Ανακαλύφθηκε ψάρι… ουράνιο τόξο

Το ψάρι που έλαβε την επιστημονική ονομασία Cirrhilabrus finifenmaa εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Chagos περίπου χίλια χλμ. μακριά από τις Μαλδίβες.

Ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό άγνωστο μέχρι σήμερα είδος ψαριού ανακαλύφθηκε σε έναν από τους αποκαλούμενους κοραλλιογενείς υφάλους της ζώνης του λυκόφωτος, υφάλους που βρίσκονται σε βάθη 40-70 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και η παρουσία του ηλιακού φωτός εκεί είναι από μικρή ως ανύπαρκτη.

Το ψάρι που έλαβε την επιστημονική ονομασία Cirrhilabrus finifenmaa εντοπίστηκε σε ένα τέτοιου είδους ύφαλο στον Ινδικό Ωκεανό στη θαλάσσια περιοχή Chagos περίπου χίλια χλμ. μακριά από τις Μαλδίβες. Το ψάρι έχει αποτυπωμένη στο δέρμα μια πραγματική παλέτα χρωμάτων η οποία θυμίζει το ουράνιο τόξο. Την ανακάλυψη έκαναν επιστήμονες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Έρευνας των Μαλδίβων.

«Μέχρι σήμερα οι ερευνητικές αποστολές στις Μαλδίβες δεν συνεργάζονταν με ντόπιους επιστήμονες και οι ανακαλύψεις που γίνονταν εδώ είχαν πάντοτε ξένη σφραγίδα» αναφέρει ο βιολόγος Αχμέντ Νατζίμπ, εκ των επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που έγινε ο πρώτος επιστήμονας από τις Μαλδίβες που υπογράφει μια ανακάλυψη θαλάσσιου είδους στην περιοχή.

Η ύπαρξη αυτού του ψαριού είχε γίνει γνωστή πριν από αρκετά χρόνια αλλά οι ειδικοί θεώρησαν ότι επρόκειτο για ένα γνωστό είδος και δεν είχαν ασχοληθεί μαζί του. Όμως το ψάρι καταγράφηκε από αυτόνομα υποβρύχια οχήματα και οι επιστήμονες αντιλήφθηκαν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα άγνωστο είδος και αποφάσισαν να το αναζητήσουν και να το μελετήσουν.

Πηγή: naftemporiki.gr