Πάτρα: Εμπλοκή με τις νέες ταυτότητες στην Εφορία – Γιατί τις μπλοκάρει το σύστημα

Newsroom
Newsroom

Οπως αποδεικνύεται στην πράξη, άρχισαν ήδη να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα που δεν οφείλονται στο… «χάραγμα του αντίχριστου», αλλά σε προβλήματα συμβατότητας των νέων χαρακτηριστικών που φέρουν.

Απίστευτο είναι αυτό που συμβαίνει με τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες, οι οποίες τέθηκαν μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις σε ισχύ από τις αρχές αυτού του μήνα. Οπως αποδεικνύεται στην πράξη, άρχισαν ήδη να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα που δεν οφείλονται στο… «χάραγμα του αντίχριστου», αλλά σε προβλήματα συμβατότητας των νέων χαρακτηριστικών που φέρουν, με τα ψηφιακά συστήματα των δημοσίων υπηρεσιών.

Στην «Πελοπόννησο» έφτασε χθες καταγγελία από κάτοχο της νέας ηλεκτρονικής ταυτότητας, που θέλησε προ ημερών να εκδώσει ΑΦΜ στην Εφορία Πατρών για τις συναλλαγές του, αλλά οι υπάλληλοι της οικονομικής υπηρεσίας δεν μπόρεσαν να τον εξυπηρετήσουν γιατί το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ δεν δεχόταν τα στοιχεία του υποψήφιου φορολογούμενου.

Οπως διαπίστωσαν έκπληκτοι και οι υπάλληλοι της ΔΟΥ Πατρών, ο αριθμός της νέας ταυτότητας που περιλαμβάνει ένα γράμμα της αλφαβήτου και 8 αριθμητικά ψηφία, διαφέρει σημαντικά από αυτόν των παλαιών ταυτοτήτων που έχουν δύο γράμματα της αλφαβήτου και έξι αριθμητικά ψηφία. Αποτέλεσμα ήταν η νέα ταυτότητα να μη γίνεται δεκτή από το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, γιατί ο αριθμός της συγχέεται με τον αριθμό των νέων διαβατηρίων, που είναι ίδιας μορφής.

Οι υπάλληλοι της ΔΟΥ ανακάλυψαν με έκπληξη και αυτοί για πρώτη φορά αυτή την αδυναμία του συστήματος, με αποτέλεσμα η έκδοση του νέου ΑΦΜ ή άλλη διαδικασία που απαιτεί αριθμό ταυτότητας, να μπλοκάρει στο συγκεκριμένο σημείο για όσους είναι κάτοχοι των νέων δελτίων.

Είναι γνωστό ότι η προχειρότητα και η αποσπασματικότητα κυριαρχούν στις διαδικασίες του ελληνικού δημοσίου. Υποτίθεται ότι οι νέες ταυτότητες μαζί με την ηλεκτρονική υπογραφή ήρθαν για να διευκολύνουν τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, αλλά ποιος να φανταζόταν ότι η μετάβαση στον νέο τύπο ταυτοτήτων, όχι μόνο δεν διευκολύνει αυτές τις διαδικασίες, αλλά προκαλεί πραγματική εμπλοκή.

Οσον αφορά στον καταγγέλλοντα, παρά τη βούληση που επέδειξαν οι υπάλληλοι της Εφορίας να τον εξυπηρετήσουν, βρέθηκαν και αυτοί σε αδιέξοδο γι’ αυτό και του ζήτησαν να δείξει λίγη υπομονή, μέχρι το σύστημα να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να προσπαθήσει πάλι την ερχόμενη εβδομάδα.

Η «Π» θα επιστρέψει, αλλά τα ερωτήματα που προκύπτουν για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι πολλά. Φρόντισε να ενημερώσει τις υπηρεσίες του Δημοσίου, ώστε να προσαρμόσουν τα πληροφοριακά τους συστήματα στις νέες ταυτότητες; Γιατί αν προκύπτει τέτοιο πρόβλημα με την Εφορία, που θεωρείται η πιο οργανωμένη και ψηφιακά προσαρμοσμένη υπηρεσία του κράτους, μπορεί να φανταστεί κανείς τι θα συμβαίνει με άλλες υπηρεσίες που βρίσκονται ακόμα στον προηγούμενο αιώνα.

Από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέφεραν στην «Πελοπόννησο» ότι το πρότζεκτ των νέων ταυτοτήτων, έχει αναλάβει αποκλειστικά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το οποίο είναι και αρμόδιο να χειριστεί το όποιο πρόβλημα παρουσιάζεται.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ