Θρήνοι της Κασσάνδρας!

Αλήθειες για το αεροδρόμιο Καστελλίου και οι ειδικοί

του Μανόλη Καργιαντουλάκη


 Διαβάζω τον τελευταίο καιρό, ότι σκίζονται πάλι ιμάτια, μήπως τολμήσει ο νυν Υπουργός και δώσει νέα παράταση στο χρόνο κατάθεσης των προσφορών για το προτεινόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι και "εγείρονται" ερωτήματα, φόβοι και αμφιβολίες αν δεν προχωρήσει, άλλη μια φορά και μετά από τόσες αναβολές και προσπάθειες δεκαπενταετίας, ο διαγωνισμός. Λες και τώρα μας προέκυψε η μεγάλη ευκαιρία...και κινδυνεύουμε να τη χάσουμε. 

Λοιπόν έτσι για την ιστορία, και για να θυμηθούμε λίγο το χρονικό βάθος και τα δρώμενα, μου έρχονται μερικά ονόματα  Υπουργών- κατά καιρούς πρωταγωνιστών του σήριαλ. Το “μέγα αναπτυξιακό έργο”, που μας ξέμεινε, από την εποχή των «παχέων αγελάδων» των προολυμπιακών μεγαλεπίβολων- "φαραωνικών" οραμάτων, θυμάμαι να σχεδιάζουν, να ετοιμάζουν, ή να δημοπρατούν οι υπουργοί: Βερελής, Μπεγλίτης, Λιάπης, Σουφλιάς, Ραγκούσης, Ρέππας, Χατζηδάκης, Χρυσοχοϊδης, και τώρα ο Σπίρτζης. Τους λείπει, αριστερό εξτρέμ και μπακ για να συμπληρώνουν ενδεκάδα. Αλλά τα προβλήματα του αεροδρομίου "Νίκος Καζαντζάκης", 30 χρόνια, τώρα καλά κρατούν, η Νέα Αλικαρνασσός εξακολουθεί, να υπομένει τις συνέπειες των άστοχων αποφάσεων, στην πεδιάδα της Πεδιάδας, δεν κινείται φύλλο, ενώ ορισμένοι εξακολουθούν ακάθεκτοι να φαντασιώνονται και να χτίζουν ανώγεια και κατώγεια!

 Και μιλάμε, όχι για δεκαπέντε, αλλά για τριάντα ολόκληρα χρόνια! Τα πρώτα 15 περίπου  χρειάστηκαν για την εκπόνηση των μελετών της επέκτασης και ανακαίνισης του αεροδρομίου Ηρακλείου. Όταν λοιπόν ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και λίγο πριν τη δημοπράτηση του έργου, κάποιοι "άσχετοι" , σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής , είδαν ξαφνικά όνειρο ...το Καστέλλι.Η σκέψη απλή: υπάρχει εκεί ένα αεροδρόμιο, ας κάνουμε άλλο ένα. Ουδείς όμως μπήκε στον κόπο να ερευνήσει αν η πρόταση για την κατασκευή νέου αεροδρομίου "στέκει" και το έργο είναι βιώσιμο. Η εποχή τότε θα μου πείτε δεν ευνοούσε τέτοιες λεπτομέρειες...

Χρειάστηκαν λοιπόν 97 υπογραφές, προς τον τότε Νομάρχη κ. Γ. Γαρεφαλάκη, και οι γνωστές "πιέσεις" από τηλεοπτικά "παράθυρα" για την ακύρωση της επικείμενης τότε δημοπράτησης του έργου, που περίμενε “ως μάνα εξ ουρανού" η Αλικαρνασσός.

 Ο τοπικός τύπος της εποχής είναι διαφωτιστικός και βοηθά να εξαχθούν διάφορα ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τα τότε τεκταινόμενα. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε για ...το Καστέλλι!  Και να 'μαστε ακόμα ...στον Καρτερό, μια δεκαπενταετία μετά!.

 Στου κουφού την πόρτα ...ξαναχτυπούμε! Αν οι μελέτες για την επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου, οι οποίες βρίσκονται μάλιστα σε επίπεδο εφαρμογής (!), και έχουν εξασφαλίσει όλες τις εγκρίσεις ( αρμοδίων υπηρεσιών, εθνικών και διεθνών οργανισμών, έως και μεγάλων κατασκευαστών αεροπλάνων) υλοποιηθούν, και συγχρόνως αξιοποιηθεί η έκταση των 800 στρ., ύστερα από την πρόσφατη μετεγκατάσταση της όμορης αεροπορικής μονάδας και η οποία διατίθεται, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Δρίτσα, η Κρήτη, θα έχει στη διάθεση της το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ανατολικής Μεσογείου και μάλιστα με προοπτική αρκετών δεκαετιών και με κόστος  5 φορές μικρότερο του Καστελλίου!. 

Όπως μάλιστα αποδεικνύουν οι μελέτες αυτές, η Νέα Αλικαρνασσός και το Ηράκλειο θα απαλλαγούν οριστικά από τα προβλήματα που προκαλεί η γειτνίαση με αυτό. Αυτά υποστηρίζουν οι γνώστες των αερομεταφορών, αλλά αυτό προκρίνει κάθε σοβαρή προσέγγιση του ζητήματος, με γνώση, σύνεση και μέτρο. Αλλά αυτά ανήκουν στο διαχρονικό έλλειμμα μας και, όπως λέει και η θειά μου, δεν πουλιούνται στο παζάρι...

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ