Με στροφή στο online κανάλι απαντούν τα σουπερμάρκετ στο νέο κύμα της πανδημίας

8 στα 10 στελέχη του κλάδου απαντούν ότι αντιμετωπίζουν το νέο κύμα της πανδημίας με περαιτέρω στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Τα ψηφιακά αντανακλαστικά των αλυσίδων σουπερμάρκετ στην ελληνική αγορά έχει ενεργοποιήσει περαιτέρω η πανδημία του COVID-19. Ειδικά το νέο κύμα εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού φαίνεται ότι βρίσκει τις εταιρείες του κλάδου πιο ετοιμοπόλεμες, όσον αφορά το online κανάλι και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Η πλειοψηφία των στελεχών των αλυσίδων σουπερμάρκετ στην Ελλάδα (84%) εκτιμά ότι οι εταιρείες είναι καλύτερα προετοιμασμένες στο νέο lockdown. Σε σχέση με τις δράσεις, που έχουν αναλάβει για να το αντιμετωπίσουν σχεδόν 8 στα 10 στελέχη (76%) απαντούν “με στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο”.

 

Αυτήν την παραδοχή επιβεβαιώνει και η πρόσφατη κινητικότητα στον χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου, όσον αφορά τις online πωλήσεις (σ.σ. η αυτόνομη είσοδος της αλυσίδας Σκλαβενίτης στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από δικό της portal).

 

Σε ερώτηση έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) για το πώς αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του κλάδου το νέο κύμα της πανδημίας και το νέο lockdown, το 44% απαντά ότι έχει κάνει έκτακτες προσλήψεις. Σημειώνεται ότι μόνο στο οργανωμένο λιανεμπόριο έχουν γίνει πάνω από 7.000 προσλήψεις από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης.

 

Ποσοστό τουλάχιστον 15% των προσλήψεων στη διάρκεια της πανδημίας, έγινε για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών, που δημιούργησε το online κανάλι. Η αύξηση αυτή της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων, με κυριότερη αιτία την πανδημία. Όπως εξηγεί το ΙΕΛΚΑ, η αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης, όπως για παράδειγμα τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ και οι τηλεφωνικές παραγγελίες δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση, εκτέλεση και παράδοση των παραγγελιών.

Ψηφιακές επενδύσεις

Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος του COVID-19 στην ψηφιοποίηση του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα είναι κάτι παραπάνω από καταλυτικός. Η εκτίναξη των online αγορών ώθησε τα ελληνικά σουπερμάρκετ σε εκτεταμένες επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Για το σύνολο του 2020, τα ελληνικά σουπερμάρκετ υπολογίζεται ότι θα επενδύσουν συνολικά €8 εκατ. για τη δημιουργία ή την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Ήδη, μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, οι αλυσίδες είχαν επενδύσει για τον σκοπό αυτό περί τα €4,6 εκατ.

Οι επενδύσεις αυτές αφορούν τόσο τη διαμόρφωση, λειτουργία και υποστήριξη των online καταστημάτων, όσο και των διαδικασιών που τα υποστηρίζουν: logistics με την αγορά εξοπλισμού και τη δημιουργία εγκαταστάσεων και pick-up points στα καταστήματα.

Σταθεροποίηση πωλήσεων

Το online κανάλι έχει σαφέστατα επηρεάσει την πορεία των πωλήσεων των αλυσίδων σουπερμάρκετ. Το 48% των στελεχών - σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ - θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχον εξάμηνο.

Μεσοσταθμικά, τα στελέχη, που συμμετείχαν στην έρευνα, εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2020-Δεκέμβριος 2020 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2019. Για το σύνολο του έτους προβλέπουν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,6% μεσοσταθμικά.

 

 

Πηγή: sepe.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ