"Τα εισαγόμενα προϊόντα είναι φθηνότερα" - Μύθος ή πραγματικότητα;

Τι προτιμά ο σύγχρονος καταναλωτής - Η εμπειρία της Χαλκιαδάκης Α.Ε

Έχουμε ακούσει πολλές φορές ότι τα εισαγόμενα προϊόντα είναι πιο φθηνά από τα Ελληνικά, ισχύει όμως κάτι τέτοιο;

Η αλήθεια είναι πώς σε γενικές γραμμές, αυτό είναι μύθος.

Οι τιμές σε κάθε αγορά, καθορίζονται από την προσφορά και την ζήτηση και είναι άμεσα συναρτώμενες με την ποιότητα του κάθε προϊόντος. Ένα «καλό» προϊόν, που παράγεται και κυκλοφορεί στην αγορά σε ποσότητα μικρότερη από την ζήτηση των καταναλωτών, θα πουληθεί σε αυξημένη τιμή σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή, μέχρι τα ράφια των καταστημάτων.

Για να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες, απευθυνθήκαμε στην μεγαλύτερη Κρητική αλυσίδα σούπερ μάρκετ την εταιρεία ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ. Μια αλυσίδα με παρουσία πολλών δεκαετιών και άριστη γνώση της αγοράς, αλλά και με ιδιαίτερα ανεπτυγμένο το αίσθημα της ευθύνης απέναντι στους Κρητικούς παραγωγούς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι στα ράφια των σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης, ο καταναλωτής μπορεί να βρει Κρητικά προϊόντα που σε ορισμένες κατηγορίες ξεπερνούν ακόμα και το 80% (!).

 Διαβάστε λοιπόν τι μας είπαν τα στελέχη της εταιρείας: Στην Κρήτη, έχουμε την ευλογία να παράγουμε πολλά αγροτικά προϊόντα υψηλού ποιοτικού δείκτη, πιστοποιημένα και ιδιαίτερα νόστιμα, τα οποία όμως αφενός δεν ευδοκιμούν όλο τον χρόνο και αφετέρου εξάγονται στην υπόλοιπη Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε ορισμένες περιόδους, όταν δεν επαρκεί ή δεν υπάρχει καν τοπική παραγωγή, η πώληση προϊόντων που παράγονται εκτός Κρήτης είναι μονόδρομος για να καλυφτούν οι καταναλωτικές ανάγκες. Μόλις όμως τοποθετηθούν στα ράφια τα αντίστοιχα Κρητικά, η ζήτηση των καταναλωτών κατευθύνεται μαζικά προς αυτά και μάλιστα με πολύ μεγάλα ποσοστά: σχεδόν το 50% στο κρεοπωλείο (με τα υπόλοιπα να είναι κυρίως ελληνικά), στα είδη μαναβικής με 54%, στα κρασιά με 67%, στο μέλι με 94% και στα παξιμάδια τα Κρητικά προϊόντα προτιμώνται σε ποσοστό 97%.

Μας τόνισαν επίσης, ότι ο σύγχρονος καταναλωτής είναι πλέον απόλυτα ενημερωμένος, χρησιμοποιεί αυστηρά κριτήρια στις επιλογές του, ενώ και η ίδια η εταιρεία φροντίζει να τον πληροφορεί με κάθε διαθέσιμο τρόπο.

Για τον σκοπό αυτό μάλιστα, η εταιρεία Χαλκιαδάκης έχει εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου της ποιότητας και ιχνηλαστιμότητας των φρούτων και λαχανικών που διαθέτει στα καταστήματά της, το e-cert.

Με καθημερινούς ελέγχους από εξειδικευμένους γεωπόνους σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, το e-cert αποτελεί μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων μέσω της οποίας μπορεί ο κάθε καταναλωτής να μαθαίνει για όλες τις διεργασίες που συντελούνται στο προϊόν από την καλλιέργειά και την συγκομιδή, μέχρι να φτάσει στο καλάθι του. Το συγκεκριμένο μάλιστα σύστημα, βραβεύτηκε το 2013 ως το κορυφαίο σύστημα διασφάλισης ασφάλειας τροφίμων στην Ελλάδα, και το 2014 από τον ΕΒΕΑ, ως το πιο καινοτόμο πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ