Πώς η πανδημία "πλήττει" και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Πώς η πανδημία "πλήττει" και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

“Έγινε αγώνας για να φτάσει στο σημείο να ξεκινήσει, δεν πρόκειται μείνει απροστάτευτο”, διαμηνύει το Υπουργείο

Κοινές ομάδες των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών έχουν συστηθεί για να αντιμετωπιστεί η χωρίς προηγούμενο κρίση που έχει πλήξει τις αερομεταφορές της χώρας, με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού.
Αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες έχουν τεθεί νοκ άουτ και ζητείται πλέον μία επανεκκίνηση του κλάδου.

Όπως αναφέρει το ypodomes.gr, η κρίση στις αερομεταφορές δεν σταματά στα αεροδρόμια που λειτουργούν αλλά αγγίζει και αυτά που κατασκευάζονται.
Σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, σημειώνουν πως και εδώ θεωρητικά υπάρχει θέμα το οποίο θα μπορούσε να επιφέρει  πιθανή καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου.

Πιο συγκεκριμένα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως όπως και οι υπόλοιπες παραχωρήσεις έτσι και αυτή που αφορά το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, έχει στείλει επιστολή γνωστοποίησης γεγονότος ανωτέρας βίας που περιλαμβάνεται στους όρους της σύμβασης.

Εδώ το ζήτημα είναι διαφορετικό από ότι στις άλλες παραχωρήσεις. Περίπου το 30% της χρηματοδότησης, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών, έρχεται από το “ηρακλειόσημο” (το αντίστοιχο του σπατόσημου), δηλαδή ένα τέλος ανά επιβάτη που χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου και που κατευθύνεται στην κατασκευή του αεροδρομίου. Από το “ηρακλειόσημο” που χρεώνεται την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου, το 65% ανακατευθύνεται στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Το ζήτημα εδώ διαφοροποιείται στο γεγονός πως για όσο διαρκεί το lockdown και οι απαγορεύσεις πτήσεων, τότε είναι επόμενο να ζητηθεί αποζημίωση που να καλύπτει την απώλεια του εσόδου αυτού. Εκεί που πιθανόν να γίνεται πιο περίπλοκη η εξίσωση, είναι μετά το τέλος των απαγορεύσεων αυτών καθώς η επίπτωση της κρίσης και η επαναφορά στην επιβατική κίνηση του 2019, από παράγοντες της αγοράς εκτιμάται ότι θα πάρει αρκετό καιρό.

Αυτή η απώλεια εσόδων που σύμφωνα με τις παραπάνω εκτιμήσεις την κάνουν ιδιαίτερα σημαντική, ίσως αποτελέσει σημείο επεξεργασίας τόσο για το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, όσο και για τον παραχωρησιούχο.
Πηγές από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρουν στο ypodomes πως σε κάθε περίπτωση θα στηριχθεί χρηματοδοτικά το έργο καθώς όπως αναφέρουν, “έγινε αγώνας για να φτάσει στο σημείο να ξεκινήσει, δεν πρόκειται μείνει απροστάτευτο”. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές εξετάζονται διάφορα σενάρια που φτάνουν μέχρι και σε αίτημα περαιτέρω χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ.

Πηγή: ypodomes.com

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ