Hertz: Πού οδηγεί η κατάρρευση του αμερικανικού κολοσσού

Τριγμούς στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει η αγορά μετά την πτώχευση της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρίας ενοικιάσεων αυτοκινήτων.

Την υπαγωγή της στο αμερικανικό καθεστώς χρεοκοπίας (chapter 11) ανακοίνωσε χθες το βράδυ η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz, η οποία έχει πληγεί σκληρά από τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η υπαγωγή στο Chapter 11 παρέχει προστασία από τους πιστωτές και επιτρέπει στον αμερικανικό κολοσσό να συνεχίσει να λειτουργεί ενώ ταυτόχρονα εκπονεί σχέδιο για την αποπληρωμή των πιστωτών και την εταιρική αναδιάρθρωση.

Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ δεν χρειάζεται χρηματοδότηση του χρέους της προς ώρας, σύμφωνα με πηγή κοντά στην υπόθεση που επικαλείται το Bloomberg, καθώς έχει άμεση διαθέσιμη ρευστότητα άνω του 1 δισ. δολαρίων.

Στα έγγραφα που κατέθεσε στο δικαστήριο, αναφέρει ότι η αξία των στοιχείων ενεργητικού της ανέρχεται στα 25,8 δισ. δολάρια και το χρέος στα 24,4 δισ. δολάρια.

Μετά την κατάρρευση των εσόδων λόγω της πανδημίας, η εταιρία επιχείρησε να αναδιαρθρώσει τα χρέη της και να εξασφαλίσει κεφάλαια «διάσωσης» από το αμερικανικό υπουργείο οικονομικών. Όμως ενώ κατάφερε να διαπραγματευθεί βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τους πιστωτές της, δεν κατάφερε να πετύχει πιο μακροπρόθεσμες συμφωνίες.

«Ο αντίκτυπος της Covid-19 στη ζήτηση ταξιδιών ήταν ξαφνικός και δραματικός, επιφέροντας βίαιη πτώση στα έσοδα της εταιρείας και στις μελλοντικές κρατήσεις», αναφέρει ο όμιλος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

«Ωστόσο η αβεβαιότητα παραμένει όσον αφορά την επιστροφή των εσόδων και την πλήρη επαναλειτουργία της αγοράς (...) πράγμα που κατέστησε απαραίτητη τη σημερινή ενέργεια», προσθέτει.

Οι αναλυτές έχουν προειδοποιήσει για ευρύτερες επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία από μια χρεοκοπία της Hertz. Η εταιρία έχει ένα στόλο 400.000 οχημάτων στις ΗΠΑ που δεν υπόκεινται σε συμφωνία επαναγοράς με τους κατασκευαστές και ενδέχεται να ρευστοποιηθούν, προειδοποίησε αμερικανός αναλυτής την προηγούμενη εβδομάδα.

“Το ρίσκο για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι, οι πιστωτές της εταιρίας που εξασφαλίζονται από το στόλο των οχημάτων, να αποφασίσουν να ρευστοποιήσουν τα οχήματα για να πληρωθούν τα ομόλογα”, σημείωνε προσθέτοντας ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα δεχτούν τεράστιες πιέσεις.

Οι διεθνείς δραστηριότητες

Η υπαγωγή της εταιρίας στο καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές αφορά στις θυγατρικές σε ΗΠΑ και Καναδά και οι κύριες διεθνείς περιφέρειες, στις οποίες επιχειρεί η Hertz, ιδιαίτερα η Ευρώπη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, δεν περιλαμβάνονται.

Ωστόσο, νομικοί υπογραμμίζουν ότι η Hertz δεν έχει άλλη επιλογή από το να μειώσει τις διεθνείς της δραστηριότητες και να πουλήσει στοιχεία ενεργητικού για να μειώσει το μεγάλο ύψος του εξασφαλισμένου χρέους της.

Στις 21 Απριλίου, η Hertz είχε καταργήσει 10.000 θέσεις εργασίας στη βόρεια Αμερική, δηλαδή το 26,3% του παγκόσμιου δυναμικού της, για να κάνει οικονομίες αντιμέτωπη με τις αβεβαιότητες που δημιουγούνται από την πανδημία του κορονοϊού, η οποία παραλύει την οικονομία.

Πηγή: euro2day.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ