Αλλάζει ο χάρτης των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών

Ραγδαίες ανακατατάξεις

Ραγδαίες ανακατατάξεις και αλλαγές μεριδίων στη λιανική αλλά και στους προμηθευτές του χώρου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αναμένεται να φέρει η συμφωνία Media Markt και Public, που επικυρώθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ήδη, όπως τονίζεται από τα στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς, παρατηρούνται κινήσεις αναδιαμόρφωσης σε μεγάλες εταιρείες του χώρου, αλλά και στις αλυσίδες καταστημάτων, προκειμένου να καταστούν ανταγωνιστικές στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.

Οι ειδικοί του χώρου εκτιμούν την αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα το 2019 στο 1,7 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, εκ των οποίων το ηγετικό μερίδιο θα μοιραστεί στους τρεις μεγαλύτερους πλέον του χώρου. Ειδικότερα, η ηγετική τριάδα αναδιαμορφώνεται πλέον, με την Κωτσόβολος να κατέχει τη μερίδα του λέοντος, τη νέα Μedia Markt Public να πλασάρεται στη δεύτερη θέση και την Πλαίσιο να μπαίνει στην τρίτη θέση, κατέχοντας το πλεονέκτημα της κυριαρχίας στα ηλεκτρονικά είδη, τις μαύρες συσκευές και τα συναφή, ενώ έχει τεθεί με αξιώσεις στη μάχη των μεριδίων για τις λευκές συσκευές.

Νέα εταιρεία

Από την πλευρά Μedia Markt και Public επισημαίνεται πως η αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα και στην Κύπρο αλλάζει σελίδα, μια συμφωνία που δημιουργεί τον μεγαλύτερο omnichannel retailer ειδών τεχνολογίας, ψυχαγωγίας, πολιτισμού και οικιακών συσκευών και φέρνει ριζικές αλλαγές και νέες ισορροπίες στον κλάδο. Ενδεικτικό του μεγέθους αλλά και του ειδικού βάρους της νέας εταιρείας είναι πως ο τζίρος για το 2019 θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, το νέο εγχείρημα ξεκινά με «προίκα» 67 φυσικών και 4 ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Περιλαμβάνει το Public Marketplace, το πρώτο ελληνικό marketplace, που έκανε την είσοδό του στην ελληνική αγορά τον Μάιο του 2018 για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να αποκτήσουν το δικό τους shop in shop στο public.gr, αλλά και το Public Business που λάνσαρε το Public πριν από δύο χρόνια. Από τα φυσικά και τα online καταστήματα της νέας εταιρείας περνούν συνολικά περισσότεροι από 100 εκατ. άνθρωποι σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα εταιρεία από κάτω θα έχει δύο εμπορικά ονόματα, Media Markt και Public με δραστηριότητα στην ελληνική και την κυπριακή εταιρεία και θα ξεπερνά τους 2.300 εργαζόμενους. Τα δίκτυα καταστημάτων των Public και Media Markt παραμένουν ως έχουν σε όλα τα επίπεδα. Να σημειωθεί ότι ουσιαστικά πρόκειται για συνεισφορά επωνυμιών 75% Public και 25% Media Markt και η νέα εταιρεία θα είναι απαλλαγμένη από βάρη. Τα βάρη της Media Markt θα τα απορροφήσει η γερμανική μητρική. Η διαδικασία της ενοποίησης των δραστηριοτήτων των δύο εταίρων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020 και ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία. Ήδη η γερμανική μητρική της Μedia Markt από τις αρχές Νοεμβρίου έχει ενημερώσει τις πολυεθνικές εταιρείες προμηθευτών του κλάδου των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών για τη συμφωνία, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια κίνηση που θα αποδώσει.

Από την πλευρά της Public, μέλος του Ομίλου Olympia, με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά στις οικιακές-καταναλωτικές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, αξιοποιώντας ως «όχημα» τη MediaMarkt, η οποία στα 14 σχεδόν χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά διαθέτει αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, με τζίρο της τάξης των 190 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. (Public) για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4%. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρείας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA.

Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

Πηγή: naftemporiki.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ