ΕΚΕΙΝΟΣ & ΕΚΕΙΝΗ
Πώς επιλέγει να περάσει το Πάσχα της η Gen Z;
Έχει διαφορά από τον τρόπο που επιλέγουν οι υπόλοιπες γενιές;

Είναι γεγονός πως η μια γενιά, είτε πρόκειται για την προηγούμενη είτε για την επόμενη, προσπαθεί να καταλάβει και να “μπει” στα παπούτσια της άλλης. Τι σκέφτονται, τι προτιμούν να κάνουν στον ελεύθερο τους χρόνο, τι τους αρέσει, πως μιλάνε μεταξύ τους, κλπ.
Εμείς θα ασχοληθούμε με την Generation Z, και συγκεκριμένα πώς επιλέγει να βιώσει την Μ. Εβδομάδα αλλά και το Πάσχα.
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή! Στην Generation Z (Gen Z) ανήκουν όσοι γεννήθηκαν από το 1997 έως και το 2012, άλλοι βέβαια λένε από το 1995, τα όρια είναι λίγο ρευστά. Οι γεννημένοι μάλιστα 1993-1998 υποστηρίζουν πως ανήκουν σε μια “δική τους” κατηγορία κι αυτοποκαλούνται «Zillennials», καθώς όπως υποστηρίζουν, δεν νιώθουν να ταυτίζονται πλήρως με καμία από τις δυο γενιές, ούτε με τους Millenials αλλά ούτε και με την Gen Z.
Ουσιαστικά η Gen Z είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε με την τεχνολογία και το διαδίκτυο ως μέρος της καθημερινότητας, με τους γεννημένους από το 2000 κι έπειτα να το θεωρούν αναπόσταστο μέρος της ζωής τους, ή τουλάχιστον για τους περισσότερους. Πλήρως εξοικειωμένοι με τα κοινωνικά μέσα, streaming και τη συνεχή εξέλιξη των ψηφιακών πλατμορμών αλλά και πληροφοριών, μπορούν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να “παίζουν στα δάχτυλα” οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη σημειώνεται.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τεχνολογία να διαμορφώνει αρκετά και τις θρησκευτικές εορτές αφού τα post στην εκκλησία, το hashtag τύπου «Πάσχα στο χωριό» (#PasxaStoXorio) να είναι δεδομένα σε social media, ενώ τα βαμμένα αβγά έχουν την τιμητική τους στα instagram stories. Πολλοί είναι δε αυτοί που βρίσκουν ιδιαίτερα διασκεδαστικό την εύρεση της κατάλληλης λαμπάδας με την οποία θα φέρουν το Άγιο Φως στο σπίτι - μια λαμπάδα όμως που θα είναι και αρκετά... φιλική προς το instagram, με πολλές από αυτές που επιλέγονται -εκτός των κλασσικών- να φέρουν προσωπικότητες που έχουν δημιουργηθεί στα Social Media.

Όμως, η γενιά αυτή έχει την εκπληκτική δυνατότητα της συμπερίληψης και της ποικιλίας, αφού ο καθένας μπορεί να βιώσει τις εορταστικές ημέρες όπως επιθυμεί, χωρίς να σημειώνεται πίεση ή κριτική από τους συνομηλίκους τους.
Είναι η γενιά που βρίσκεται ακόμη στο μεταίχμιο, άλλοι πηγαίνουν ακόμη σχολείο και “αναγκάζονται” να ακολουθούν στην Εκκλησία την οικογένεια, πολλοί πάνε όμως και από θρησκευτική ευλάβεια, και πραγματική ανάγκη να βρεθούν κοντά στον Θεό τις ημέρες αυτές.
Άλλοι εργάζονται, αφού ένα μεγάλο ποσοστό της GenZ αποτελεί το εργατικό δυναμικό της εστίασης αλλά και του τουρισμού, ενώ άλλοι επιλέγουν να μην συμπεριλάβουν καμία θρησκευτική συνήθεια στην καθημερινότητα τους.
Θρησκευόμενοι και άθρησκοι, με σεβασμό ο ένας στον άλλον, μπορεί να βρεθούν στο τραπέζι μετά την Ανάσταση αρπάζοντας την ευκαιρία να βρεθούν με τους αγαπημένους τους.
Η γενιά που “διχάζεται” επιλέγοντας να βγει το βράδυ του Σαββάτου και να ξυπνήσει το μεσημέρι της Κυριακής για να απολαύσει ως πρώτο γεύμα.. αρνάκι, ή επιλέγοντας να μείνει σπίτι μετά την Ανάσταση.
Οι “πρωτογεννημένοι” της Gen Z φαίνεται να αλλάζουν τις προτεραιότητες τους, βάζοντας πρώτη την ξεκούραση και την οικογένεια, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν φτιάξει τη δική τους οικογένεια.
Εν ολίγοις, η generation z είναι η γενιά που επιλέγει να περάσει τις ημέρες αυτές όπως επιθυμεί, χωρίς την κοινωνία ή την πίεση των γύρω να την απασχολεί ιδιαίτερα, πλάι σε αγαπημένους ανθρώπους ή στην εργασία. Κυριακή στο χωριό, στην πόλη ή και σε κάποιον μακρινό προορισμό!