Λιονή προς Σπίρτζη για χάραξη ΒΟΑΚ και ένταξη τμήματος «Σούδα – Αεροδρόμιο Χανίων»

Επιστολές Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Επιστολές αναφορικά στην ένταξη του οδικού τμήματος «Σούδα – Αεροδρόμιο Χανί-ων» στο ΒΟΑΚ και τη χάραξη του ΒΟΑΚ στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύ-μνης απέστειλε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, η Αντι-περιφερειάρχης Ρεθύμνης, κα Μαρία Λιονή.

Συγκεκριμένα οι επιστολές έχουν ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας επισημάνουμε την αναγκαιότητα ένταξης το οδικού τμήματος «Σούδα - Αεροδρόμιο Χανιών» στη συνολική «χάραξη του ΒΟΑΚ» για τους παρακάτω λόγους:

Το οδικό τμήμα «Σούδα - Αεροδρόμιο Χανίων» δέχεται αρκετά υψηλό κυκλο-φορικό φορτίο καθώς είναι ένα από τα δύο κύρια αεροδρόμια του νησιού – πύλη εισό-δου- άρα και εξυπηρετεί χιλιάδες τουρίστες την καλοκαιρινή περίοδο (τουριστική σεζόν Απρίλιος-Νοέμβριος -8 μήνες-). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Κρήτης κατέχει την πρωτιά σε αριθμό ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων σε σχέση με τον πληθυσμό της ανάμεσα στις Περιφέρειες της Ευρώπης. Η πλειονότητα των αυτοκινήτων αυτών έχει σαν αφετηρία ένα από τα δύο διεθνή αεροδρόμια του νησιού.

Το Αεροδρόμιο Χανίων, εξυπηρετεί δύο Νομούς (Χανιά και Ρέθυμνο). Επίσης με το δεδομένο της κατασκευής του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι Τυμπακί-ου, δηλαδή ανατολικότερα, το οποίο θα αντικαταστήσει το παρόν αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης του Ηρακλείου, οι Ρεθυμνιώτες θα εξυπηρετούνται κατά βάση αποκλειστικά πλέον από το αεροδρόμιο Χανίων. Το νέο αεροδρόμιο θα απέχει περίπου 125 χιλιόμετρα από την πόλη του Ρεθύμνου, δηλαδή ο Ρεθυμνιώτης θα πρέπει να διανύσει 45 χιλιόμετρα (1 ώρα επιπλέον οδήγηση) παραπάνω απόσταση από ό,τι διανύει τώρα για το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης Ηρακλείου (περίπου 80 χλμ από την πόλη του Ρεθύμνου). Το αεροδρόμιο Χανίων είναι σε απόσταση 65 χλμ από την πόλη του Ρεθύμνου, δηλαδή περίπου μία ώρα οδήγηση όπως άλλωστε και για το αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, τα δεδομένα αλλάζουν άρδην για τον Ρεθυμνιώτη, που θα θέλει να ταξιδέψει με αεροπλάνο, καθώς ενώ με την τωρινή κατάσταση εξυπηρετείται και από τα δύο αε-ροδρόμια, στο άμεσο μέλλον μοναδική επιλογή θα αποτελεί το αεροδρόμιο Χανίων. Άρα, το εν λόγω αεροδρόμιο ουσιαστικά θα εξυπηρετεί δύο Νομούς (Χανίων και Ρεθύ-μνης).

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι για το τμήμα «Σούδα-Αεροδρόμιο» υπάρχει μία μελέτη η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί/επικαιροποιηθεί και να ενταχθεί στο συ-νολικό σχεδιασμό για το ΒΟΑΚ.

Γνωρίζουμε ότι ο ΒΟΑΚ είναι στις άμεσες προτεραιότητές σας και για αυτό σας παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν στο σχεδιασμό του και το οδικό τμήμα «Σούδα-Αεροδρόμιο» το οποίο για τους λόγους, που αναφέραμε, είναι επιτακτική η ανάγκη να αναβαθμιστεί.

..

Μας χαροποιεί ιδιαιτέρως η ουσιαστική επανεκκίνηση των διαδικασιών για την κατασκευή του βόρειου οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), κάτι που πιστοποιήθηκε με την πρόσφατη επίσκεψή σας στην Κρήτη και την παρουσίαση της νέας χάραξης του ΒΟΑΚ καθώς και την ανακοίνωση, που επακολούθησε αναφορικά με την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργου του ΒΟΑΚ.

Στο πλαίσιο λοιπόν του νέου σχεδιασμού του ΒΟΑΚ, σας παρακαλούμε όπως μας γνωστοποιήσετε τη χάραξη του εν λόγω οδικού άξονα στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης προκειμένου να γίνει σαφής σε εμάς η οριοθέτησή του».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ