Σπάτα: Οι κάμερες θα ρίξουν φως στην τραγωδία με το ελικόπτερο

Newsroom
Newsroom

«Αυθαίρετες οι αναφορές για selfie»

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Αστυνομίας και της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων για τα αίτια της τραγωδίας στο ελικοδρόμιο των Σπατών το βράδυ της Δευτέρας (25/7) με θύμα τον 22χρονο Βρετανό Τζακ Φέντον.

Τα στελέχη που έχουν αναλάβει την έρευνα προσπαθούν μέσα από μαρτυρίες και καταθέσεις να σκιαγραφήσουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο νεαρός βρέθηκε στο πίσω μέρος του ελικοπτέρου με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο από το στροφείο. 

Αυτό που ωστόσο αξίζει να επισημανθεί είναι ότι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, κ. Ιωάννη Κονδύλη, ο οποίος μίλησε στο kathimerini.gr, οι αναφορές ότι ο 22χρονος έχασε τη ζωή του επειδή ήθελε να βγάλει μία φωτογραφία selfie είναι πέρα για πέρα αυθαίρετες. 

«Από τις μαρτυρίες που έχουμε συλλέξει δεν προκύπτει από πουθενά ότι ο νεαρός ήθελε να βγάλει selfie και βρέθηκε στο πίσω μέρος του ελικοπτέρου. Αυτό που αναφέρεται είναι ότι ο 22χρονος κρατούσε ένα κινητό και το είχε στο αυτί του χωρίς όμως ακόμη να έχει αποσαφηνιστεί αν μιλούσε» σημείωσε ο κ. Κονδύλης.

Οι μαρτυρίες των εμπλεκομένων

«Έχουμε πάρει μαρτυρίες τόσο από τον πιλότο, όσο και από τους δύο υπαλλήλους εδάφους. Πρόκειται για μαρτυρίες που πρέπει στη συνέχεια να διασταυρωθούν. Σύμφωνα με αυτές, φαίνεται να τηρήθηκαν όλοι οι κανονισμοί που προβλέπονται από το εγχειρίδιο χρήσης του ελικοπτέρου. Δηλαδή, όπως είπαν, ένας υπάλληλος εδάφους πήγε στην αριστερή πόρτα, ένας στη δεξιά, τους αποβίβασαν και τους συνόδευσαν 20 μέτρα προς το κτήριο. Τότε ο ένας έμεινε μαζί τους και ο άλλος υπάλληλος εδάφους επέστρεψε στο ελικόπτερο. Ο νεαρός επιβάτης, άγνωστο για ποιο λόγο, επέστρεψε στο ελικόπτερο. Δεν ξέρουμε γιατί γύρισε. Αυτά που γράφονται και λέγονται για selfie είναι αυθαίρετα, δεν είπε σε κανέναν τίποτα. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες κρατούσε ένα κινητό το οποίο το είχε στο αυτί του, χωρίς να ξέρουμε αν μιλούσε με κάποιον» περιέγραψε. 

«Όταν ο ένας υπάλληλος εδάφους τον είδε να πηγαίνει προς το ελικόπτερο του φώναξε δυνατά στα αγγλικά “stop, stop, stop”, εκείνος όμως δεν άκουσε. Τις φωνές του υπαλλήλου εδάφους τις άκουσε και ο κυβερνήτης που βρισκόταν μέσα στο ελικόπτερο και φορούσε ακουστικά. Άρα φώναξε δυνατά. Ο νεαρός, σύμφωνα με τις καταθέσεις, είχε βγει από τη δεξιά πόρτα και δεν κατευθύνθηκε προς το κάθισμα του. Πέρασε κάτω από το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου και βρέθηκε στην αριστερή πλευρά όπου χτυπήθηκε από το στροφείο, το οποίο με την ταχύτητα που γυρίζει δεν φαίνεται» εξήγησε. 

Στην ερώτηση αν προβλέπεται να αποβιβάζονται οι επιβάτες ενώ ο κινητήρας του ελικοπτέρου βρίσκεται σε λειτουργία, ο κ. Κονδύλης απάντησε πως «είναι μέσα στη διαδικασία που έχει καταθέσει ο operator στον πολιτική αεροπορία και έχει πάρει έγκριση να επιβιβάζει και να αποβιβάζει επιβάτες με αυτόν τον τρόπο με την προϋπόθεση πως συνοδεύονται από υπαλλήλους εδάφους».

Αίτημα για εξέταση κάμερας του ελικοδρομίου

Πάντως, καταλυτικό ρόλο στη διακρίβωση των συνθηκών της τραγωδίας, ενδέχεται να παίξει μία κάμερα που βρίσκεται έξω από την αίθουσα του ελικοδρομίου που έγινε η τραγωδία.

Όπως ανέφερε ο κ. Κονδύλης στο kathimerini.gr, «υπάρχει μία κάμερα έξω από την αίθουσα. Η κάμερα αυτή δεν ξέρουμε αν έχει κάρτα μνήμης. Καταθέσαμε χθες το απόγευμα αίτημα στην Αστυνομία να εξετάσει αν υπάρχει οπτικοακουστικό υλικό, κάτι που θα βοηθούσε τα μέγιστα στην κατανόηση των συνθηκών του δυστυχήματος»

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ