Η έβδομη ήπειρος που δεν είχαν ... προσέξει μέχρι τώρα οι επιστήμονες

Την ανακάλυψαν πρόσφατα και εξηγούν

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πρόσφατα μια κρυμμένη ήπειρο στον Ειρηνικό Ωκεανό, που συνδέεται με το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ωκεανίας, την Νέα Ζηλανδία.

Σύμφωνα με την έρευαν που επιβεβαιώθηκε από μια ομάδα ερευνητών – επιστημόνων, η Νέα Ζηλανδία και η Νέα Καληδονία, είναι κομμάτια μιας πλάκας ηπειρωτικού φλοιού έκτασης 4,9 εκατ. τ.χλμ., που είναι ξεχωριστή από την Αυστραλία.

Η ήπειρος που ανακαλύφθηκε είναι πλέον κατά 94% βυθισμένη. Την ονόμασαν Zealandia. «Η επιστημονική αξία της αξιολόγησης της Zealandia ως ηπείρου είναι πολύ μεγαλύτερη από ένα επιπλέον όνομα σε έναν κατάλογο. Μια ήπειρος που βυθίζεται ακόμα άθραυστη, την καθιστά πρόκληση και χρήσιμο εργαλείο για την εξερεύνηση της συνοχής και της διάλυσης του ηπειρωτικού φλοιού», αναφέρουν οι επιστήμονες.

Οι επιστήμονες λένε πως η Zealandia θα πρέπει να θεωρείται ήπειρος, παρόλο που οι θεωρίες του παρελθόντος την ήθελε να απαρτίζεται από ηπειρωτικά νησιά και θραύσματα.

Η συγκεκριμένη έρευνα, που δημοσιεύτηκε από την Γεωλογική Εταιρία της Αμερικής, και σύμφωνα με αυτή από τη στιγμή που οι γεωλόγοι υπολογίζουν την Ευρώπη και την Ασία ως μια γιγαντιαία ήπειρο με το όνομα Ευρασία, η προσθήκη της Zealandia αυξάνει στις επτά τις επίσημες ηπείρους.

Πηγή: e-radio.gr