Δοκιμάζουν πρωτότυπα της νέας γενιάς αεροσκαφών

Δοκιμάζουν πρωτότυπα της νέας γενιάς αεροσκαφών

Αμερικανικές εταιρείες και η NASA

Να αναβιώσει την υπερηχητική επιβατική πτήση της εποχής του Κονκόρντ επιδιώκει η αμερικανική εταιρεία Boom Technology, που ετοιμάζεται να προχωρήσει σε πτητικές δοκιμές του πρώτου επιβατικού υπερηχητικού αεροσκάφους, μετά το Τουπόλεφ TU-144 το 1968.

Το λεπτό αεροσκάφος, ικανό να πετάξει με ταχύτητα 2,2 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του ήχου, θα μεταφέρει μεταξύ 65 και 88 επιβάτες σε διηπειρωτικές πτήσεις, ενώ θα αναπτύσσει υπερηχητική ταχύτητα σε πολύ μεγάλο υψόμετρο, προστατεύοντας τους κατοίκους στο έδαφος από την ηχητική έκρηξη. Από τη μεριά της, η NASA έχει ριχτεί και αυτή στην κούρσα της ανάπτυξης υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφος, με το πειραματικό X-59 και ορίζοντα παρθενικής πτήσης το 2022.

Ο πιλότος της British Airways Μάικ Μπάνιστερ, κυβερνήτης της αποχαιρετιστήριας πτήσης του Κονκόρντ πάνω από το Λονδίνο το 2003, λέει στο BBC ότι τα νέα υπερηχητικά τζετ ανήκουν σε εντελώς διαφορετική κατηγορία αεροσκαφών από τα παλαιά υπερηχητικά, με τους δημιουργούς τους να επικεντρώνονται κυρίως στην αντιμετώπιση της ηχητικής ρύπανσης και της μεγάλης κατανάλωσης καυσίμων. Βασική σχεδιαστική πρόκληση για τα αεροσκάφη αυτά είναι η διαχείριση της εισροής αέρα σε συνθήκες υπερηχητικής πτήσης. Η φθορά των κινητήρων είναι τέτοια σε ταχύτητες μεγαλύτερες από αυτή του ήχου, που το κόστος συντήρησής τους καθίσταται ασύμφορο, ιδίως υπό την παρούσα αρνητική συγκυρία για τις αερομεταφορές.

Την ίδια στιγμή, ο απόρρητος χαρακτήρας πολλών ευρεσιτεχνιών του Κονκόρντ, δεν επέτρεπε τη συντήρηση εξαρτημάτων, όπως για παράδειγμα το σύστημα εισροής αέρα, γαλλική ευρεσιτεχνία, από συνεργεία άλλων κρατών.

Το X-59 της NASA χαρακτηρίζεται από τη φουτουριστική του γραμμή, ενώ η βιωσιμότητα του προγράμματος ανάπτυξής του θεωρείται δεδομένη χάρη στη συμμετοχή των κολοσσών Boeing και GE για την κατασκευή των κινητήρων. Το αεροσκάφος της NASA θυμίζει περισσότερο βέλος, με πτυσσόμενα πτερύγια και ουραίο τμήμα. Η λεπτή γραμμή του περιορίζει την έκρηξη του φράγματος του ήχου, επιτρέποντας σε ένα τέτοιο αεροσκάφος να πραγματοποιεί εμπορικά συμφέρουσες πτήσεις μεταξύ δυτικής και ανατολικής ακτής των ΗΠΑ. Τα ηχητικά κύματα «ταξιδεύουν» κατά μήκος της ατράκτου, περιορίζοντας την επίδρασή τους στο έδαφος

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ