Για 3η χρονιά η Γιορτή Φυσικής!

Στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων στις 8 Ιουλίου

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, στον Ισιοπλοϊκό όμιλο Χανίων, στις 8 Ιουλίου. μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πιό προηγμένη έρευνα αιχμής που γίνεται γι την κατανόηση της φύσης και των δυνάμεων που την διέπουν.

Όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια, με την ευκαιρία του Διεθνούς συνεδρίου για τους Νέους Ορίζοντες στην Φυσική που γίνεται στο Κολυμπάρι, οργανώνεται μία ημερίδα όπου, το πρωί, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν απλά πειράματα φυσικής καθώς και να επεξεργαστούν δεδομένα από τον Μεγάλο Αδρονικό Συγκρουστή του CERN υπό την καθοδήγηση Ελλήνων και ξένων ερενητών.

Στο LHC πριν τέσσερα χρόνια ανακαλύφθηκε το μποζόνιο Higgs, μετά από έρευνες πενήντα ετών.

Πέρυσι το καλοκαίρι το LHC –μετά από αναβάθμιση δύο ετών- ξανά ξεκίνησε να καταγράφει δεδομένα Φυσικής από συγκρούσεις πρωτονίων σε σχεδόν διπλάσια ενέργεια από πριν, με σκοπό τις μελέτες ακριβείας του μποζονίου Higgs, καθώς και την ανακάλυψη νέων σωματιδίων που ίσως παράγονται στις ανεξερεύνητες αυτές ενέργειες.

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία και αυτό να «ανακαλύψει» με την σειρά του το μποζόνιο Higgs χρησιμοποιώντας το λογισμικό ΥΠΑΤΙΑ (γραμμένο απο το Παν/μιο Αθηνών), να δει πως το πείραμα ALICE ερευνά για καταστάσεις πλάσματος κουάρκ και γλυονίων –οι οποίες υπήρχαν τις πρώτες στιγμές του Big Bang- και να λύσει τις απορίες του συζητώντας με ερευνητές.

Και ποιος ξέρει, ίσως έχει την τύχη να ακούσει για μια νέα ανακάλυψη από πρώτο χέρι!

Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας (απο τις 20:00 και μετά) ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης Θεόδωρος Τομαράς θα μιλήσει για τα "ΒΑΡΥΤΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ: Η επιβεβαίωση 100 χρόνια μετά την πρόβλεψή τους", με συνοδεία μουσικών δρωμένων από την σοπράνο Κ. Πέτρου.