Ο κορωνοϊός έδωσε ώθηση στο ψηφιακό εμπόριο: Τα νέα δεδομένα

Οι καταναλωτές στράφηκαν στα e-shops αλλά και στα online σούπερ μάρκετ, ωστόσο το ποσοστό παραμένει χαμηλό στην Ελλάδα

Η πανδημία της νόσου Covid-19 δεν άλλαξε απλά τις καθημερινές συνήθειες των πολιτών στον τρόπο που επικοινωνούν, εργάζονται και μετακινούνται αλλά επηρέασε δραματικά και τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν! Η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι κάτι παραπάνω από πασιφανής με τους καταναλωτές να επιλέγουν με μεγαλύτερη άνεση τις online αγορές (που τις θεωρούν πιο ασφαλείς, ειδικά αυτή την περίοδο) και τις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν νέα μοντέλα διάθεσης των προϊόντων τους διαδικτυακά και να επενδύουν στα e-shops τους. 

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, και διευθυντής του ELTRUN Γιώργος Δουκίδης, οι επιχειρήσεις λιανικής στην Ελλάδα έκαναν άλμα πενταετίας μέσα σε ένα διάστημα μόλις 2 μηνών! "Εξαπλασιάστηκε η τάση σε αξία αγορών: είναι χαρακτηριστικό ότι ελληνική εταιρεία λιανικής κατόρθωσε να κάνει το 80% των πωλήσεών της αποκλειστικά από το ψηφιακό κανάλι, ενώ άλλη εταιρεία κατόρθωσε να εξυπηρετήσει 40.000 κλήσεις σε μια ημέρα, για εξυπηρέτηση και τηλεφωνικές παραγγελίες" ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Την ίδια τάση και στροφή στις διαδικτυακές αγορές εντοπίζει και ο ΣΕΠΕ ( Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας) ο οποίος τονίζει πως περίπου μία στις τρεις εταιρείες (30%) αναφέρει ότι η πρόοδος, που έχει σημειωθεί σε ψηφιακό επίπεδο, τις έχει φέρει χρόνια μπροστά από το σημείο, όπου περίμεναν να είναι αυτήν τη στιγμή.

Μόνο απαρατήρητο άλλωστε δεν μπορεί να περάσει το γεγονός πως στην εποχή του κορωνοϊού, αλλά και μετά τα lockdowns και με την εφαρμογή των νέων μέτρων, οι διαδικτυακές αγορές εκτινάχθηκαν στα ύψη καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 170%! Σε αυτή την τάση επενδύουν πλέον εκατοντάδες επιχειρήσεις στο λιανικό εμπόριο, που στράφηκαν στις διαδικτυακές πωλήσεις, αλλά ακόμα και γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, Μασούτης, Γαλαξίας, ΑΒ Βασιλίπουλους) που ξεκίνησαν τις online πωλήσεις και την παράδοση προϊόντων στα σπίτια των καταναλωτών. Οι τελευταίοι δεν χρειάζεται να ξοδεύουν ώρες αναζητώντας προσφορές και κάνοντας αγορές. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρουν στο διαδίκτυο το φυλλάδιο Lidl ή τις ειδικές εκπτωτικές προσφορές του My Market, να φτιάξουν τη λίστα αγορών τους και να κερδίσουν χρήματα και χρόνο, εύκολα και πρακτικά. Μπορεί βέβαια οι πελάτες των ηλεκτρονικών super markets να έχουν αυξηθεί κατά χιλιάδες στην Ελλάδα, ωστόσο όπως καταγράφει και το ΙΕΛΚΑ, συνεχίζουν να αποτελούν μόνο το 10% του συνολικού πληθυσμού της χώρας. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πρόκειται για ένα νέο εγχείρημα για τα ελληνικά δεδομένα και πως χρειάζεται ακόμη αρκετή προσπάθεια για να καθιερωθεί στις συνήθειες των καταναλωτών. 

Συμβουλές για τις online αγορές 

Το νέο τοπίο ωστόσο που έχει δημιουργηθεί στο λιανικό εμπόριο με τη ραγδαία άνοδο των διαδικτυακών αγορών, απαιτεί και την ανάπτυξη συγκεκριμένων αντανακλαστικών από τους καταναλωτές ώστε να μην πέσουν θύματα επιτήδειων αλλά και να παραμείνουν σωστά ενημερωμένοι στην νέα ψηφιακή πραγματικότητα. 

Ακολουθεί ένας σύντομος και περιεκτικός οδηγός με χρήσιμες συμβουλές για τις διαδικτυακές αγορές σας: 

Αναζητήστε προσφορές: Η στροφή στο διαδικτυακό εμπόριο, προσφέρει εύπορο έδαφος σε πολλές επιχειρήσεις να κάνουν ειδικές προσφορές “online” γνωριμίας. Μια γρήγορη έρευνα αγοράς θα σας οδηγήσει σε εκπτώσεις και ειδικές τιμές και έτσι θα κερδίσετε χρήματα. Εφαρμογές όπως το Kimbino ή το Fylladiomat επί παραδείγματι, συγκεντρώνουν τέτοιου είδους προσφορές και κάνουν το έργο των καταναλωτών πιο εύκολο από ποτέ! 

Ασφαλής παραλαβή: Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τις αγορές σας είναι και ο τρόπος που θα παραλάβετε τα προϊόντα σας. Εμπιστευτείτε εταιρίες που προσφέρουν ασφαλή παράδοση των προϊόντων (ανέπαφη, με τη χρήση μέτρων ασφαλείας), ώστε να είστε σίγουροι πως θα παραμείνετε ασφαλείς και κατά την παραλαβή των αγορών σας. 

Εμπιστευτείτε επαγγελματίες: Στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρεις δεκάδες ιστοσελίδες και εταιρίες που προσφέρουν πάσης φύσεως προϊόντα. Εμπιστευτείτε εταιρίες γνωστές ή καταστήματα που βρίσκονται κοντά σας, ώστε να γνωρίζετε πλήρως με ποιους έχετε να κάνετε. 

Μην ξοδεύετε άσκοπα: Η άνεση του υπολογιστή ή του κινητού μπορεί να οδηγήσει σε άσκοπες διαδικτυακές αγορές. Κάντε μια λίστα με τα πράγματα που χρειάζεστε πραγματικά και προχωρήστε σε συνετές αγορές, χωρίς υπερβολές. 

Το διαδίκτυο μετά και την εμφάνιση της πανδημίας έχει μετατραπεί στον καλύτερο φίλο των καταναλωτών, που χρησιμοποιούν τα online εργαλεία για να παραμένουν ενημερωμένοι, να παρακολουθούν τη μόδα, τις νέες εξελίξεις σε όλους τους κλάδους και τομείς και φυσικά να πραγματοποιούν έξυπνες αγορές και να βγαίνουν διπλά και τριπλά κερδισμένοι.

(Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: John Schnobrich - Unsplash)

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ