Να πατήσουν το φρένο την ύστατη στιγμή και να σταματήσουν το λάθος!

Το αεροδρόμιο Καστελλίου και η αναγκαιότητά του-μια άλλη άποψη.

 


Αγαπητό  Cretalive,


Ως γνωστόν, η Κρήτη έχει 3 επιβατηγά αεροδρόμια και 3 στρατιωτικά. Για το μέγεθος αυτού του νησιού νομίζω οτι αυτά υπερεπαρκούν και θεωρώ ότι δε χρειάζεται να προστεθεί ένα ακόμα.

Τα ήδη υπάρχοντα, με κάποιο εκσυγχρονισμό (καλύτερη οργάνωση κλπ) μπορούν να υπερκαλύψουν την κίνηση. Με μια ασυγκρίτως μικρότερη δαπάνη μπορεί το αεροδρόμιο Ηρακλείου που έχει και το πρόβλημα,  αξιοποιώντας κατάλληλα  το χώρο που τού παραχώρησε η στρατιωτική  μονάδα  να φτιάξει καλύτερα το χωροταξικό του . Επιπλέον μπορεί  αν χρειαστεί να "κλέψει" λίγη θάλασσα που ευτυχώς έχουμε αρκετή, δηλαδή να μπαζώσει μια λωρίδα παραλίας (όχι λοξό διάδρομο) παράλληλη στην ακτή και να αυξήσει ακόμα περισσότερο το χώρο του και από αυτή τη μεριά. Κάτι ανάλογο αλλά για άλλους λόγους έχει γίνει στη Σμύρνη στα παράλια της Τουρκίας.

(Σχετικό άρθρο έγραψε ο γιατρός Πασπάτης Γρηγόρης στο Cretalive.)
 

Δεν είναι λοιπόν ανάγκη, η Ελλάδα αλλά και η Κρήτη εν προκειμένω, να σπαταλούν τα  λίγα γόνιμα εδάφη που μας έχουν απομείνει, (70% της ελληνικής επικράτειας δεν καλλιεργείται), άλλοτε για υπεράριθμα  αεροδρόμια, άλλοτε για  φωτοβολταϊκά και άλλοτε για οτιδήποτε άλλο.

Θυμάμαι μια συνέντευξη του Οτσαλάν  που έλεγε ότι η Τουρκία απώθησε τους Έλληνες από τις  εύφορες πεδιάδες της Μικράς Ασίας στα βουνά, δηλαδή στη σημερινή ορεινή μας χώρα.

Αντίθετα, αν η Ελλάδα έχει περίσσευμα πόρων για να σπαταλά, δόξα τω θεώ υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για να διακριθεί, όπως πχ στην ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ  του οποίου τη μεγάλη σπουδαιότητα  δε χρειάζεται να αναλύσουμε.

 Μέχρι λοιπόν να αναπτύξουμε κάποια στοιχειώδη βιομηχανική παραγωγή, ας αναπτύξουμε τον πρωτογενή τομέα στον οποίο έχουμε καλή παράδοση και πλεονέκτημα λόγω κλίματος, να οργανώσουμε τη γη μας και να μάθουμε να τυποποιούμε τα προϊόντα της.

Είναι πιστεύω τώρα  πολύ μεγάλη και σημαντική ευκαιρία να αντιστρέψουμε τη λάθος κατεύθυνση .

Τώρα που έχει φτιαχτεί το κτηματολόγιο στο Καστέλλι, φανταστείτε πως θα άλλαζε η οικονομία αλλά και η εν γένει εμφάνιση της περιοχής αν επι παραδείγματι γινότανε ένας αναδασμός, δίκαιος, εκεί που θα φτιαχτεί το νέο αεροδρόμιο,  που θα ελάμβανε υπόψη όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά  της γης του κάθε ιδιοκτήτη, παρόμοιος με τη πεδιάδα της Μεσσαράς.

Φανταστείτε λοιπόν να έχει ο κάθε ιδιοκτήτης παραγωγός μαζεμένα και αρδευόμενα  όλα του τα χωράφια, με τη όρεξη θα καλλιεργούσε και πάλι και τι δυνατότητες θα αποκτούσε  ο ίδιος αλλά και η περιοχή του.

Για μένα λοιπόν που προσωπικά αν γίνει το αεροδρόμιο  με συμφέρει , φρονώ ότι οι άνθρωποι της περιοχής αλλά και οι ηγέτες αυτής της περιφέρειας και της χώρας  πρέπει να έλθουν στο ύψος των περιστάσεων και με νηφαλιότητα, ως  υπεύθυνοι και νοήμονες πολίτες και όχι ως τριτοκοσμική χώρα, να πάρουν τη σωστή απόφαση.

Να πατήσουν το φρένο την ύστατη στιγμή και να σταματήσουν το λάθος.

Δεν ξέρω γιατί αυτός ο  σπουδαίος λαός  που άλλοτε με τα έργα του μεγαλουργεί , άλλοτε πάλι , σε κρίσιμες στιγμές, δυστυχώς κάνει συλλογικά  το μοιραίο λάθος.  Στο τέλος, επικρατεί το  πρόσκαιρο ατομικό η τοπικό συμφέρον  και όχι το γενικό καλό.

Δε θέλω να ακυρώσω η να υποτιμήσω την αξία αυτής της επένδυσης, αν μπορεί να ονομασθεί επένδυση λαμβάνοντας υπόψη όσα αναφέρθηκαν. Ύστερα όμως από τη σχεδόν σφαιρική ανάλυση αυτού του εγχειρήματος και μετά τον ενθουσιασμό του πρώτου καιρού, δε νομίζω ότι είναι υποτιμητικό να αλλάξει κανείς γνώμη, να δει το λάθος του και να το διορθώσει.

Αυτό  είναι ένδειξη δύναμης και όχι αδυναμίας.

 Ευχαριστώ.

Νιργιανάκης Γρηγόρης

πρώην διευθυντής της Αγροτικής Τράπεζας

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ