Αργεί η επιστροφή των λιμανιών στην κανονικότητα

Για την αντιμετώπισή του θα απαιτηθούν επενδύσεις, τεχνολογία, νέα κίνητρα στις μεγάλες επιχειρήσεις

Καθώς δεν μειώνεται ο συνωστισμός στα λιμάνια και οι τιμές αυξάνονται σε ένα ευρύτατο φάσμα προϊόντων, ο κόσμος αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι το έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν θα εξαφανιστεί απλά με την πάροδο του χρόνου. Για την αντιμετώπισή του θα απαιτηθούν επενδύσεις, τεχνολογία, νέα κίνητρα στις μεγάλες επιχειρήσεις, σύμφωνα με την ανάλυση των New York Times. Θα χρειαστεί μεγαλύτερος αριθμός πλοίων, περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι και μαζικές προσλήψεις οδηγών φορτηγών. Και τίποτε δεν θα επιτευχθεί γρήγορα ή φτηνά. Θα παρέλθουν πολλοί μήνες, ίσως και χρόνια, προτού υποχωρήσει αυτό το χάος.

Οι φθηνές και αξιόπιστες θαλάσσιες μεταφορές δεν είναι πλέον δεδομένες και οι βιομηχανίες αναγκάζονται να μεταφέρουν την παραγωγή τους πλησιέστερα στους καταναλωτές. Η διαφαινόμενη παράταση του προβλήματος αποτελεί πρόκληση για τις πολιτικές ηγεσίες και κύρια αιτία του πληθωρισμού που εξωθεί τώρα τις κεντρικές τράπεζες σε αυξήσεις των επιτοκίων, προκαλώντας αναταραχή στις αγορές από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Τόκιο. Οσα μέτρα και αν λάβουν, όμως, κυβερνήσεις και κεντρικές τράπεζες, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να αγωνίζονται για να παράγουν και να διανείμουν τα προϊόντα τους. Η Whirlpool προειδοποίησε προσφάτως την πελατεία της ότι θα συνεχιστούν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις πλυντηρίων, ψυγείων και άλλων οικιακών συσκευών. Ακόμη και η Tesla προέβλεψε πως θα πληγούν οι πωλήσεις της από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα όπως και από τις ελλείψεις μικροεπεξεργαστών. Την περασμένη εβδομάδα, το ΔΝΤ απέδωσε μεταξύ άλλων και στα δεινά της εφοδιαστικής αλυσίδας την προς τα κάτω αναθεώρηση των προβλέψεών του για την παγκόσμια ανάπτυξη.

Το χάος που προκάλεσε η πανδημία θα χρειαστεί πολύ χρόνο και χρήμα για να αποκατασταθεί.

Η πανδημία επιτάχυνε την ανάδυση τάσεων που αναπτύσσονταν επί δεκαετίες, ιδιαιτέρως της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου, και αυτό εξηγεί το βάθος και την επιμονή των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σε αντίθεση με τις μεγάλες φίρμες που στέλνουν τα προϊόντα τους από τα εργοστάσιά τους ανά τον κόσμο στις κεντρικές αποθήκες, οι οποίες προμηθεύουν τα καταστήματα λιανικής, το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί μια πολύ πιο περίπλοκη διαδικασία: οι έμποροι λιανικής πρέπει να στείλουν τις ατομικές παραγγελίες σε κατοικίες και επιχειρήσεις. Οι αποθήκες είναι γεμάτες και οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής αυξάνουν τους δικούς τους αποθηκευτικούς χώρους. Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων, πέρυσι η Amazon δαπάνησε πάνω από 164 εκατ. δολάρια για νέες αποθήκες και η Lowe’s πάνω από 17 εκατ. δολάρια για τον ίδιο σκοπό. Ο κορεσμός των αποθηκών είναι ο λόγος που παραμένουν δυσλειτουργικά τα αμερικανικά λιμάνια, ιδιαιτέρως όσα έχουν μεγαλύτερη κίνηση όπως οι τερματικοί σταθμοί σε Λος Αντζελες και Λονγκ Μπιτς.

Οταν είναι τόσο περιορισμένος ο χώρος για την αποθήκευση των προϊόντων που ξεφορτώνονται από τα πλοία, τα κοντέινερ συσσωρεύονται στα λιμάνια και τα λιμεναρχεία αναγκάζουν τα πλοία να παραμένουν έξω από αυτά επί ημέρες ή ακόμη και εβδομάδες.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ