Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν βυθισμένη ήπειρο

Έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «GSA Today» της Γεωλογικής Εταιρείας της Αμερικής

Την ύπαρξη μίας βυθισμένης σε ποσοστό 94% ηπείρου κάτω από τον νοτιοδυτικό Ειρηνικό Ωκεανό, υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν Νεοζηλανδοί και Αυστραλοί επιστήμονες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «GSA Today» της Γεωλογικής Εταιρείας της Αμερικής, σήμερα μόλις το 6% της ηπείρου παραμένει πάνω από το νερό, με τη μορφή κυρίως της Νέας Ζηλανδίας και της Νέας Καληδονίας.

Κατά τους ίδιους γεωλόγους, η ενιαία αυτή ήπειρος έχει έκταση περίπου 4,9 εκατ. τετραγωνικών χιλιομέτρων και θα έπρεπε να αναγνωριστεί σαν μια ξεχωριστή ήπειρος, με το όνομα Ζηλανδία.

Όπως εξήγησε ο επικεφαλής των ερευνητών, Νικ Μόρτιμερ, «εάν μπορούσαμε σβήσουμε κατά κάποιο τρόπο τους ωκεανούς θα ήταν εμφανείς οι οροσειρές και η ήπειρος που εκτείνεται κάτω από τον ωκεανό».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η Ζηλανδία άρχισε να αποκόπτεται γεωλογικά από την υπερ-ήπειρο Γκοντβάνα πριν από περίπου 100 εκατ. χρόνια.

Το ρήγμα αυτό χάρισε στη Ζηλανδία την ανεξαρτησία της, ωστόσο ο φλοιός της έγινε πιο λεπτός, με αποτέλεσμα να βυθιστεί το μεγαλύτερο μέρος της πριν από περίπου 60 έως 85 εκατ. χρόνια.