βρίσκονται και σε ποιο νόμισμα γίνονται οι πληρωμές. Ωστόσο, περίπου το 90% εκείνων που χρησιμοποιούν κάρτα για τις πληρωμές τους το κάνουν για την ευκολία.
Η πιστωτική κάρτα παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στις μικρές στιγμές απόλαυσης
Όλο και πιο συχνά, η πιστωτική κάρτα μπαίνει στο… παιχνίδι. Σε σύγκριση με το 2019, υπερδιπλάσιος αριθμός παραθεριστών (57,38%, από 38,3% το 2022 και 24,4% το 2019) επιθυμεί πλέον να χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα ακόμη και για μικρότερα έξοδα. Αυτό ήταν εντελώς διαφορετικό πριν από την πανδημία, καθώς το το 2019, η συντριπτική πλειοψηφία των Γερμανών (71,3%) χρησιμοποιούσε τις πιστωτικές κάρτες αποκλειστικά για μεγαλύτερες δαπάνες, όπως αεροπορικά εισιτήρια, κρατήσεις ξενοδοχείων, ακριβά ψώνια, πολυτελή γεύματα ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ενώ σήμερα το νούμερο αυτό έχει υποχωρήσει σχεδόν στο μισό (43,5%).
Must-have οι πιστωτικές κάρτες
Στο εξωτερικό, πολλές αγορές ή κρατήσεις, για παράδειγμα για ξενοδοχεία, αεροπορικά εισιτήρια ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, γίνονται με πιστωτική κάρτα. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι για περισσότερο από το ένα τρίτο (33,2%) των Γερμανών, οι διακοπές αποτελούν λόγο για την απόκτηση πιστωτικής κάρτας.