Οι Έλληνες ψωνίζουν γρήγορα και αναζητούν ποιοτικά προϊόντα

Ποια βασικά χαρακτηριστικά προσέδωσε η πανδημία στον Ελληνα αγοραστή προϊόντων σούπερ μάρκετ

Λιγότερες επισκέψεις, μεγαλύτερα «καλάθια» και έμφαση στην ποιότητα και δευτερευόντως στην τιμή είναι τα τρία βασικά χαρακτηριστικά που προσέδωσε η πανδημία στον Ελληνα αγοραστή προϊόντων σούπερ μάρκετ, χαρακτηριστικά που στην πραγματικότητα έχουν ως κοινό παρονομαστή τον φόβο. 

Είναι, μάλιστα, αυτά τα χαρακτηριστικά που μετατρέπουν το σούπερ μάρκετ από προορισμό σε ανάγκη –ενδεικτικό είναι ότι ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει ότι δεν έχει καλή διάθεση για ψώνια στο σούπερ μάρκετ– κάτι, βεβαίως, που αναμένεται να αντιστραφεί όταν βρεθεί επαρκής τρόπος αντιμετώπισης της COVID-19 και γι’ αυτό οι επιχειρήσεις του κλάδου προχωρούν σε στρατηγικές διαφοροποίησης και βελτίωσης της αγοραστικής εμπειρίας, προετοιμαζόμενες για την επόμενη ημέρα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης ότι οι καταναλωτές δίνουν έμφαση στην ποιότητα και ψωνίζουν στην πλειονότητά τους από ένα σούπερ μάρκετ, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στην προ κορωνοϊού περίοδο και κυρίως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.

Μένει να δούμε, λοιπόν, εάν η ύφεση στην οποία έχει ήδη εισέλθει εκ νέου η ελληνική οικονομία προκαλέσει αντιστροφή αυτού του χαρακτηριστικού που παρατηρείται φέτος υπό τις έκτακτες συνθήκες του κορωνοϊού και κάνει ξανά τους Ελληνες καταναλωτές «κυνηγούς προσφορών» και λιγότερο πιστούς σε συγκεκριμένες μάρκες και επιχειρήσεις. Σύμφωνα, λοιπόν, με την πλέον πρόσφατη έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και παρουσιάζει η «Καθημερινή», η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι κατά μέσον όρο 5,6 φορές τον μήνα, από 7,2 φορές μηνιαίως που είχε καταγραφεί στην προηγούμενη έρευνα του ΟΠΑ, η οποία είχε διενεργηθεί πριν ξεσπάσει η πανδημία. Ειδικότερα, οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι ψωνίζουν 4 φορές μηνιαίως, με το 64% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι ψωνίζει έως 5 φορές μηνιαίως. 

Πιστοί σε ένα κατάστημα

Πάνω από τους μισούς, και συγκεκριμένα το 54,5% των ερωτηθέντων, δήλωσαν ότι κάνουν τις αγορές σταθερά από ένα σούπερ μάρκετ. Το 45,5% των καταναλωτών χρησιμοποιεί περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές, δηλαδή χρησιμοποιεί περισσότερα από ένα καταστήματα για τις αγορές του. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην προηγούμενη έρευνα τα παραπάνω ποσοστά ήταν αντίστροφα: τότε το 44,7% δήλωνε ότι ψωνίζει σταθερά από ένα σούπερ μάρκετ και το υπόλοιπο 55,3% ότι επιλέγει περισσότερα του ενός καταστήματα.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ