Γ. Κουμεντάκης: Θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν διάλογο ουσιαστικό της όπερας με το κοινό

Στη νέα σεζόν το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε επτά θεματικούς κύκλους και όλες οι παραγωγές είναι καινούριες, εκτός από την μεγάλη επιτυχία της περασμένης περιόδου «Λουτσία ντι Λαμμερμούρ» με την οποία θ΄αρχίσει επισήμως η σεζόν στις 14 Οκτωβρίου

Η «γυναίκα της διπλανής πόρτας» Φανί Αρντάν, η ενδυματολόγος των τεσσάρων Όσκαρ Μιλένα Κανονέρο, ο σπουδαίος Γερμανός σκηνογράφος Τομπίας Χοάιζελ, ο εικαστικός Νίκος Ναυρίδης σε μια διασύνδεση των εικαστικών τεχνών με τη λυρική τέχνη, ο συνεργάτης της Πίνα Μπάους χορογράφος Δάφνις Κόκκινος, ο πολυβραβευμένος αυστραλός σκηνοθέτης Ελάιτζα Μοσίνσκι, ο Ισπανός χορογράφος Νάτσο Ντουάτο είναι κάποια από τα διεθνή ονόματα που θα συνεργαστούν με την Εθνική Λυρική Σκηνή την καινούργια σεζόν 2018/2019. Αν συνυπολογίσουμε τις δύο νέες παραγωγές της ΕΛΣ την αμέσως επόμενη σεζόν 2019/2020, μία με την Κρατική Όπερα της Βαυαρίας (Μόναχο) και άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά λυρικά θέατρα πάνω στο πρότζεκτ της Μαρίνας Αμπράμοβιτς για την Μαρία Κάλλας, καθώς και τη συμπαραγωγή με την Όπερα του Γκαίτεμποργκ πάνω σε έργο του Μότσαρτ, το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής που ανακοινώθηκε σήμερα (νωρίτερα από ποτέ ) διευρύνθηκε κι ανοίγει ακόμα περισότερο τις πόρτες του λυρικού θεάτρου στο ελληνικό κοινό, αλλάζει κλίμακα και δημιουργεί ευρύτερες προοπτικές.

Στη νέα σεζόν το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε επτά θεματικούς κύκλους και όλες οι παραγωγές είναι καινούριες, εκτός από την μεγάλη επιτυχία της περασμένης περιόδου «Λουτσία ντι Λαμμερμούρ» με την οποία θ΄αρχίσει επισήμως η σεζόν στις 14 Οκτωβρίου. Επίσης, έχουν προγραμματιστεί έργα τα οποία έχουν ν΄ανέβουν στην ΕΛΣ πολλές δεκαετίες όπως η «Μανόν» του Μασνέ και η «Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» του Σοστακόβιτς, ενώ η δημοφιλής «Τραβιάτα» του Βέρντι θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Ηρώδειο, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου. Η συνεργασία με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου συνεχίζεται με τον «Σιμόν Μποκανέγκρα» του Βέρντι ενώ θα παρουσιαστούν και νέες παραγωγές των «Γάμων του Φίγκαρο» του Μότσαρτ και της «Νόρμας» του Μπελίνι. Στην παιδική σκηνή ένα σημαντικό έργο του 20ού αιώνα «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι του Τοχ» θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Στο Ηρώδειο η ΕΛΣ θα ανεβάσει τη Νόρμα του Μπελλίνι και την Τραβιάτα του Βέρντι, για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου.

Στη νέα καλλιτεχνική περίοδο νεότεροι και καταξιωμένοι αρχιμουσικοί θα διευθύνουν τις παραγωγές, όπως οι Ζωή Τσόκανου, Βασίλης Χριστόπουλος, Γιώργος Μπαλατσινός, Κλεάντε Ρούσσο, Γιώργος Ζιάβρας, Στάθης Σούλης, Μάριος Παπαδόπουλος, Νίκος Βασιλείου, Πιερ Ντυμουσσώ και φυσικά οι δύο αρχιμουσικοί της ΕΛΣ Λουκάς Καρυτινός και Ηλίας Βουδούρης.

Ο Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις συνεχίζεται με εξαιρετικά δημοφιλή έργα όπως ο Μεγάλος Ερωτικός, τα Reflections και η Τζοκόντα, αλλά και με το ανολοκλήρωτο έργο του συνθέτη πάνω στην Αμοργό του Ν. Γκάτσου.

Η σεζόν θα ανοίξει με ένα Γκαλά Ροσσίνι, τιμώντας τα 150 χρόνια από τον θάνατο του συνθέτη, στο πλαίσιο του Tempo Forte και σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Όπερας του Πέζαρο.Επίσης θα φιλοξενηθεί το πρώτο Γκαλά του διεθνώς καταξιωμένου βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά.

Τον Ιούνιο του 2019, θα παρουσιαστεί η νέα παραγωγή της σειράς «Όπερα και Μόδα».

Ο Γιώργος Κουμεντάκης στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Μιλώντας στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο διευθυντής της ΕΛΣ Γιώργος Κουμεντάκης λέει: «Προχωράμε παίρνοντας ρίσκα και γνωρίζοντας τις δυνάμεις μας, όμως έτσι θα δημιουργήσουμε μια δυναμική με το κοινό, έναν διάλογο ουσιαστικό της όπερας μαζί του, ιδαίτερα πολύτιμο στην Ελλάδα που ταλαιπωρείται όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης . Μπορεί η σχέση που αναπτύσει η όπερα με το κοινό να είναι μια όαση για εκείνους που θέλουν να γνωρίσουν αυτό το είδος το οποίο έχει μια μεγάλη αξία , το περιεχόμενο του είναι έντονα συγκινησιακό, φιάχνει συνειδήσεις, καλλιεργεί. Θέλουμε να ταυτίσουμε, δηλαδή, και την άλλη πραγματικότητα που είναι η μουσική και ο πολιτισμός μ έναν τρόπο που δεν εξυπακούεται, δεν είναι εύκολος, δεν πάμε με λύσεις που είναι πάντα οι αναμενόμενες».

Τον ρωτάμε για τα οικονομικά της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: «Όσο αυξάνονται τα έσοδα τόσο αυξάνονται τα έξοδα. Είναι ένας χώρος με δύο Σκηνές και μάλιστα με ελλιπές προσωπικό, δεν έχουμε δυνατότητα να να προσλάβουμε εργαζόμενους. Όσοι ήρθαμε από τα« Ολύμπια» τόσοι είμαστε στο ΚΠΙΣΝ. Έχουμε πάρα πολλά θέματα δεν θέλω να δώσω την εικόνα ενός οργανισμού χωρίς προβλήματα όμως προσπαθούμε να τα αντιμετωπίζουμε. Για το 2018 πήραμε επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού 12,5 εκ. ευρώ ( από αυτά τα 4 εκ. 600 χιλιάδες ευρώ επιστρέφονται στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος για λειτουργικά έξοδα) και περιμένουμε έκτακτη επιχορήγηση από το υπουργείο Οικονομικών. Λάβαμε και χορηγία από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ύψους 2 εκ. ευρώ για την Εναλλακτική Σκηνή και 500 χιλιάδες ευρώ για τα εκαπιδευτικά-κοινωνικά μας προγράμματα»

Επισημαίνουμε στον Γιώργο Κουμεντάκη ότι οι παραστάσεις της περαμένης χρονιάς ήταν σχεδόν όλες sold out: «Όλες αυτές οι παραγωγές στη μεγάλη κλίμακα στοιχίζουν πάρα πολύ φέρνουν φυσικά και περισότερα έσοδα.Οι δύο Σκηνές είχαν πληρότητα, ακολουθώντας βέβαια την πολιτική των φτηνών ειστηρίων το οποίο δεν είναι το καλύτερο για τα έσοδα όμως είναι το καλύτερο για την επικοινωνία με τον κόσμο. Θέλουμε ο κόσμος να έρχεται και εν μέσω κρίσης δεν μπορεί το εισιτήριο να είναι ακριβό .Το εισιτήριο για μια αντίστοιχης κλίμακας παραγωγή στο εξωτερικό θα κόστιζε δεκαπλάσια. Όμως εμείς την κοινωνική πολιτική των χαμηλότερων εισιτηρίων την ακολουθούμε σταθερά και συνειδητά.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ