Διαβούλευση για τις μετακινήσεις στο πλαίσιο της εκπόνησης του ΣΒΑΚ

Ο Δήμαρχος, Γιάννης Σέγκος χαιρέτισε την εκδήλωση και ζήτησε την ουσιαστική συμβολή της τοπικής κοινωνίας στο σχεδιασμό του κοινού οράματος για το ΣΒΑΚ.

Με μεγάλη ανταπόκριση των φορέων πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου, η πρώτη συνάντηση – διαβούλευση για τις μετακινήσεις στο πλαίσιο της εκπόνησης ενός στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για το Δήμο Χερσονήσου, έργο που χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο».

Ο Δήμαρχος, Γιάννης Σέγκος χαιρέτισε την εκδήλωση και ζήτησε την ουσιαστική συμβολή της τοπικής κοινωνίας στο σχεδιασμό του κοινού οράματος για το ΣΒΑΚ, τόσο στον εντοπισμό των προβλημάτων και την καταγραφή των αναγκών στη λειτουργία των πόλεων και των παρακείμενων οικισμών, αλλά και στους τρόπους επίλυσής τους, «για να μπορούμε να λειτουργήσουμε ισότιμα με γνώμονα ένα καλύτερο περιβάλλον». Επεσήμανε ακόμα μια φορά ότι «σκοπός αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση και αξιολόγηση μέσω λεπτομερούς κυκλοφοριακού μοντέλου διαφόρων σεναρίων που θα περιλαμβάνουν σειρά μέτρων, πολιτικών, έργων και δράσεων για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των αναγκών των ανθρώπων και των επιχειρήσεων για κινητικότητα. Σε τελική ανάλυση, το ΣΒΑΚ στοχεύει στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, με επίκεντρο τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ποιότητας ζωής, έναντι του αυτοκινήτου και της ταχύτητας.»

Κατόπιν, ο εκπρόσωπος του αναδόχου, κ. Νίκος Δρακωνάκης από την εταιρία ΕΤΑΜ ΑΕ, παρουσίασε τις ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα για το ΣΒΑΚ Χερσονήσου, το χρονοπλάνο ενεργειών και παρουσίασε οριζόντια το σύνολο των παραδοτέων του έργου, με έμφαση στο προς διαμόρφωση οριστικό ΣΒΑΚ, και τη σπουδαιότητα του ως εργαλείο διατροπικής κινητικότητας.

Στη συνέχεια ο κ. Θάνος Βλαστός, Καθηγητής ΕΜΠ, ειδικός σε θέματα Βιώσιμης Κινητικότητας, μίλησε για τα ΣΒΑΚ και το ρόλο τους στην Ευρώπη και την Ελλάδα ως στρατηγικές για πόλεις πιο ανθρώπινες, με ισχυρή ταυτότητα, που στοχεύουν να δώσουν απαντήσεις στους κινδύνους από την κλιματική αλλαγή, αλλά και να μειώσουν το κόστος των αυξημένων ιδιωτικών μετακινήσεων με αυτοκίνητα και τις επιπτώσεις τους που σχετίζονται με τη ρύπανση, το θόρυβο, τον κορεσμό, τα τροχαία συμβάντα, την αλλοίωση του πολεοδομικού ιστού. Τα ΣΒΑΚ, τόνισε, οδηγούν στη χάραξη νέων προτεραιοτήτων, δίνουν έμφαση σε δημόσια συγκοινωνία, περπάτημα και ποδήλατο, προσβλέπουν σε πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα και μικρότερες ταχύτητες, σε υψηλής ποιότητας δημόσιους χώρους και ανθρώπινο περιβάλλον.

Η κ. Μαρία Σίτη, Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός- Συγκοινωνιολόγος, μέλος ομάδας του Αναδόχου του ΣΒΑΚ έδωσε το αναλυτικό πλαίσιο των εργασιών που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα για το Δήμο Χερσονήσου, παρουσίασε την καταγραφή του οδικού δικτύου και ειδικότερα στοιχεία που αφορούν τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά, τους φόρτους και τη σύνθεση της κυκλοφορίας ανά μέσο, τα σημεία που κρίνονται επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια στο σύνολο του δημοτικού δικτύου, τις υποδομές για τους πεζούς και τα διάφορα μέσα μεταφοράς. Μίλησε για τους τομείς παρέμβασης του ΣΒΑΚ Χερσονήσου καλώντας τους πολίτες και τους φορείς να υποδείξουν προβλήματα στο δίκτυο, στην εξυπηρέτηση τόσο ανθρώπων όσο και αγαθών, αλλά και ιδέες για την επίλυσή τους.

Τέλος, η κ. Μαρία Φραγκιαδάκη, Μηχανικός Η/Υ & Πληρ/κής, υπάλληλος του Δήμου, αναφέρθηκε σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της ανοικτής πλατφόρμας κατάθεσης ιδεών (http://svak-hersonisos.eu), παρουσίασε τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος και σημείωσε ότι οποιοσδήποτε επιθυμεί, μπορεί να υποβάλλει τις προτάσεις του για τις μεταφορές και την κινητικότητα στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ