Οι μύγες απολαμβάνουν το σεξ και όταν το στερούνται το ρίχνουν στο... ποτό!

Τελικά μάλλον έχουμε περισσότερα κοινά απ' όσα νομίζαμε...

Το σεξ, ειδικά η εκσπερμάτιση, είναι άκρως μια απολαυστική εμπειρία για τις αρσενικές φρουτόμυγες, διαπίστωσαν επιστήμονες σε πρόσφατη έρευνά τους.

Μάλιστα οι επιστήμονες ανακάλυψαν ακόμη ένα χαρακτηριστικό του παράξενου εντόμου που θυμίζει έντονα άνθρωπο: ότι εκείνες οι φρουτόμυγες που δεν έχουν κάνει τελευταία σεξ έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν αλκοόλ (εφόσον είναι διαθέσιμο) ώστε να... παρηγορηθούν.

Η ηδονή κατά την εκσπερμάτιση μπορεί να θεωρείται δεδομένη στους ανθρώπους, ωστόσο στο ζωικό βασίλειο αποτελεί μάλλον εξαίρεση. Ο τρόπος που οι φρουτόμυγες αντιμετωπίζουν το ζευγάρωμα είναι πραγματικά μοναδικός και η τάση τους να το... «τσούζουν» μπορεί να συμβάλει στη μελέτη του φαινομένου του εθισμού.

«Θέλαμε να διαπιστώσουμε ποιο στάδιο της διαδικασίας του ζευγαρώματος προσφέρει τη μεγαλύτερη ηδονή στις φρουτόμυγες. Οι ενέργειες που πραγματοποιεί το αρσενικό στη φάση της προσέγγισης; Οι φερομόνες του θηλυκού; Το τελευταίο βήμα που είναι η εκσπερμάτιση;», εξηγεί στον Independent η Δρ. Galit Shohat-Ophir, καθηγητής του πανεπιστημίου του Ισραήλ που εκπόνησε τη μελέτη.

Για να καθορίσουν τι ευχαριστεί και τι όχι τα έντομα, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν μια σειρά «οπτογενετικών» εργαλείων, που ελέγχουν την νευρωνική δραστηριότητα με ακτίνες φωτός. Ειδικότερα, η ομάδα δημιούργησε γενετικά τροποποιημένες μύγες με εγκεφαλικά κύτταρα τα οποία μπορούν ουσιαστικά να ενεργοποιηθούν και να απενεργοποιηθούν με τη χρήση φωτός.

Η Δρ. Shohat-Ophir και οι συνεργάτες της δημιούργησαν μύγες στις οποίες τα εγκεφαλικά κύτταρα που παράγουν τη χημική ουσία κοραζονίνη (CRZ) θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν όταν τα έντομα συναντούσαν κόκκινο φως.

Παλαιότερες μελέτες είχαν ήδη αποδείξει ότι η CRZ είναι η ουσία που «πυροδοτεί» την εκσπερμάτωση.

Οι ερευνητές έβαλαν τότε τις τροποποιημένες μύγες τους σε έναν τροποποιημένο χώρο, το μισό του οποίου ήταν λουσμένο με κόκκινο φως. Η παρακολούθηση των κινήσεων των μύγων αποκάλυψε ότι οι αρσενικές προτιμούσαν να περνούν το χρόνο τους στο κόκκινο φως, γεγονός που υποδηλώνει την τάση να αποζητούν την εκσπερμάτιση.

Με αυτόν τον τρόπο, οι επιστήμονες διαχώρισαν την πράξη της εκσπερμάτισης από την πράξη του ζευγαρώματος και διαπίστωσαν ότι η ίδια η εκσπερμάτιση ήταν αυτό που απολάμβαναν οι αρσενικές μύγες.

Το επόμενο στάδιο της έρευνας, που περιλάμβανε ανάλογες πειραματικές μεθόδους, είχε ως στόχο να ελέγξει κατά πόσο η εκσπερμάτιση (ή η έλλειψή της) επηρεάζουν την επιθυμία των μυγών για αλκοόλ.

«Το επιτυχές ζευγάρωμα ικανοποιεί σωματικά τις αρσενικές μύγες και αυξάνει τα επίπεδα ενός μικρού πεπτιδίου στον εγκέφαλο που ονομάζεται νευροπεπτίδιο F», εξηγεί η Δρ Shohat-Ophir.

Οι μύγες που είχαν βιώσει την εκσπερμάτιση για αρκετές μέρες στη σειρά, και το μυαλό τους ήταν συνεπώς γεμάτο με νευροπεπτίδιο, είχαν λιγότερες πιθανότητες να καταναλώσουν αλκοόλ όταν μπορούσαν να διαλέξουν μεταξύ αλκοολούχων και μη αλκοολούχων γευμάτων.

Αντίθετα, οι μύγες που δεν είχα εκσπερματίσει για αρκετές μέρες επέλεγαν σχεδόν πάντα το αλκοόλ.