Gov.gr: Τα ρεκόρ της ψηφιακής πύλης του Δημοσίου και οι στόχοι για το 2022

Ψηλά βάζει τον πήχη για το 2022 το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετά από αριθμό ρεκόρ των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο που σημειώθηκαν το 2021.

 Ψηλά βάζει τον πήχη για το 2022 το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετά από αριθμό ρεκόρ των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο που σημειώθηκαν την προηγούμενη χρονιά. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ανάπτυξη της λεγόμενης "διαλειτουργικότητας" όπου τα διάφορα συστήματα του Δημοσίου μπορούν να αντλούν δεδομένα το ένα από το άλλο, χωρίς να απαιτείται μεταφορά χαρτιών ή ξεχωριστές αιτήσεις.

Σε συνέχεια της έντονης δραστηριότητάς του κατά το 2021, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ένα φιλόδοξο Σχέδιο Δράσης για το 2022, που απλώνεται σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, με επιπλέον πλεονέκτημα τη χρηματοδότηση σημαντικών έργων και μεταρρυθμίσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σε επίπεδο στρατηγικής, μετά την έκδοση της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού, έμφαση δίνεται σε εργαλεία για το συντονισμό και την παρακολούθηση της υλοποίησης των έργων σύμφωνα με τις αρχές που η Βίβλος περιγράφει. Παράλληλα, μία σειρά δράσεων εξυπηρετούν την εξειδίκευση και εφαρμογή της στρατηγικής (έργα για τα δημόσια δεδομένα, θεσμικές παρεμβάσεις, μελέτες κλπ.).

Ακόμη συνεχίζεται η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων του δημόσιου τομέα, είτε πρόκειται για μεγάλα οριζόντια συστήματα, όπως το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων και το Νέο Σύστημα Δημόσιων Συμβάσεων είτε για τομεακά, με την υποστήριξη των σχετικών έργων στην Υγεία, τη Δικαιοσύνη, τις Μεταφορές και αλλού.

Κεντρική θέση στο σχεδιασμό του Υπουργείου έχουν η συνέχιση της απλούστευσης και της ψηφιοποίησης διαδικασιών. Ο διαρκής εμπλουτισμός της Ενιαίας Πύλης gov.gr με υπηρεσίες, σε συνδυασμό με την εφαρμογή διαδικασιών απλούστευσης και περιορισμού της γραφειοκρατίας, αποτελούν θεμελιώδεις επιδιώξεις, προκειμένου να καθίστανται ορατά και άμεσα τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι δράσεις για την αναβάθμιση και ψηφιακή ενδυνάμωση των ΚΕΠ.

Άμεσα σχετική με τα παραπάνω, η διαλειτουργικότητα των συστημάτων, που αποτελεί το κλειδί για την υλοποίηση ολοκληρωμένων υπηρεσιών, θα ενισχυθεί μέσα από έργα όπως η αναβάθμιση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και η διασύνδεση των Ηλεκτρονικών Μητρώων. Κομβικής σημασίας έργα προβλέπονται και για τις υποδομές του κράτους, με την ενίσχυση και επέκταση του G-Cloud να αποτελεί το σημαντικότερο, ενώ συνεχίζεται παράλληλα η πορεία μεγάλων, εμβληματικών έργων υποδομών όπως είναι το Σύζευξις ΙΙ.
Τα ρεκόρ του 2021

Εκθετική είναι η αύξηση που καταγράφηκε το 2021 αναφορικά με τον όγκο των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε "μίλησαν μεταξύ τους" αθροιστικά 566.962.980 φορές.

Αυτός ο αριθμός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, καταγράφοντας μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατομμύρια αντίστοιχα. Οι περισσότερες από 566 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές μεταφράζονται σε αποφυγή αντίστοιχου αριθμού επισκέψεων των πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες.

Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:

- Οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet, και

- Οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Αναλυτικότερα:

- Σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222. Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια.

- Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατομμύρια.

Πηγή: capital.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ