Ήρθε η ώρα να αξιοποιήσετε τα ψηφιακά μέσα στην επιχείρησή σας

Το website πρέπει να λειτουργεί άψογα, 24 ώρες x 7 ημέρες, να φορτώνει γρήγορα και να προσαρμόζεται αυτόματα σε όλες τις συσκευές.

O ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους και δραστηριότητας και οι συνθήκες επιβάλλουν την άμεση εφαρμογή του.

Κάποιοι από σας το σκέφτεστε εδώ και αρκετό διάστημα: Πρέπει να κάνουμε κάτι στο Internet, να φτιάξουμε ένα καινούργιο website ή ένα eShop, να βελτιώσουμε την παρουσία μας στα Social Media, να τρέξουμε online διαφημίσεις. Αλλά όλο και κάτι προκύπτει, κάποιες άλλες ανάγκες παίρνουν προτεραιότητα, κάπου αλλού χρειάστηκε να επενδυθούν τα χρήματα που είχαν συγκεντρωθεί για την ψηφιακή σας παρουσία.

Οι συνθήκες όμως έκαναν την ανάγκη εφαρμογής μιας οργανωμένης ψηφιακής στρατηγικής πιο επιτακτική και σίγουρα πρέπει να επιταχύνουν τις διαδικασίες. Ο Satya Nadella, Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft, ανακοίνωσε ότι σε 2 μήνες ο ψηφιακός μετασχηματισμός στις επιχειρήσεις προχώρησε όσο θα προχωρούσε σε 2 χρόνια.

Οι άνθρωποι - και στην Ελλάδα - έμαθαν πολύ γρήγορα να επικοινωνούν online, να αγοράζουν τα πάντα online, να εκπαιδεύονται online, να ψυχαγωγούνται online αλλά και συναλλάσσονται με το κράτος online.

Μερικά χρήσιμα στατιστικά του 2019 για την Ελλάδα (όλοι οι αριθμοί είναι σε εκατομμύρια):  

  • Πληθυσμός: 10.45Μ
  • Συνδέσεις Mobile: 15.83M
  • Internet Χρήστες: 8.30Μ
  • Social Media χρήστες: 6.20M
  • Facebook χρήστες:  5.20Μ
  • Instagram χρήστες: 3.30M
  • LinkedIn χρήστες: 1.60M
     
  • Online αγορές Ταξίδια: 2.560M
  • Online αγορές Ηλεκτρονικά: 833M
  • Online αγορές Παιχνίδια & Χόμπυ: 460M
  • Online αγορές Μόδα & Ομορφιά: 342M
  • Online αγορές Έπιπλα & Συσκευές: 327M
  • Online αγορές Τρόφιμα & Προσωπικά: 114M

Ενώ το διάστημα των τελευταίων 2 μηνών,

  • Αύξηση αξίας online αγορών: 135% κάθε εβδομάδα
  • 800% αυξήθηκαν οι παραγγελίες σε online Super Markets, με αντίστοιχη αύξηση 300% σε επίπεδο αξίας των online αγορών. 

Αντίστοιχα μεγέθη ισχύουν και για τις εταιρείες που τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους, απευθύνονται όχι σε τελικούς καταναλωτές, αλλά σε άλλες επιχειρήσεις (B2B - Business to Business):

  • Το 62% των B2B πελατών αποφασίζουν για μια αγορά με βάση αποκλειστικά online περιεχόμενο
  • Το 80% των B2B πελατών κατεβάζει και διαβάζει πάνω από 5 διαφορετικά είδη online περιεχομένου.
  • Video, Blog και eBooks είναι τα 3 πιο δημοφιλή είδη B2B Content Marketing, το οποίο έχει 3πλάσια αποτελεσματικότητα σε σύγκριση με τη διαφήμιση, όσον αφορά την εξεύρεση πιθανών πελατών

Με δεδομένο ότι μάλλον θα αργήσουμε σημαντικά να επιστρέψουμε στην κανονικότητα των προηγούμενων χρόνων, όπου είχαμε τη δυνατότητα είτε να παρουσιάσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας σε εκθέσεις ή σε συναντήσεις, είτε να περιμένουμε τους πελάτες να μας επισκεφθούν στο γραφείο ή στα καταστήματά μας, είναι μονόδρομος η προσαρμογή σε νέες «ανέπαφες» καταστάσεις, αξιοποιώντας τα ψηφιακά μέσα, είτε για να προωθήσουμε την επιχείρησή μας μέσα από ενέργειες marketing ή για να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε την πώληση.

Πως μεταφέρω την επιχείρησή μου online 

Όλα ξεκινάνε από ένα σωστά σχεδιασμένο website ή eShop, που δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες σας να ανακαλύψουν εύκολα και γρήγορα τις πληροφορίες που αναζητούν, ενώ παράλληλα προσφέρει όλα τα εργαλεία είτε για να ολοκληρώσουν online την αγορά τους ή για να επικοινωνήσουν μαζί σας.

Το website πρέπει να λειτουργεί άψογα, 24 ώρες x 7 ημέρες, να φορτώνει γρήγορα και να προσαρμόζεται αυτόματα σε όλες τις συσκευές. Παράλληλα, πρέπει να διευκολύνει την πρόσβαση του περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης, καθώς αποτελούν την σημαντικότερη - και δωρεάν - πηγή επισκεψιμότητας.

Σειρά έχει η παρουσία σας σε Social Media κανάλια, όπως είναι το Facebook, το Instagram, το YouTube ή το LinkedIn, που επιλέγονται ανάλογα με τα κοινά που απευθύνεστε, το περιεχόμενο που έχετε να μοιραστείτε και τους στόχους σας. Τα Social Media μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία και αναγνωρισιμότητα της εταιρείας, την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών, προσέλκυση πωλήσεων, την υποστήριξη των πελατών σας και φυσικά την ανάπτυξη του δικτύου επαφών σας.  

Καμμιά στρατηγική digital marketing δεν είναι ολοκληρωμένη χωρίς να συμπεριλαμβάνει online διαφήμιση, είτε αφορά τις αναζητήσεις στην Google, την προβολή διαφημιστικών banners σε websites, την προώθηση των posts στα Social Media κανάλια μας αλλά και Remarketing ενέργειες στους επισκέπτες του website μας.

Έχοντας πρόσβαση σε δεδομένα που κατηγοριοποιούν τα κοινά που μας ενδιαφέρουν με βάση δημογραφικά, ή επαγγελματικά δεδομένα, αλλά και τις επιλογές και προτιμήσεις τους, δημιουργούμε ομάδες που μπορούμε να στοχεύσουμε με μεγάλη ακρίβεια και χαμηλό κόστος και να μετρήσουμε με ακρίβεια την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε και να αξιοποιείτε συντονισμένα, όλα τα διαθέσιμα digital εργαλεία, ώστε να ολοκληρώνεται ο κύκλος:

  • Αναγνώρισης κοινών
  • Προώθησης εταιρείας
  • Προσέλκυσης επισκεπτών
  • Μετατροπής σε πελάτες
  • Μέτρησης αποτελεσματικότητας

μόνο έτσι μπορείτε να κρίνετε την αποτελεσματικότητα της επένδυσής σας και να αποφασίζετε για την συνέχεια των ενεργειών σας. 

Πηγές Στατιστικών:

  

Το άρθρο έχει συνταχθεί από τον Πάνο Κοντόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Wedia, μιας από τις μεγαλύτερες digital εταιρίες στην Ελλάδα με παρουσία 10 ετών και σημαντική εμπειρία υλοποίησης Digital Transformation έργων σε επιχειρήσεις όλων των κλάδων και μεγεθών.

Δείτε περισσότερα για τις υπηρεσίες της εταιρείας στο Wedia Website ενώ στο Wedia Academy μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα από 350 άρθρα σχετικά με το Digital Business Transformation.

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ