Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα

Newsroom
Newsroom

Διαδικασίες που απαιτούσαν πολύωρες αναμονές σε διοικητικές υπηρεσίες πλέον γίνονται μέσα σε λίγα λεπτά.

Η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας που αποτελεί γάγγραινα για τη λειτουργία του δημοσίου διαχρονικά ήταν η προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια.
Διαδικασίες που απαιτούσαν πολύωρες αναμονές σε διοικητικές υπηρεσίες πλέον γίνονται μέσα σε λίγα λεπτά.

Τα τελευταία χρόνια το ψηφιακό κράτος προχώρησε με γοργούς ρυθμούς και λόγω της πανδημίας που έκανε απαραίτητες την απομόνωση και τις απομακρυσμένες συναλλαγές με το δημόσιο.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα το πλήρως ψηφιακό σύστημα εμβολιασμού και τα ψηφιακά πιστοποιητικά COVID, τα οποία η Ελλάδα ήταν ανάμεσα στις πρώτες χώρες που τα εξέδωσαν. 
Ο ψηφιακός κυβερνητικός κόμβος gov.gr συμπλήρωσε τον Φεβρουάριο τρία χρόνια λειτουργίας.

Μέχρι στιγμής, συνολικά έχουν εντοπιστεί περίπου 5500 διοικητικές διαδικασίες και έχουν ψηφιοποιηθεί περίπου οι 1530 από αυτές, δηλαδή περίπου το 30%. 
Tην τελευταία τριετία τριπλασιάστηκαν οι υπηρεσίες που ψηφιοποιήθηκαν, καθώς το 2020 υπήρχαν διαθέσιμες στον gov.gr 500 υπηρεσίες.

Παράλληλα, υπολογίζεται ότι πάνω από 8.100.000 πολίτες της χώρας έχουν εξυπηρετηθεί μια φορά από το gov.gr. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ότι κάθε Έλληνας γλίτωσε 100 ώρες σε ουρές το 2022.



 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ