"Προσβλητικότητα επικαλυμμένη με...ευαισθησίες !"

Αγαπητό Cretalive,

     Διαβάζοντας την επιστολή του κου Σιγανού Εμμανουήλ, και τις εκφερόμενες απόψεις του - επικρίσεις στην ουσία εναντίον της Εκκλησίας - με αφορμή (διότι τα αίτια, κατά το μάλλον ή ήττον, είναι βαθύτερα), την ανακοίνωση της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης, και την προτροπή της τελευταίας για επίδειξη προσοχής απ' όλους τους ανθρώπους (με προαπαιτούμενο βέβαια, να είναι δεκτικοί στο ν' ακούσουν και συνακόλουθα να σκεφτούν, και όχι να ίστανται εκ προοιμίου...αρνητικά διακείμενοι), ένεκα επικείμενης ομιλίας με θέμα την Γιόγκα, ως επιστήμη της ζωής, όπου τελικά, μέσα από την παράθεση συγκεκριμένων θεολογικών θέσεων της Εκκλησίας εξ αντιδιαστολής με τα ισχύοντα περί της γιόγκα, αναδεικνύει (η Εκκλησία) το άτοπο αλλά και το επικίνδυνο του πράγματος, θα ήθελα να αναφερθώ (αφού ΕΥΘΥΣ ΕΞ ΑΡΧΗΣ διασαφηνίσω, ότι ουδεμία σχέση έχω ή ουδέποτε είχα με την εκκλησία ως οργανισμό στην ευρύτερη της έννοια και διάσταση, παρά μόνον ως έχοντα την ιδιότητα του πιστού), επί αυτών τούτων των, προσβλητικών καταφανώς, κρίσεων του κ. Σιγανού, που χάριν του επιδιωκόμενου σκοπού του, ενεδυθη τον μανδύα του απλού πολίτου, (δεν απέμεινε άλλωστε και άλλη ιδιότητα, αφού καθώς λέει, ούτε λάτρης, ούτε και πολέμιος της γιόγκα είναι αλλά ούτε και φωστήρας περί των εκκλησιαστικών πραγμάτων είναι καθώς οι λοιποί εκκλησιαστικοί παράγοντες...ρασοφοροι και μη, αλλά ομιλεί ως απλός πολίτης, τον αν έχει γνώση δε, για να λέει όσα είπε ώστε να υφίσταται "σοβαρως" και το δικαίωμα γνώμης δεν το διευκρινίζει, βέβαια αυτό δεν φαίνεται να έχει και πολλή σημασία, άλλωστε, δεν είναι ούτε και αυτό προαπαιτούμενο στις μέρες μας, αν και κατά τον Θουκυδίδη ήταν...στις μέρες του!!!), ως ακολούθως:

   1ον, από το ίδιο το πνεύμα της ανακοινώσεως, προκύπτει ότι η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης, με την εκδοθείσα ανακοίνωση της, δεν προσπάθησε να επιβληθεί, πολλώ δε μάλλον, να επιβάλλει τις θέσεις της, αναφορικά με το θέμα της γιόγκα, αντιθέτως, μέσα από την επίκληση γραπτών αναφορών και θέσεων του Ινδουισμού, αναδεικνύει το πραγματικό πρόσωπο, την αξία και την θέση της γιόγκα στον ινδουισμό και την ψευδεπίγραφη αναφορά περί...Επιστήμης της ζωής και του αναγκαίου οχήματος που ως ρόλο διαδραματίζει και που τελικά οδηγεί στην αγκάλη του Ινδουισμού,

   2ον, αναφερόμενος στην ηλικιακή παρουσία στις λειτουργίες (άνω των 65 ετών) καθώς και το απίθανο σενάριο της παρουσίας νέων, προκύπτει ότι ούτε ο ίδιος μεταβαίνει στις λειτουργίες, αλλιώς τα όσα λέει, δεν θα ήταν σενάριο αλλά πραγματικότητα, όμως για μία καθαρή αντίληψη της πραγματικότητας πέραν των όσων έχει αντιληφθεί στις "κλασικές" εορτές των Χριστουγέννων και Πάσχα, τον προτρέπω, σήμερα που είναι τόσο η ομιλία περί της γιόγκα όσο και η παραμονή της εορτής του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, να μεταβεί στην φερώνυμη μόνη του Σεληναριου, για να αντιληφθεί τις μυριάδες του κόσμου, που περιμένουν καρτερικά να ανάψουν ένα κερί και προσκυνήσουν ευλαβικά την εικόνα του, ιδίως σήμερα, που το κράτος του υλισμού μας έχει γνέψει ΑΝΤΙΟ ελέω δανειστών και όχι μόνον, και ο μόνος δρόμος εσωτερικής γαλήνευσης είναι η αναφορά στον Θεό, και χωρίς να χρειάζεται η Εκκλησία να πράξει τι το ιδιαίτερο για να τους φέρει στους κόλπους της, καθώς επιθυμεί ο επιστολογράφος, προφανώς από αγνό...ενδιαφέρον,
   3ον, δεν εξηγεί (μάλλον γι' αυτό υπάρχουν τα λογικά άλματα), κατά ποιαν έννοια ευθύνεται η Εκκλησία για τα μπαμ μπουμ και φωτιά στα Σαββατόβραδα, ώστε αφενός να μέμφεται την Εκκλησία επειδή αποτόλμησε να τοποθετηθεί για το θέμα της γιόγκα (που η παιδεία και η φιλοσοφία της, βρίσκεται...εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρυά) και αφ' ετέρου, έμμεσα με αυτόν τον τρόπο να δικαιολογεί την γιόγκα, χωρίς να το επιδιώκει, διότι δεν είναι λάτρης ή πολέμιος αυτής,
   4ον, με δεδομένο ότι είναι οι ίδιοι άνθρωποι που την Μ. Πέμπτη και το Μ . Σάββατο, κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων και μετά ακολουθούν τα μπαμ μπουμ και φωτιά στα Σαββατόβραδα, μήπως τελικώς μέμφεται αυτούς τους ανθρώπους και όχι την Εκκλησία, άρα σε όλους εκείνους θα έπρεπε ν' απευθυνόταν η επιστολή του, πως δεν θα έπρεπε να κοινωνούν την Μ. Πέμπτη και το Μ. Σάββατο το πρωί αλλά το Μ. Σάββατο το βράδυ, καταργώντας το από αιώνων έθιμο -κάψιμο του Ιούδα-, για να εισπράξει και τις αντιδράσεις τους, και
   5ον, το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι βρίσκονται πράγματι σε άλλο γαλαξία, μας το εξηγεί καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, ο ίδιος ο επιστολογράφος με την τοποθέτηση του, όταν αναφέρει ότι ο λαός επιτέλους έχει ξυπνήσει από αυτόν τον λήθαργο (δεν λέει ποιον) και αυτό το αποδεικνύει, με το επιχείρημα ότι φορούν τον σταυρό - συμβολο του χριστιανισμού - ως...αξεσουάρ μόδας!!!, και γι' αυτό, όσοι λειτουργούν κατ ' αυτόν τον τρόπο, φρονεί ότι έχουν ξυπνήσει...
     Κλείνοντας την παρούσα μου επιστολή, θα ήθελα για μία ακόμη φορά να ξεκαθαρίσω, ότι δεν προσήλθα ως αυτόκλητος "προστάτης" της Εκκλησίας (άλλωστε, εμείς έχουμε την ανάγκη της και όχι Εκείνη την δική μας), απλώς, θέλησα φυσικά τώρα και εγώ να στηρίξω την προσπάθεια της Εκκλησίας μας, που μοναδικό σκοπό έχει να μας προστατεύσει, αφού γνωρίζουμε από που προέρχεται και που αποσκοπεί!
  

                          Μ' εκτίμηση,
 
              Ιωάννης Α. ΠΑΠΑΛΕΩΝΙΔΑΣ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ