Αφιερωμένο στον Ερωτόκριτο και την κρητική διάλεκτο το νέο λεύκωμα των Ρεθυμνίων Αττικής

Το λεύκωμα αυτό θα δώσει την ευκαιρία μιας περαιτέρω αφιερωματικής εξέλιξης, στο πλαίσιο της επετείου για τον Ερωτοκριτο

Πάντα πρωτοπόρος, πάντα πρωτότυπος ο ιστορικός σύλλογος των αποδήμων Ρεθυμνίων της Αττικής , κατάφερε να παρουσιάσει πριν λίγες ημέρες το νέο του λεύκωμα – ημερολόγιο για το έτος 2019 , αφιερωμένο στον Ερωτόκριτο, εντυπωσιάζοντας ακόμη και τους ανθρώπους της περιφέρειας Κρήτης, οι οποίοι έχουν αναλάβει την οργάνωση περι αυτού.

Η ανακήρυξη του έτους 2019 ως «έτος Ερωτόκριτου» από το υπουργείο πολιτισμού, ενέπνευσε τους Ρεθυμνιώτες της Αττικής έτσι ώστε να εγκαινιά-σουν την νέα χρονιά αγαπητερά και με πάθος .

Αγάπη για τον άνθρωπο, για τον τόπο τους, για την κρητική διάλεκτο , πάθος για την ανύψωση του πνεύματος, την διατήρηση της φήμης του Ρεθέμνου ως τόπο των γραμμάτων αλλά και την διάσωση της κρητικής διαλέκτου, διαμη-νύουν δυναμικά οι απόδημοι Ρεθεμνιώτες της Αττικής στο νέο τους λεύκωμα – ημερολόγιο 2019, αφιερωμένο στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου υπο τον τίτλο «όντε θα σ’ αναστορηθώ ..»,με την εικαστική αισθητοποίηση από πίνακες του αγιογράφου Γεωργίου Κόρδη .

Ένα εξαιρετικό λεύκωμα με νόημα , που επιμελήθηκε όπως πάντα ο έχων την ιδέα πρόεδρος του συλλόγου Γεώργιος Βλατάκης, πλούσιο σε υλικό ,το οποίο προλογίζει ο ομότιμος καθηγητής της γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Χριστόφορος Χαραλαμπάκης ,έχων την επικεφαλίδα «η μαγεία της κρητικής διαλέκτου στον Ερωτόκριτο». Η ευγενής χορηγία του ιδρύματος Νίκου Δασκαλαντωνάκη έκανε την έκδοση αυτή πραγματικότητα, αποδεικν-ύοντας για μια ακόμη φορά το μεγαλείο της αγάπης του προς το πολιτισμό, προς το Ρέθυμνο, προς το σύλλογο μας. Είμεθα βαθειά ευγνώμονες .

Μία ευτυχή συγκυρία που έρχεται από το παρελθόν να μετουσιώσει στο σήμερα την πραγματικότητα ,συνδυάζοντας την μαγεία του παραμυθιού με τη γνώση της ζωής, μέσα από ζωγραφικούς πίνακες βυζαντινής τεχνοτροπίας , ζωντανεύ-οντας τον κρητικό στίχο , την λεβεντιά και την ανυπόκριτη αγάπη. Πολλοί καλλιτέχνες έχουν αποδώσει εικαστικά τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα , όπως ο Εγγονόπουλος , ο Μπόστ, ο Θεόφιλος, ο Τσαρούχης κά , αλλά την ποικίλη απεικόνιση των ποιημάτων του Κορνάρου όπως την ιστορεί ο Γιώργος Κόρδης είναι μοναδικός. Αν ζούσε ο Κορνάρος σίγουρα θα επαινούσε την ζωγραφική απεικόνιση του ποιήματος του και θα αισθανόταν ότι η ποίηση μετουσιώνεται – ενσαρκώνεται μέσα από την ζωγραφική του Γ. Κόρδη και όλα μαζί κοινωνούν των θείων μυστηρίων. Η χρήση της κρητικής διαλέκτου στο ποίημα του Ερωτόκριτου κάνει πιο δυνατό το στίχο και νοηματίζει τα πράγματα με σοφία πετυχαίνοντας μεγάλη εκφραστική τελειότητα.

Το λεύκωμα αποτελείται από 86 σελίδες περίπου, προσεγμένο και γεμάτο από ποίηση του Ερωτόκριτου ,συνοδευόμενο από το πλήθος των εικαστικών πινάκων , μέσα από ένα σύμπλεγμα χαρακτικής ,με κατάληξη χρωματικής πανδαισίας και σπουδαίας αγιογραφικής ιστόρησης, με πινελιές από σοφιστικέ ποιητικά αποσπάσματα των εκδόσεων Σπύρου Κούφαλη.

Μελλοντικές πολιτιστικές δραστηριότητες

Το λεύκωμα αυτό θα δώσει την ευκαιρία μιας περαιτέρω αφιερωματικής εξέλιξης, στο πλαίσιο της επετείου για τον Ερωτοκριτο ,την οποία θα πραγματοποιήσει προσεχώς ο σύλλογος των αποδήμων Ρεθυμνιων της Αττικής ,με αναδρομική έκθεση των περίφημων αυτών ζωγραφικών πινάκων του Γ. Κόρδη σε συνδυασμό με ποίηση και μουσική. Σκοπός της αναδρομικής αυτής έκθεσης είναι η γνωριμία της παραμυθίας του Ερωτόκριτου μέσα από την κρητική διάλεκτο, την εικαστική προσέγγιση και την μουσική επένδυση, μεταφερόμενα στην Κρήτη και στο Εξωτερικό.

Επιπλέον συγχρονιζόμαστε να δώσουμε και μία άλλη διάσταση μέσα από τον Ερωτόκριτο , πραγματοποιώντας εκδήλωση με την παρουσίαση των σπάνιων θυρεών -οικοσήμων γνωστών κρητικών οικογενειών, με ιστορική πραγματικότητα .

Ο ιστορικός σύλλογος Ρεθυμνιων Αττικής «ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ» ,δεν σταματάει να πραγματοποιεί τους σκοπούς του , να ιχνηλατεί την παράδοση, να συμπληρώνει το πάζλ του πολιτισμού ,με αγνά αισθήματα, αναδεικνύοντας το Ρέθυμνο ως γνήσιο τόπο των γραμμάτων .Ακολουθήστε τον ….!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ