ΑΠΘ: Μειώνεται κατά 50% o δείκτης μετάδοσης κορονοϊού σε τάξη με 15 μαθητές

Μία τάξη με 15 μαθητές είναι σύμφωνα με τους ειδικούς το προτιμότερο όριο για την τήρηση της κοινωνικής απόστασης


Στις τάξεις με 25 μαθητές ο δείκτης βασικών επαφών, μια από τις συνιστώσες του βασικού αριθμού αναπαραγωγής (δείκτης μετάδοσης), του κορονοϊού αυξάνεται κατά 50%, σε σχέση με τάξεις 15 μαθητών, ενώ σε τάξεις με 22 μαθητές ο δείκτης μετάδοσης περιορίζεται στο 20%. 

Αυτό «δείχνουν» τα «στοχαστικά» μοντέλα που επεξεργάζεται η ομάδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής (EnVe-Lab) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον καθηγητή Χημικών Μηχανικών Δημοσθένη Σαρηγιάννη. Οι ερευνητές του Εργαστηρίου μελετούν «στοχαστικά» μοντέλα, για τις σχολικές τάξεις όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. 

Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, σε σύγκριση με μία τάξη των 15 μαθητών, που σύμφωνα με τους ειδικούς είναι το προτιμότερο όριο για την τήρηση της κοινωνικής απόστασης, η τάξη των 22 παιδιών (50% περισσότερα παιδιά) θα παρουσιάσει αύξηση των βασικών επαφών κατά 20%, ενώ σε μια τάξη με 25 μαθητές (67% περισσότερα παιδιά) ο δείκτης αυτός εμφανίζει αύξηση 50%. 
Επίσης, μικρότερη πιθανότητα μετάδοσης σε επίπεδο κοινότητας εκτιμάται όταν τα αδέλφια βρίσκονται στην ίδια σχολική αίθουσα. Όπως εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης, τα μοντέλα που χρησιμοποιούν στο εργαστήριο, έχουν ήδη εφαρμοστεί και «δουλεύουν» σε χώρες του εξωτερικού, όπως ο Καναδάς.

Γρηγορότερη διεξαγωγή τεστ
Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι ο μεγάλος αριθμός τεστ ανίχνευσης του SARS-CoV-2 κι ο όσο το δυνατόν μικρός χρόνος που απαιτείται για την ανάλυση των δειγμάτων. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός δειγμάτων, τόσο γίνονται πιο μεγάλες οι απαιτήσεις σε επιστημονική/τεχνική υποδομή για να γίνουν οι αναλύσεις γρήγορα. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ