Τα δώρα που επιστρέφουμε βλάπτουν το... περιβάλλον

Μια άλλη διάσταση στην επιστροφή προϊόντων

Κι αφού περάσουν οι γιορτές, η περίοδος της προσφοράς, έρχεται η περίοδος της επιστροφής…

Σύμφωνα με έκθεση της Optoro και της CBRE, που δημοσιεύει το Yahoo Finance, προβλέπεται ότι το 30% των προϊόντων που αγοράστηκαν, συνολικής αξίας άνω των 66,5 δισ. δολαρίων θα επιστραφούν αυτή την εορταστική περίοδο, αριθμός που αυξάνεται τα τελευταία πέντε χρόνια, λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το ποσό ρεκόρ των αναμενόμενων επιστροφών θα μπορούσε να δημιουργήσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα: Η «είσοδος» επιπλέον ειδών μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή στις ήδη επιβαρυμένες αλυσίδες εφοδιασμού και να οδηγήσει σε μεγαλύτερες επιπτώσεις για το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Optoro, τα δύο τρίτα των καταναλωτών θα επιστρέψουν τουλάχιστον ένα δώρο κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

«Όλοι πληρώνουμε γι’ αυτό», δήλωσε στο Yahoo Finance Live, ο πρόεδρος και συνιδρυτής της Optoro, Άνταμ Βιταρέλο, σχετικά με τις επιστροφές δώρων: «Το κόστος μετακυλίεται στους λιανοπωλητές, πάνω από 20 δολάρια ανά επιστροφή. Και έτσι το περνούν στους καταναλωτές. Και όλοι πληρώνουμε για μια αναποτελεσματική διαδικασία επιστροφών».

Ο Βιταρέλο πρόσθεσε ότι «ο πλανήτης πληρώνει επειδή πολλά από αυτά τα αγαθά πηγαίνουν πραγματικά σε χωματερές. Σχεδόν 6 δισεκατομμύρια κιλά επιστροφών καταλήγουν σε χωματερές κάθε χρόνο, και αυτό είναι κάτι που δεν είναι απλώς κακό, είναι το υποπροϊόν ενός αναποτελεσματικό συστήματος».

Πώς θα γίνουν οι επιστροφές πράσινες
Σύμφωνα με τον ίδιον, υπάρχουν τρόποι ελαχιστοποίησης της ζημιάς επιστροφής ενός δώρου.

«Πιστεύω ότι οι άνθρωποι —τόσο οι καταναλωτές όσο και οι έμποροι λιανικής— πρέπει να έχουν συνείδηση ​​των αποφάσεων που παίρνουν σχετικά με τις επιστροφές», είπε, προσθέτοντας:

«Δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο να πούμε ότι εάν ένας λιανοπωλητής σας στείλει κάτι και δεν ταιριάζει, απλά πρέπει να το διατηρήσετε γιατί θα έχει άσχημες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Νομίζω ότι, το πιο σημαντικό, οι έμποροι λιανικής και οι καταναλωτές πρέπει να επιλέξουν τρόπους αντιμετώπισης των επιστροφών που είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον».

Ένας τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα των επιστροφών τους είναι να πηγαίνουν τα αντικείμενα πίσω στο κατάστημα, αντί να τα στέλνουν ταχυδρομικώς.

Και ενώ είναι σημαντικό για τους πελάτες να κατανοήσουν τις συνέπειες των επιστροφών, είναι επίσης καθήκον των λιανοπωλητών να «έχουν καλά συστήματα για να επαναχρησιμοποιήσουν αυτά τα αγαθά και όχι απλώς να τα πετάξουν», είπε ο Βιταρέλο.

Η έκθεση Optoro και CBRE συνέστησε στους λιανοπωλητές να κινηθούν προς ένα μοντέλο υβριδικού καταστήματος, το οποίο είναι καλύτερα εξοπλισμένο για να χειρίζεται τις επιστροφές και να αντιστρέφει τα logistics.

Σημείωσε επίσης ότι οι έμποροι λιανικής μπορούν να περιορίσουν τις επιστροφές βελτιώνοντας την online εμπειρία των πελατών τους με νέες δυνατότητες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα και η εικονική δοκιμή.


Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ