Αναδείχθηκαν οι ολέθριες συνέπειες που θα "φέρει" το νέο αεροδρόμιο

Κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και περιβαλλοντική καταστροφή

Η απερίγραπτη καταστροφή που θα προκαλέσει η δημιουργία του αεροδρομίου Καστελλίου συνδυαστικά με την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος αναδείχτηκαν στην επιτυχημένη εκδήλωση που οργάνωσε την Παρασκευή 19 του μήνα στο Πολύκεντρο Ηρακλείου η περιφερειακή παράταξη «Ανυπόταχτη Κρήτη, αντικαπιταλιστική αριστερή παρέμβαση» με τίτλο: «ΟΧΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ, μια φαραωνική επένδυση που πλήττει άνθρωπο και περιβάλλον».

Οι δύο κεντρικοί ομιλητές, ο Γιώργος Μαυραντωνάκης, πρόεδρος της Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, και ο υποψήφιος Περιφερειάρχης της Ανυπόταχτης Κρήτης Γιώργος Πιαγκαλάκης, ανέδειξαν ότι οι μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στα μεγάλα έργα έρχονται για να δικαιολογήσουν εκ των υστέρων τις επενδύσεις και όχι να κρίνουν εκ των προτέρων την βιωσιμότητα και ωφελιμότητά τους.

Παράλληλα αναδείχτηκε η ανάγκη της συγκρότησης ενός ευρύτερου αγωνιστικού μετώπου που θα απευθύνει κάλεσμα προς τον κόσμο του Ηρακλείου, της περιοχής της Πεδιάδας και όλης της Κρήτης, ενάντια σε αυτό, δηλαδή ενάντια σε ζημιογόνες, αντιλαϊκές και επιβλαβείς για το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της Κρήτης πολιτικές. Η Ανυπόταχτη Κρήτη δεσμεύτηκε πως θα συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις προς αυτή την κατεύθυνση σε συντονισμό και συνενόηση με την πρωτοβουλία των κατοίκων του Καστελλίου.

Συγκεκριμένα, ο Γ. Πιαγκαλάκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι το αεροδρόμιο είναι ένα ιδιωτικό έργο που θα χρεωθεί όμως το δημόσιο, δηλαδή ο λαός και οι εργαζόμενοι όπως συμβαίνει με τα έργα ΣΔΙΤ. Είναι μια επένδυση-εργασιακό κάτεργο. Οι εργασιακές σχέσεις που η κοινοπραξία επιφυλάσσει στους εργαζόμενους, φαίνεται ότι θα είναι στυγνά εκμεταλλευτικές. Θα φέρει απώλεια θέσεων εργασίας στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα αλλά και από το παλιό αεροδρόμιο. Επίσης πρόκειται για μια επέμβαση που θα αλλάξει πλήρως τον χαρακτήρα και την κοινωνική σύσταση της περιοχής. Η εκρίζωση 200.000 ελαιοδένδρων σε έκταση 12.000 στρεμμάτων δεν θα μειώσει μόνο την ποσότητα και την ποιότητα του παραγόμενου ελαιολάδου της περιοχής. Μια ανεπίστρεπτη περιβαλλοντική καταστροφή, που ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τηνυγεία των κατοίκων στα αστικά κέντρα. Η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, που καταλήγει στο φράγμα Αποσελέμη αλλά και των υπόγειων νερών καθώς προβλέπεται η διοχέτευση 650.000 κ.μ. επεξεργασμένων λυμάτων το χρόνο. Χαρακτηριστική η πρόβλεψη για τους εργαζόμενους που θα έρχονται σε επαφη με το νερό από τον βιολογικό καθαρισμό της ΜΠΕ: «... κατά την εργασία τους στα μέρη άδρευσης με ανακτημένο νερό θα πρέπει να φορούν ειδικά ρούχα και γάντια, ενώ σε κάθε επαφή με το νερό θα πρέπει να πλένονται με ειδικά αντιβακτηριδικά σαπούνια...»

Από την πλευρά του ο κ. Γ.Μαυραντωνάκης τόνισε πως το νέο αεροδρόμιο θα έχει πολλαπλάσιο κόστος κατασκευής σε σύγκριση με την αναβάθμιση του υφιστάμενου. Επίσης θα έχει πολύ μικρότερη χωρητικότητα από ότι το αναβαθμισμένο Ν. Καζαντζάκης με το λοξό, λόγω μονού διαδρόμου και διαδικασίας προσέγγισης με όργανα. Όπως είπε το νέο αεροδρόμιο θα έχει ετήσια επιβάρυνση για τον φορολογούμενο τουλάχιστον 120 εκατομμύρια (αφανισμός τοπικού προϊόντος, τοκοχρεολύσιο δανεισμού και απώλεια ΤΕΑΑ). Το έργο θα αποτελέσει πλήγμα για τον τουρισμό λόγω μεγάλης αύξησης των τελών χρήσης του αεροδρομίου και το κόστος αερομεταφοράς. Όπως είπε θα αυξηθεί ο χρόνος πτήσης, λόγω διαδικασίας προσέγγισης από το Λιβυκό, κατά τουλάχιστον 20 λεπτά. Αυτό μεταφράζεται σε 15.000 παραπάνω ώρες πτήσης ή 90.000.000 Ευρώ κόστος ή 45.000 τόνους παραπάνω καύσιμα ή 140.000 τόνους CO2 – Αύξηση Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ