Γερμανία: Προς ήπια ανάκαμψη του κλίματος καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Ιούνιο

Ο δείκτης μελλοντικής καταναλωτικής εμπιστοσύνης της GfK για τον Ιούνιο διαμορφώνεται στις -18,9 μονάδες, ελαφρά βελτιωμένος από τις -23,1 μονάδες τον Μάιο.

Το κλίμα καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία αναμένεται να βελτιωθεί τον Ιούνιο, σε μια πρώτη ήπια ανάκαμψη από το σοκ της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με τον όμιλο ερευνών αγοράς GfK.

Ο δείκτης μελλοντικής καταναλωτικής εμπιστοσύνης της GfK για τον Ιούνιο διαμορφώνεται στις -18,9 μονάδες, ελαφρά βελτιωμένος από τις -23,1 μονάδες τον Μάιο. Σε έρευνα του Dow Jones Newswires, αναλυτές ανέμεναν ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση, στις -18 μονάδες τον Ιούνιο.

Ωστόσο, το επίπεδο του -18,9 είναι το δεύτερο χαμηλότερο στην ιστορία των μετρήσεων του καταναλωτικού κλίματος στη Γερμανία, σημείωσε η GfK.

"Η αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών είναι ιδιαίτερα αυξημένη", τονίζει ο Rolf Buerkl, ειδικός επί ζητημάτων καταναλωτών στην GfK.

Η τελευταία κάνει χρήση τριών υποδεικτών για τη διαμόρφωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, συγκεκριμένα εκείνων των προσδοκιών για την οικονομία, των προσδοκιών για το εισόδημα και της ροπής προς τις καταναλωτικές αγορές. Και οι τρεις υποδείκτες σημείωσαν βελτίωση τον Μάιο έναντι του Απριλίου.

Οι Γερμανοί καταναλωτές, πάντως, θεωρούν ότι η γερμανική οικονομία θα αντιμετωπίσει μια σκληρή περίοδο ύφεσης.

"Το άγχος για την απώλεια θέσεων εργασίας αποτελεί κομβικό εμπόδιο στην αύξηση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την απώλεια εισοδημάτων", τονίζει ο Buerkl.

Σύμφωνα με την GfK, τέλος, σημειώνεται ήδη μία μικρή μείωση της ροπής προς την αποταμίευση σε σχέση με τον Απρίλιο, οπότε η τελευταία σημείωσε ρεκόρ, λόγω του τεράστιου βαθμού ανασφάλειας λόγω της κορύφωσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ