1 στους 2 Ευρωπαίους ενδιαφέρεται για νέες ψηφιακές τραπεζικές λύσεις

Η πανδημία συμβάλλει δραστικά στην αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες στον τραπεζικό κλάδο

Το ενδιαφέρον των πολιτών για νέες ψηφιακές τραπεζικές λύσεις έχει πυροδοτήσει η πανδημία και η ραγδαία ψηφιοποίηση της καθημερινότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι το 62% των Ευρωπαίων δηλώνει ενδιαφέρον για πιθανή μετάβαση από τις φυσικές τραπεζικές διαδικασίες στις ψηφιακές πλατφόρμες εντός του 2020. Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, είναι αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το 2017.

Ταυτόχρονα, σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (46%) απαντά πως ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για αυτές τις νέες ψηφιακές τραπεζικές λύσεις. Ήδη, το 42% των Ευρωπαίων πραγματοποιεί χρηματοοικονομικές συναλλαγές διαδικτυακά ή μέσω εφαρμογών, με μεγαλύτερη συχνότητα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η εξοικονόμηση χρόνου και η απλοποίηση των διαδικασιών είναι τα κυριότερα πλεονεκτήματα που αναφέρουν οι ίδιοι οι χρήστες, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Mastercard με τίτλο “2020 European Evolution of Banking study”.

Από την έρευνα προκύπτει ότι οι μισοί (52%) παραδοσιακοί χρήστες ψηφιακών τραπεζικών εφαρμογών δηλώνουν πως η πανδημία δεν επηρέασε τη συχνότητα των συναλλαγών τους το 2020. Αντίθετα, μόλις το 6% εξ αυτών αναφέρει πως οι διαδικτυακές συναλλαγές τους μειώθηκαν σε σχέση με το 2019.

Η έρευνα της Mastercard, εξέτασε τις τάσεις γύρω από την ψηφιακή τραπεζική σε 12 ευρωπαϊκές αγορές, αποκαλύπτοντας την αυξημένη διάθεση των καταναλωτών να χρησιμοποιήσουν διαδικτυακές λύσεις.

 

Το τέλος των μετρητών

Στο μεταξύ, έτερη έρευνα της εταιρείας αποκαλύπτει πως περισσότερο από το μισό (53%) του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί τις τραπεζικές εφαρμογές πολύ περισσότερο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Η έρευνα (State of Pay) διαπιστώνει, επίσης, πως οι άνθρωποι απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη χρήση μετρητών.

Μάλιστα, το 64% αυτών δηλώνει πως τείνει να χρησιμοποιεί τα μετρητά όλο και λιγότερο, μετά την είσοδο της πανδημίας του κορωνοϊού στη ζωή τους.

 

Γεωγραφικές διαφορές

Πάντως, η αποδοχή των ψηφιακών τραπεζικών εφαρμογών και λύσεων δεν είναι ομοιόμορφη ανά την Ευρώπη. Υψηλότερα ποσοστά αποδοχής, για παράδειγμα, σημειώνονται στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης σε σχέση με αυτές της Δυτικής, με διαφορά 13 ποσοστιαίων μονάδων (57%-44%).

Οι Βούλγαροι συμμετέχοντες εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά ενδιαφέροντος (62%) ανάμεσα στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Αντίστοιχα για τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, πρώτοι εμφανίζονται οι Ισπανοί (61%).

Οι Γερμανοί (17%) και οι Ολλανδοί (18%) εμφανίζονται ως οι πλέον σκεπτικοί απέναντι στις νέες τραπεζικές τεχνολογίες, παραμένοντας πιστοί στις παραδοσιακές διαδικασίες τραπεζικής και τις λύσεις πληρωμών.

Σχετικά με την χρήση, σε μέσους όρους, οι μισοί πολίτες της Ανατολικής Ευρώπης (50%), δηλώνουν πως πραγματοποιούν χρηματοοικονομικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου ή εφαρμογών, με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα. Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι μόλις 39%.

 

Πλεονεκτήματα

Η εξοικονόμηση χρόνου και η ευκολία παραμένουν τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα για την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων τραπεζικής. Η έρευνα, πάντως, ανέδειξε πως οι καταναλωτές εστιάζουν λίγο λιγότερο σε αυτές: 66% το 2019 έναντι 63% φέτος και 65% το 2019 από 57% φέτος, αντίστοιχα.

Το στοιχείο αυτό είναι ενδεικτικό της αλλαγής του τρόπου ζωής, κατά την περίοδο των lockdowns. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (51%) αναφέρει πως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό των ψηφιακών λύσεων παραμένει η ασφάλεια, γεγονός που αντανακλά την άνοδο στα περιστατικά, που αφορούν παραβίαση δεδομένων στον κυβερνοχώρο κατά τους τελευταίους μήνες.

 

Το μέλλον των καταστημάτων

Παράλληλα με την συνεχή ετήσια άνοδο των ψηφιακών τραπεζικών λύσεων, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ευρωπαίων (85%) πιστεύει πως τα φυσικά καταστήματα των τραπεζών θα συνεχίσουν να υπάρχουν στη χώρα τους τα επόμενα 10 χρόνια. Μάλιστα, μόλις το 23% των Ευρωπαίων δηλώνει διαθέσιμο να αλλάξει την παραδοσιακή τράπεζα του, με μια ψηφιακή, στους επόμενους 12 μήνες.

Συμπληρωματικά, το 61% των Ευρωπαίων, εξακολουθεί να θεωρεί τα τραπεζικά ιδρύματα ως τους κορυφαίους παρόχους χρηματοοικονομικών συμβουλών, υψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο παράγοντα, όπως οι φίλοι, η οικογένεια και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Πηγή: sepe.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ