Παρέμβαση Γ. Κεφαλογιάννη για το οδικό τμήμα Πάνορμος - Εξάντη

Ερώτηση στη Βουλή για τον κίνδυνο απένταξής του

Στη Βουλή φέρνει εκ νέου το θέμα της αναβάθμισης του οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ Πάνορμος-Εξάντη, συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. Με δεδομένη την κρισιμότητα του ζητήματος και ορατό πλέον τον κίνδυνο απένταξης του σημαντικού αυτού έργου, ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής επανέρχεται καταθέτοντας ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη, ζητώντας του να ξεκαθαριστεί επιτέλους το τοπίο για την πορεία ενός έργου με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ουσιαστική προστιθεμένη αξία στη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ.

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 «Κύριε Υπουργέ,

 

Στις 5 Φεβρουαρίου του 2013 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε στην έγκριση διάθεσης πίστωσης ποσού εξήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (63.500.000 €) για τη δημοπράτηση με ανοικτή διαδικασία του έργου «Αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού τμήματος Πάνορμος-Εξάντης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης».

Η παραπάνω διαδικασία υπήρξε μια συντονισμένη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων φορέων με δεδομένο ότι στο εν λόγω τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. έχουν σημειωθεί σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Αξίζει να αναφερθεί ότι το έργο είναι προσαρμοσμένο στο φυσικό και δομημένο - οικιστικό περιβάλλον με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στις παρόδιες αγροτικές, οικιστικές, τουριστικές κ.α. χρήσεις και είναι αποδεκτό από την τοπική και ευρύτερη κοινωνία. Η απαλλοτρίωση του έργου κηρύχθηκε με το ΦΕΚ 233/22-7-2014, ενώ έχει γίνει και η εκτίμηση της αξίας των υπό απαλλοτρίωση ακινήτων από την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία του Ν. Ρεθύμνου.

Σήμερα, 4,5 χρόνια μετά, και ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται προς το τέλος της υλοποίησής του, εν τούτοις εξακολουθεί να παραμένει στις καλένδες και πλέον να κινδυνεύει με απένταξη.

Τον εν λόγω κίνδυνο σας είχα επισημάνει με διαδοχικές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, τονίζοντας τη σημασία του έργου για το Ρέθυμνο και για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας του Β.Ο.Α.Κ. (Αρ Πρωτ. 268-11/10/2016, και 2784 - 23/01/2017). Δυστυχώς, πέρα από εξαγγελίες δεν υπήρξε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία προκειμένου να δρομολογηθεί η υλοποίησή του.

Επειδή η Κρήτη είναι μια γεωγραφική ενότητα με ουσιαστικές αναπτυξιακές δυνατότητες και έχει ανάγκη από τη βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων προκειμένου να προχωρήσει με ταχύτητα ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του νησιού.

Επειδή ως νησί έχουμε απόλυτη ανάγκη από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στρατηγικών παρεμβάσεων και όχι από εξαγγελίες άνευ αντικρίσματος, και δεν μπορούμε να συζητάμε για συνολική ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του Β.Ο.Α.Κ. στην επόμενη τετραετία, την ίδια στιγμή που δεν μπορείτε να προχωρήσετε στην αναβάθμιση του οδικού τμήματος «Πάνορμο – Εξάντη», ενός έργου 10 χιλιομέτρων που έχει δημοπρατηθεί από το Μάρτιο του 2014.

Επειδή πρέπει επιτέλους να ξεκαθαριστεί αν το Υπουργείο σκοπεύει να επαναδημοπρατήσει το έργο με συμπλήρωση - τροποποίηση του αρχικού συμβατικού αντικειμένου του, με βάση το Ν.4412/2016 και ύστερα από ακύρωση του σχετικού διαγωνισμού του 2014, ή, αν σε αντιστοιχία με το έργο Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά και για λόγους επιτάχυνσης προτίθεται να προχωρήσει σε μερική ανάκληση της απόφασης Δ1/2132/ο/16-6-2014 του ΥΠΟΜΕΔΙ και ανάθεση της εκτέλεσης του έργου στον επόμενο διαγωνιζόμενο.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

  • Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου αναφορικά με την αναβάθμιση του οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ Πάνορμος -  Εξάντη; Με δεδομένο ότι είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος απένταξης του έργου, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να διασφαλιστεί η αμεσότερη δυνατή διαδικασία για την ομαλή εκτέλεση του έργου;
  • Υπάρχει σαφές και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος επιστροφής των κοινοτικών ενισχύσεων που έχουν δεσμευτεί;»

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ