Για τον Γκι Λαραμέ, το βιβλίο είναι ένα αντικείμενο τέχνης

Τα πρότζεκτ του έχουν ως βάση το τυπωμένο σε σχήμα βιβλίου κείμενο

Κοινός τόπος είναι ο αφορισμός ότι δεν πρέπει να κρίνεις ένα βιβλίο από την εμφάνισή του, το εξώφυλλό του. Για τον Γαλλο-καναδό καλλιτέχνη Γκι Λαραμέ (Guy Laramée) ωστόσο, τα περιεχόμενα ενός βιβλίου δεν είναι η μοναδική σημαντική πλευρά του. Ο με έδρα το Μόντρεαλ διατομεακός καλλιτέχνης μεταμορφώνει τόμους εγκυκλοπαιδειών ή πολύτομα λεξικά σε τοπογραφικά γλυπτά, λαξεύοντας τις σελίδες τους και αναδεικνύοντας το βιβλίο σε έργο τέχνης. Το τελευταίο πρότζεκτ του περιλαμβάνει ένα έργο στο οποίο μια σειρά από μικροσκοπικές αναβαθμίδες στην πλαγιά ενός βουνού «οδηγούν» σε ένα επίσης μικροσκοπικό περίπτερο στο πλάτωμα της κορυφής (ακούει στο όνομα «Chinese Sanscrit»). Ή, ένα άλλο, το «Dedo de Deus (Δάχτυλο του Θεού)», όπου ράχες καλυμμένες με βρύα υψώνονται από βαθιές κοιλάδες.

Στην ομιλία του με τίτλο «No outside» σε ένα TEDx του 2018, ο Λαραμέ είχε εξετάσει την πρόσληψη της τέχνης σε μια εποχή που ευνοεί μια όλο και μεγαλύτερη εξάρτηση σε ιδέες, αφήνοντας μικρό περιθώριο για αναστοχασμό. Αναφερόμενος στα πρότζεκτ του, τα οποία έχουν ως βάση το τυπωμένο σε σχήμα βιβλίου κείμενο, ο Γαλλο-καναδός καλλιτέχνης είπε ότι τα θεωρεί ως το πλέον κατάλληλο μέσο για να εξερευνήσει «τη σχέση αγάπης-μίσους που έχει με την εγκεφαλική γνώση, την κριτική που ασκεί στις ιδεολογίες περί προόδου, και την ιδέα ότι η πραγματική γνώση μπορεί να είναι και μια αποσάθρωση».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ