Εστιάζει στην Κρήτη η Eurobank

Συνέντευξη του Γενικού Διευθυντή Λιανικής τραπεζικής της Eurobank κ. Ιάκωβου Γιαννακλή

Απαντήσεις και λύσεις που να βοηθούν τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα τις μικρές και μικρομεσαίες να σταθούν στα πόδια τους, να αναπτυχθούν και να μεγαλώσουν σε ένα δύσκολο περιβάλλον που άλλαξε δραματικά στη διάρκεια της κρίσης, προσπαθεί να δώσει ο τραπεζικός τομέας, στηρίζοντας την πελατεία του, όχι μόνο στην κεντροποιημένη πρωτεύουσα αλλά και στην ευρύτερη περιφέρεια της χώρας. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Eurobank έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια στην Κρήτη, δηλώνοντας με κάθε τρόπο το ενδιαφέρον της για την τοπική οικονομία, την ανάπτυξή της στο νησί και τη διεύρυνση της πελατειακής της βάσης ειδικά στο χώρο των επιχειρήσεων. Για τη στρατηγική αυτή της τράπεζας και τους στόχους της, μιλήσαμε με τον Γενικό Διευθυντή λιανικής τραπεζικής της Eurobank κ. Ιάκωβο Γιαννακλή. 

1. Πώς ανταποκρίνεται η Eurobank στις τραπεζικές ανάγκες της σύγχρονης  μικρομεσαίας επιχείρησης;

Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί όλοι οι πελάτες να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά, ούτε μπορούν να έχουν τις ίδιες ανάγκες. Εμείς επιδιώκουμε  να προσεγγίζουμε το προφίλ του κάθε πελάτη ώστε απαντώντας στις ανάγκες του να αναπτύξουμε μαζί του μια μακροχρόνια και αμοιβαία επωφελή σχέση. Για να διασφαλίσουμε ότι κάθε επιχείρηση έχει πρόσβαση στο υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών όπου κι αν βρίσκεται, εφαρμόσαμε στο Δίκτυό μας ένα νέο, οριζόντιο μοντέλο εξυπηρέτησης, με βασικό χαρακτηριστικό  τις Περιφερειακές Αγορές. Στόχος του σχεδιασμού μας είναι να φέρουμε τον πελάτη κοντά στο κέντρο αποφάσεων. Στο πλαίσιο αυτό η κάθε  επιχείρηση απολαμβάνει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση από τον πιστοποιημένο Σύμβουλο Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων, που γνωρίζει τα δεδομένα της επιχείρησης και μπορεί να την κατευθύνει στην κατάλληλη και βέλτιστη λύση.

Ταυτόχρονα αξιοποιώντας την τεχνολογία αιχμής, προσφέρουμε πλέον την πρωτοποριακή  υπηρεσία V-Banking στις επιχειρήσεις που προτιμούν την ελευθερία να διαχειρίζονται τη σχέση τους με την Τράπεζα στο δικό τους χώρο και στο χρόνο που επιλέγουν. Έτσι, η  Eurobank μέσα από όλα τα κανάλια εξυπηρέτησης, μπορεί να αξιοποιήσει την ποικιλία  εξειδικευμένων προτάσεων που διαθέτει και μέσω της σταθερής και απρόσκοπτης πρόσβασης των πελατών στους εξειδικευμένους συμβούλους και στα στελέχη της Τράπεζας, να συνδιαμορφώνει ad hoc λύσεις που θα απαντούν στις ανάγκες που πρέπει να καλύψει ο πελάτης στη δεδομένη στιγμή. .

2. Θα θέλατε να αναπτύξετε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η  υπηρεσία V-Banking; 

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης που συνδυάζει την αμεσότητα της προσωποποιημένης επαφής, μέσω διαδραστικής video επικοινωνίας, με την  ενεργητική διαχείριση χαρτοφυλακίου και  εξυπηρέτηση από τον εξειδικευμένο προσωπικό σύμβουλο σχέσης του πελάτη (Relationship Manager).

Μέσα από αυτό το καινοτόμο  κανάλι εξυπηρέτησης, ο σύγχρονος επαγγελματίας έχει στη διάθεσή του, στην επιχείρηση του,  τον προσωπικό του επαγγελματικό σύμβουλο, όσο συχνά το επιθυμεί ώστε  με ασφάλεια, ταχύτητα και με όλα τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα να απλοποιήσει την καθημερινότητα του .

Η προστιθέμενη αξία για τον πελάτη ενισχύεται και συμπληρώνεται από πρόσθετες υπηρεσίες στις οποίες έχει πρόσβαση . 

Στην πράξη, επιχειρήσεις με χαμηλή επισκεψιμότητα στα φυσικά υποκαταστήματα, μπορούν να ολοκληρώσουν το σύνολο των εργασιών τους μέσω του νέου καναλιού. Πιο συγκεκριμένα παρέχεται : 

• Άνεση επικοινωνίας με την Τράπεζά από την επαγγελματική τους έδρα  
• Ασφάλεια επικοινωνίας και ολοκλήρωσης εργασιών καθώς η σύνδεση με την υπηρεσία υλοποιείται μέσω του e-banking.
• Δυνατότητα ραντεβού  με τον προσωπικό τους σύμβουλο, με άμεση πρόσβαση στο calendar του 24 /7 (διαδραστικό ημερολόγιο) 
• Άμεση (ad hoc) κλήση μεταξύ 9.00 πμ΄με 17.00΄μμ, 
• Δημιουργία προσωπικού αποθηκευτικού χώρου (storage room) όπου οι πελάτες μπορούν να στέλνουν και να δέχονται (upload) αρχεία 
• Από κοινού περιήγηση (co browsing) σε φόρμες της Τράπεζας) 
• Διαδραστική παρουσίαση υπηρεσιών και προϊόντων της Τράπεζας με ταυτόχρονη περιήγηση (document & url push)
• Εξατομικευμένη  εξυπηρέτηση καθώς ο πελάτης συνδέεται πάντοτε με τον προσωπικό του σύμβουλο

Με τη νέα υπηρεσία ο πελάτης μπορεί  :

• Να εκτελεί το σύνολο των εργασιών του ( εκτός μετρητών και επιταγών) από το χώρο του, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο για την επιχείρησή του 
• Να δημιουργήσει  προστιθέμενη αξία στην καθημερινότητά του συνδυάζοντας την τάχιστη διεκπεραίωση εργασιών με εξατομικευμένη συμβουλευτική. 

3. Παρέχει η Eurobank  εξειδικευμένες λύσεις που προσφέρετε σε κλαδικό επίπεδο; 

Παρέχουμε, δέσμες προϊόντων και υπηρεσιών, τραπεζικών και μη με προνομιακούς όρους, για τις ανάγκες συγκεκριμένων κλάδων, όπως για παράδειγμα του αγροτικού και του τουριστικού. 
Με δεδομένο ότι η τουριστική βιομηχανία είναι κεντρικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, εστιάζουμε στις ανάγκες και τις προοπτικές των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων ειδικά για περιοχές όπως είναι η Κρήτη που διαθέτει πολύ σημαντική δυναμική στον τομέα. Προσφέρουμε για 8η συνεχή χρονιά το πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός, το οποίο αναβαθμίζουμε και βελτιώνουμε κάθε χρόνο  προσαρμοζόμενοι στις ανάγκες της αγοράς και στις νέες προκλήσεις που κάθε φορά προκύπτουν.  Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά προνομίων, όπως, εξειδικευμένα, προνομιακά προϊόντα χρηματοδότησης, λύσεις για την ενίσχυση της ρευστότητας, προτάσεις διαχείρισης Εισπράξεων και Μισθοδοσίας, καθώς και μια σειρά μη Τραπεζικών προνομίων σε συνεργασία με επιλεγμένες εταιρίες. 

Ταυτόχρονα, αναγνωρίζοντας τη συμβολή που μπορεί να έχει ο αγροτικός τομέας στη διαδικασία ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, σε μια νέα πιο εξωστρεφή εποχή με διαφορετικές και πιο πολύπλοκες ανάγκες για τους σύγχρονους αγρότες, επιδιώκουμε να προσφέρουμε αναβαθμισμένες λύσεις, με το πρόγραμμα  Business Banking Αγροτικός τομέας. Δίνουμε  προτεραιότητα σε κάθε αγρότη και σε κάθε αγροτική επιχείρηση, παρέχοντας μια δέσμη υπηρεσιών προσαρμοσμένη στις ανάγκες του μέλλοντος, όπως είναι για παράδειγμα η παροχή μικροπιστώσεων  για την εγκατάσταση νέων αγροτών, παροχή ρευστότητας σε όλα τα στάδια της παραγωγής, ενίσχυση της Εξωστρέφειας και την επέκταση σε νέες αγορές

4. Αναφερθήκατε στην παροχή μη τραπεζικών προνομίων. Τι ακριβώς εννοείτε ;

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η μικρομεσαία επιχείρηση είναι ότι δεν έχει τη δυνατότητα να απασχολεί εξειδικευμένα στελέχη για να φέρει εις πέρας στρατηγικές λειτουργίες.  Συνήθως στην Ελλάδα όταν αναφερόμαστε σε μια μικρομεσαία επιχείρηση μιλάμε για  οικογενειακές επιχειρήσεις, όπου ο επιχειρηματίας φοράει «πολλά καπέλα», χωρίς όμως να έχει το χρόνο να εμβαθύνει ή να αξιοποιήσει τη δυναμική που μπορεί να έχουν για την επιχείρηση του  εξειδικευμένες γνώσεις.  Εδώ λοιπόν η Τράπεζα εντοπίζει τις ανάγκες για παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών  σε κάθε κλάδο και, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και το δίκτυο της εντοπίζει τους καλύτερους συνεργάτες για κάθε πεδίο δράσης προσφέροντας  εκπτώσεις για τους πελάτες της.

Για παράδειγμα, στο πλαίσιο παροχής μη τραπεζικών προνομίων στους πελάτες του προγράμματος Business Banking Τουρισμός, ήλθαμε σε συμφωνία με εξειδικευμένη εταιρία παροχής ψηφιακών υπηρεσιών σε Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και εξασφαλίσαμε εκπτώσεις στην ψηφιακή διαφήμιση που φτάνουν έως και 20% του κόστους μέσου, καθώς και παροχή υπηρεσιών όπως δημιουργία website, e-commerce site, search engine optimization με εκπτώσεις που φτάνουν το 30%.

5. Ένα συνηθισμένο παράπονο των επιχειρήσεων είναι ότι οι τράπεζες έχετε κλείσει τις στρόφιγγες και δε δίνετε χρηματοδότηση, ή δίνετε πρακτικά σε όσους μπορούν να αποδείξουν ότι δεν τη χρειάζονται…Πως απαντάτε σε αυτή την κριτική; 

Τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης είναι αλήθεια πως η υγιής ζήτηση είναι περιορισμένη. Εμείς, στη  Eurobank έχουμε δεσμευθεί πως δεν πρόκειται να έλθει στην Τράπεζα επιχειρηματικό σχέδιο που διαθέτει προοπτική σε γερές βάσεις, αξιόπιστο  business plan και δεν θα βρούμε τον τρόπο να το χρηματοδοτήσουμε. Ειδικά σήμερα, σε αυτή την κρίσιμη καμπή για την ελληνική οικονομία και το ελληνικό επιχειρείν, περισσότερο από ποτέ, η Eurobank στέκεται υπεύθυνα δίπλα στις ελληνικές επιχειρήσεις, εγκρίνοντας  στην πράξη 7 στα 10 αιτήματα χρηματοδότησης, με προτεραιότητα στην υγιή ελληνική επιχειρηματικότητα. Αυτό δεν είναι απλά μια απόφαση. Είναι αποτέλεσμα μεθοδικής δουλειάς και οικοδόμησης με συνέπεια τα τελευταία χρόνια όλων εκείνων των προϋποθέσεων που μας επιτρέπουν, ακόμη και υπό αντίξοες συνθήκες, να μπορούμε να σταθούμε δίπλα στις επιχειρήσεις.  

Έχουμε εξασφαλίσει κεφάλαια μέσα από συμφωνίες με διεθνείς φορείς (IFC, EBRD, EIB, IfG, Cosme & InnovFin) για να προσφέρουμε χρηματοδοτήσεις με χαμηλά επιτόκια, χωρίς ενέχυρα ή εξασφαλίσεις και με ταχεία εξυπηρέτηση. 

Άπο τη στιγμή που ο πελάτης συμφωνήσει με το κατάστημα και κατατεθεί το αίτημα, ο συνολικός χρόνος από την υποβολή μέχρι και την εκταμίευση διαρκεί  23 ημέρες. Παράλληλα η έγκριση νέων δανείων ολοκληρώνεται σε 9 ημέρες ενώ σε όλη τη διαδικασία είναι κρίσιμης σημασίας τα εργαλεία που έχουν στη διάθεση τους οι σύμβουλοί μας, όπως είναι για παράδειγμα  το business check up για να βρούμε μαζί με τον επιχειρηματία που βρίσκεται η επιχείρηση σήμερα και πως μπορεί να προχωρήσει. 

6. Μας λέτε λοιπόν ότι αν έρθει ένα σοβαρό business plan θα βρείτε τρόπο να το χρηματοδοτήσετε. Έχετε τους πόρους και τα εργαλεία για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το ύψος των εξασφαλίσεων που ζητούνται;

Όπως ανέφερα ήδη η Eurobank εκμεταλλευόμενη τις στρατηγικές συνεργασίες που έχουμε συνάψει εγκαίρως με διεθνείς φορείς όπως το ΕΤΕΑΝ , EIB(European Investment Bank), EIF(European Investment Fund), IFG (Insitute for Growth- Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο), εξασφαλίζει πόρους και αξιοποιεί όλα τα προγράμματα που επιτρέπουν τη χορήγηση ρευστότητας με ευνοϊκούς όρους τιμολόγησης, τα οποία προσφέρονται και με μικρότερες εξασφαλίσεις. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι μέσα από τις συνεργασίες αυτές έχουμε ήδη διοχετεύσει στην αγορά συνολική ρευστότητα τα τελευταία χρόνια άνω του 1 δισ. ευρώ με ανταγωνιστικά επιτόκια. 
Βεβαίως οι Τράπεζες ειδικότερα στα επενδυτικά προγράμματα θέλουν να βλέπουν και τη συμμετοχή του επιχειρηματία ως απόδειξη ότι και ο ίδιος ο επιχειρηματίας πιστεύει στην επιχείρηση του. 

Ακόμα όμως και στην περίπτωση που για αντικειμενικούς λόγους ο επιχειρηματίας αδυνατεί ή δυσκολεύεται να καλύψει την υποχρέωση συμμετοχής του, μέσω του Cosme και της συνεργασίας μας με το EIF  μπορούμε και χρηματοδοτούμε και την ίδια συμμετοχή. 

7. Η Eurobank δηλώνει τράπεζα που επενδύει στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και επενδύει στην προώθησή της. Αναρωτιέμαι, πόσο αυτό ισχύει και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.  Παραδείγματος χάριν, ένας μικρός παραγωγός, εδώ από την Κρήτη, ένα τυροκομείο με εξαιρετικά προϊόντα, μια μικρή αγροτική επιχείρηση.  Πώς μπορεί να βγει στις διεθνείς αγορές; Πώς μπορείτε να τη βοηθήσετε;

Η Eurobank, εδώ και καιρό,  έχει σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική  ενίσχυσης της εξωστρέφειας θεωρώντας ότι η επιτυχία όλων των ελληνικών επιχειρήσεων στο διεθνές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, απαιτεί  μακρά, επίμονη συλλογική προσπάθεια. 
Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας, εντάσσεται μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως: 1. Οι επιχειρηματικές αποστολές Go International, σε συνεργασία με τους 3 εξαγωγικούς φορείς, ΠΣΕ, ΣΕΒΕ, ΣΕΚ, όπου Έλληνες επιχειρηματίες συναντούν υποψήφιους αγοραστές από το εξωτερικό, σε  Β2Β συναντήσεις.  

Πέρυσι η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη με μεγάλη επιτυχία. Από το 2010 έχουν πραγματοποιηθεί αποστολές στη Λευκωσία, το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι, τη Μόσχα, την Αθήνα και την Κρήτη, ενώ προετοιμάζεται για το φθινόπωρο μια νέα αποστολή στη Θεσσαλονίκη, όπου θα συμμετέχουν με πελάτες τους 11 διεθνείς τράπεζες στο πλαίσιο του Trade Club Alliance, του πρώτου ολοκληρωμένου ψηφιακού δικτύου εμπορικών συναλλαγών στο οποίο συμμετέχει η Eurobank μέσω του Exportgate. 

Η παρουσία και μόνο των 11 διεθνών τραπεζών μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Banco Santander με την οποία έχουμε συνάψει στρατηγική συμμαχία, η Credit Agricole, η Nordea,η  KBC, η RBC και άλλες, θα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες δικτύωσης των Ελλήνων εξαγωγέων, με διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις. 

Σημειώνεται ότι από το 2013 με την ίδρυση του Exportgate, της πιο ολοκληρωμένης ελληνικής ηλεκτρονική πύλης διεθνούς εμπορίου η οποία προωθεί την επιχειρηματική δικτύωση ελληνικών και κυπριακών εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο, η Eurobank εστίασε στη στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας, ως βασικό παράγοντα επιστροφής στην ανάπτυξη. 

Το Exportgate αριθμεί ήδη περισσότερα από 3.000 μέλη, ελληνικές επιχειρήσεις που καλύπτουν όλους τους δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους ενώ οι νέες δυνατότητες που προσφέρονται μεέσα από τη στρατηγική συμφωνία με τη Banco Santander για  τη συμμετοχή μας στο Trade Club Alliance είναι όχι μόνο προφανείς πια στην αγορά αλλά και προσβάσιμες για όλους. Με την ευκαιρία της ερώτησής σας, θα ήθελα να σημειώσετε ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί ως προς το μέγεθος μιας επιχείρησης για να συμμετάσχει και να επωφεληθεί από τις δυνατότητες δικτύωσης. Απόδειξη είναι ότι από τις χιλιάδες εταιρείες-μέλη που έχει ήδη το Club, μία στις δύο εταιρείες είναι μικρομεσαίου μεγέθους.Θα ήθελα να αναφέρω χαρακτηριστικά το παράδειγμα της εταιρίας Μελίγυρις, μιας κρητικής εταιρίας παραγωγής μελιού υψηλής ποιότητας, που,  από μέσα από το περσινό Go In Crete,  κατάφερε  να κλείσει συμφωνία εξαγωγών μελιού στον Καναδά!

8. Η εξαγωγική δραστηριότητα δημιουργεί και υποχρεώσεις σε μια επιχείρηση.  ΄Εστω ότι πήρε παραγγελίες, για να εξάγει, θα πρέπει να πραγματοποιήσει κάποιες δαπάνες πριν την τιμολόγηση.  Πώς τη στηρίζετε σε αυτό;


Τα μέλη που επιλέγονται για να συμμετέχουν στο Eurobank Τrade Club, πληρούν ορισμένα κριτήρια που εξετάζει η τράπεζα ώστε πέραν όλων των άλλων να  μπορούν να λάβουν ειδικό πρόσθετο πιστωτικό όριο προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τις Συναλλαγές Διεθνούς Εμπορίου (έκδοση Ενέγγυων Πιστώσεων, Εγγυητικών Επιστολών, χρηματοδότηση της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, όπως π.χ. πληρωμές τιμολογίων Εισαγωγών). Για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις προβλέπεται δυνατότητα χρηματοδότησης παραγγελίας ή Ενέγγυας Πίστωσης πριν τη φόρτωση και μέχρι την τελική εξόφληση.

Τέλος, όλες οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες παρέχονται στα μέλη του Eurobank Trade Club με προνομιακή τιμολόγηση, ενώ, παράλληλα, μέσω των στρατηγικών συμφωνιών της Τράπεζας με το IFC (πυλώνα της Παγκόσμιας Τράπεζας), την EBRD (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης), και την EIB (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) παρέχεται επιπλέον ρευστότητα

9. Κλείνοντας, θα ήθελα να έρθουμε λίγο ειδικά  στην Κρήτη, στην οποία όπως φαίνεται από τις πρόσφατες πρωτοβουλίες που έχετε αναλάβει τους τελευταίους μήνες δίνετε ιδιαίτερη σημασία. Πέρσι, όπως είπατε κι εσείς παραπάνω, έγινε η  επιχειρηματική αποστολή Go In Crete ενώ και φέτος κλιμάκια της διοίκησης έκαναν περιοδεία στην Κρήτη.  Ποιοι  είναι οι στόχοι σας; Γιατί να σας προτιμήσουν οι κρητικές επιχειρήσεις;

Η  Κρήτη καταλαμβάνει ιδιαίτερη θέση στη στρατηγική μας, με σημαντική συνεισφορά ήδη στην ανάπτυξη των εργασιών μας ως μια ιδιαίτερα δυναμική ελληνική περιφέρεια. Η Eurobank διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα που μπορούν να αξιοποιήσουν προς όφελος τους οι κρητικές επιχειρήσεις: Σύγχρονες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, διαρκή αναβάθμιση των προϊόντων και των υπηρεσιών μας ειδικά προς κλάδους που έχουν ισχυρή δυναμική και σημαντικές προοπτικές για ανάπτυξη, εξωστρέφεια, καινοτομία, παροχή ολοκληρωμένων προτάσεων με τον πελάτη στο επίκεντρο.

Είμαστε εδώ να ενισχύσουμε τους πελάτες μας και μέσα από τη δική τους δραστηριότητα και ανάπτυξη, να στηρίξουμε την τοπική αλλά και την εθνική οικονομία προσφέροντας λύσεις και προτάσεις ώστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, να καινοτομήσουν, να αναπτυχθούν να κερδίσουν νέες αγορές  χωρίς να έχουν τίποτα να ζηλέψουν από ξένους ανταγωνιστές τους.  Δεν είναι τυχαία η επιλογή μας εγκαίρως και παρά τις αντιξοότητες να «επενδύσουμε» σε πρωτοβουλίες όπως το Exportgate, το Trade Club Alliance, η στήριξη της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας.  Αυτό αποδεικνύει στην πράξη τη στρατηγική μας προσήλωση στο να είμαστε ένα βήμα μπροστά, να βλέπουμε τις διεθνείς πρακτικές και να φέρνουμε στους πελάτες μας νέες ευκαιρίες και προτάσεις που μπορούν να αναβαθμίσουν ουσιαστικά την επιχείρηση και τα προϊόντα τους σε συνδυασμό με την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά προγράμματα. 

Θέλουμε και μπορούμε να είμαστε η Τράπεζα πρώτης επιλογής και για τις κρητικές επιχειρήσεις οι οποίες εκτιμώ πως διαθέτουν ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα και μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στο νέο αναπτυξιακό κύκλο της οικονομίας. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ