Ο Πλαταμώνας που «χάθηκε», οι δρεζίνες που «κόλλησαν» στα Τέμπη

Μια περιήγηση στο παρελθόν της Κοιλάδας των Τεμπών

Μπορεί να πέρασαν μόλις λίγες ημέρες από τότε που εγκρίθηκε από τον ΟΣΕ ο αποχαρακτηρισμός της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Σ.Σ. Νέων Πόρων – Πλαταμώνα (κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των φίλων του σιδηρόδρομου) όμως πέρασαν αρκετά… χρόνια από τότε που αναφέρθηκε κάποιος ουσιαστικά στην αξιοποίηση της Παλιάς Γραμμής των Τεμπών, ένα ζήτημα που απασχόλησε επί σειρά ετών τόσο τον Δήμο Τεμπών όσο και πολλούς φίλους του Σιδηρόδρομου στη Λάρισα αλλά και σε όλη την Ελλάδα.

Mε αφορμή αυτήν τη «στάση» το Larissanet.gr σας πάει μια βόλτα με τη ρομαντική δρεζίνα σε μια υπέροχη διαδρομή. Στην κοιλάδα των Τεμπών.

Η γραμμή της Κοιλάδας των Τεμπών περιλαμβάνει τον Σ.Σ. Τεμπών στη νότια είσοδο της κοιλάδας, την Σ.Στάση της Αγίας Παρασκευής στο μέσον της κοιλάδας και τον Σ.Σ. Ραψάνης στο βόρειο άκρο της κοιλάδας.

Μετά την Σ. Στάση Ευαγγελισμού αποκλίνει η παλαιά από τη νέα χάραξη με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχεται μεγάλη ευκολία για την ολιγοδάπανη τοποθέτηση αλλαγής τροχιάς. Έπεται η παλαιά γέφυρα του Πηνειού Ποταμού, σχεδόν παράλληλη προς τη νέα.

Πρόκειται για γέφυρα συνεχή, μεταλλική, δικτυωτή, με τρία ανοίγματα 36,2μ – 48,3μ. – 36,2μ. με γραμμή στην κάτω διάβαση. Στηρίζεται σε δύο λιθόκτιστα ακρόβαθρα και δύο μεσόβαθρα, επίσης λιθόκτιστα. Έχει ολικό μήκος 120μ. και η απόσταση των ζευκτών από τη μέση στάθμη του νερού είναι 8μ.

Ακολουθεί ο Σ.Σ. Τεμπών, κτήριο σταθμού Γ’ τάξεως κεραμοσκεπές, με κατοικία σταθμάρχη στον άνω όροφο, υπόστεγο στο ισόγειο, αποθήκη και καλαίσθητα βοηθητικά κτήρια. Στη συνέχεια ακολουθεί εγκαταλειμμένο ορυχείο σκύρων γραμμής και μετά η παλαιά σήραγγα με συνολικό μήκος 161 μέτρων.

Πρόκειται για σήραγγα τύπου C εντός συμπαγούς σχιστόλιθου. Στο βόρειο άκρο της σήραγγας βρίσκεται η στάση της Αγίας Παρασκευής, κτήριο ισόγειο, κεραμοσκεπές με μεταλλικό υπόστεγο, η οποία εξυπηρετούσε το εκεί Ιερό Προσκύνημα, πανελληνίως γνωστό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αγίασμα ανευρέθη από σιδηροδρομικούς εργάτες του Λαρισαϊκού Σιδηροδρόμου κατά τη διάρκεια εργασιών για τη διάνοιξη της σήραγγας. Αφού η γραμμή διέλθει κάτω από την οδική γέφυρα των Τεμπών συγκλίνει με τη νέα χάραξη πριν τον Σ.Σ. Ραψάνης, ώστε με την κατασκευή μιας μικρής γέφυρας να παρέχεται η δυνατότητα για την κατασκευή αλλαγής τροχιάς.

Όλη η διαδρομή είναι παράλληλη με τον ρου του Πηνειού Ποταμού.

Ακολουθήστε το  στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Πηγή: larissanet.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ